Køb af dæk på ferietur i udlandet
Fra : T.

Dato : 03-07-07 18:31

Hej gruppe

Er der nogen der ved om det kan betale sig at købe dæk på ferieturen.

Vi kommer igennem Tyskland, Holland, Belgien og Frankrig.

Tænkte evt. på Continental som bliver lavet i Tyskland.

Er der nogen der kender til det der hedder Continental Sportcontact 2, har
fået at vide i dag af en sælger at det er "dækket"

På forhånd tak.

Hilsen

Fra : T. Hartung

Dato : 03-07-07 21:48

"T." <boing727_1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der kender til det der hedder Continental Sportcontact 2, har
> fået at vide i dag af en sælger at det er "dækket"

Det omtalte dæk kører jeg selv på og er ganske godt tilfreds - Continental
ligger oftest helt i top i ADAC / FDM's dæktest- så sælger er ikke helt
forkert derpå.

At købe i udlandet kan have den bagside at er der noget galt så er der langt
til reklamationen - men det er vel sjældent - at bruge ferietid på det er en
smagssag - jeg tror det er i småtingsafdelingen du finder besparelsen.

Jeg må dog sige at købe dækpå nettet ved eks. daekonline.dk så kan du få
gamle dæk tilsendt - og det er så bare ærgerligt - så anbefaling - spørg på
priser hos dine lokale dækpusher - når du kender præcist hvad du vil have -
så er det ikke svært.

--
mvh.
T. Hartung

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-07 14:00

T. wrote:
> Er der nogen der kender til det der hedder Continental Sportcontact
> 2, har fået at vide i dag af en sælger at det er "dækket"

Der er kommet et SportContact3, så måske kan du finde et SP2 til en lavere
pris.
Conti laver fremragende dæk.

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-07 14:14

Mht. priser, så er www.daekonline.dk vist de billigste. Ellers er der en
mulighed hvis I kommer forbi www.reifen-schreiber.de

Fra : T.

Dato : 05-07-07 17:32

"Steen F." <steenSNABELAsteenmartin.dk> skrev i en meddelelse

> Mht. priser, så er www.daekonline.dk vist de billigste. Ellers er der en
> mulighed hvis I kommer forbi www.reifen-schreiber.de

Hej Steen

Prøv at se Hartung mening om www.daekonline.dk, det kunne da godt være at
man skulle holde sig fra det firma.
Jeg kender ikke selv til det firma.

Vi kommer slet ikke den vej igennem Tyskland, vi skal til Holland via Bremen
og den vej ned igennem til Frankrig.

Hilsen

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-07 18:47

T. wrote:
> Prøv at se Hartung mening om www.daekonline.dk, det kunne da godt
> være at man skulle holde sig fra det firma.
> Jeg kender ikke selv til det firma.

Det bedste er nok også at købe lokalt hvis man vil være 100% sikker. Og
mange danske forhandlere kan næsten matche de tyske priser. Der er en fyr
herinde som har "4x4shop" eller hvad den nu hedder. Hans priser har været
konkurrencedygtige. Ellers ring lidt rundt i lokalområdet og pres dem lidt.
Det er jo også surt at komme hjem fra Frankrig med 3 identiske dæk og 1 som
tilfældigvis ikke har samme hastighedskode som de andre (hvis man nu ikke
får set sig ordentlig for i farten).

MVH Steen

Fra : T.

Dato : 05-07-07 19:13

> [...]
> som tilfældigvis ikke har samme hastighedskode som de andre (hvis man nu
> ikke får set sig ordentlig for i farten).

Hej igen

Jeg synes bare dæk generalt er dyre i Danmark.
Man kan få dem lige fra ca. 300kr og op til 2000kr, i den størrelse som vi
skal have, ma kan muligvis også få nogle der er dyre, men det har jeg ikke
kigget efter.
Hvis man var sikker på at de billige dæk var ok, så var det jo godtnok, men
kan man være det??

Den Continental jeg spurgte lidt indtil koster ca.1600kr stk, det synes jeg
sku er rigtig mange penge, og hvis man nu skal have 4stk så løber det jo op.
Det værste var da jeg spurgte sælgeren om antal km, han sagde at der kun var
25000km i dem, det vil sige om 2 år kan man købe nye igen.

Hilsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-07-07 21:54

"T." skriver:

> Jeg synes bare dæk generalt er dyre i Danmark.

Som alt muligt andet, men har du først en reklamation på et dæk du har
købt i sydbelgien er det nok alligevel billedere at købe dem i dk.

> Man kan få dem lige fra ca. 300kr og op til 2000kr, i den størrelse som vi
> skal have, ma kan muligvis også få nogle der er dyre, men det har jeg ikke
> kigget efter.

Kom nu ud med sproget, hvilken størrelse og til hvilken bil.

Jeg har lige fået Michelin Sport Pilot 2 til ca 5000 kr incl montering
og afblancering. Et pissegodt dæk til en okay pris (nej ikek
superbilligt, men okay).

> Hvis man var sikker på at de billige dæk var ok, så var det jo godtnok, men
> kan man være det??

Det kan du være ganske sikker på at de ikke er. Overvej hvor mange penge
du tør spare på dine dæk, der sådan set sammen med tyngdeloven er det
eneste der holder din bil på vejen. Er det fedt at spare 2000 kr, hvios
din bremselængde forøges med 50% ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : T.

Dato : 06-07-07 14:56

> [...]
> din bremselængde forøges med 50% ?
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Hej Klaus

Der er ikke noget med sproget, det har jeg bare ikke tænkt på.
Det er til en Golf 4, og jeg er ikke hel klar over den rigtige størrelse, vi
har lige købt den.

Men jeg kan godt forstå det du skriver med bremselængden, den var bare ikke
lige inde og vende på øverste etage.

Hilsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-07-07 17:41

"T." skriver:

> Der er ikke noget med sproget, det har jeg bare ikke tænkt på.
> Det er til en Golf 4, og jeg er ikke hel klar over den rigtige størrelse, vi
> har lige købt den.

Golf IV kan være udstyret med 195/65/15, hvilket er en "billig"
størrelse.

Testen du går ud fra er her:
<http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/195_65_R15_03_2005/default.asp?ComponentID=108145&SourcePageID=8772>

BAgefter mailer du til Morten fra 4x4butikken og spørger ham, hvad han
skal have for dæk.

> Men jeg kan godt forstå det du skriver med bremselængden, den var bare ikke
> lige inde og vende på øverste etage.

Det er den så nu....

Fra : T. Hartung

Dato : 05-07-07 17:38

"Steen F." <steenSNABELAsteenmartin.dk> skrev i en meddelelse
> Steen F. wrote:
>
> Mht. priser, så er www.daekonline.dk vist de billigste. Ellers er der en

njaaaa ikke i længden - de sælger 3 år gamle dæk og når man beklager sig er
det bare ærgerligt.

Fra : Hans

Dato : 05-07-07 18:01

On 2007-07-05 18:38:10 +0200, "T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> said:

> njaaaa ikke i længden - de sælger 3 år gamle dæk og når man beklager
> sig er det bare ærgerligt.

Det betyder vel heller intet, hvis de har været opbevaret korrekt....
Du kunne dog godt, gøre opmærksom hvis de er gamle...

--
Hans Mouridsen
Peugeot 207 HDi

Fra : T. Hartung

Dato : 05-07-07 19:57

"Hans" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
> On 2007-07-05 18:38:10 +0200, "T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> said:
>

> Det betyder vel heller intet, hvis de har været opbevaret korrekt.... Du
> kunne dog godt, gøre opmærksom hvis de er gamle...

jo det gør - desværre - de dæk jeg netop har monteret fra Daekonline.dk er
anvendt på min CV der blev tempo 100 godkendt. Her skal dæk være under 6 år
gl. og jeg skal p.g.a. de gamle dæk de har sendt mig - skifte igen om 2,5
år - se det er dyrt. Det er anført i papirerne fra Tyskland - har sendt dem
til Daekonline.dk - men ....... Nej!

På Daekonline.dk's hjemmeside skriver de selv at vinterdæk ikke må være
ældre end 5-6 år da gummibl. bliver hårdere med tiden - ja så er det jo
smart at sælge 3+ år gamle dæk?

Daekonline.dk's politik er at dæk skal være under 2 år gl. - så til at
starte med ville jeg få nye dæk tilsendt og de vil betale for ombytningen -
fint!! - ..... men pludseligt fortrød de - blev tilbudt 10% - som jeg har
afslået - dem kan de lige så godt snyde mig for også.

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-07 14:08

T. Hartung wrote:
> [...]
> ombytningen - fint!! - ..... men pludseligt fortrød de - blev tilbudt
> 10% - som jeg har afslået - dem kan de lige så godt snyde mig for

Har du ikke 14 dages returret ved internetkøb? Så send dog dækkende tilbage
og æd selv fragtomkostningerne.
Mht. at dæk er dyrere i DK: Hvis du ringer til fx. en aut. VW forhandler og
spørger hvad et Continental SportContact2 koster i en given størrelse, så
får du sagtnes nok en pris på 1600 kr./stk. Så det skal man IKKE gøre. Men
ring derfor til et dækcenter. Ring gerne til flere. De 1600 kr. kan hurtigt
blive til under 1000 kr./stk. hvis du er ihærdig nok.
Hvad str. skal du bruge?

MVH Steen

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-07 18:44

T. Hartung wrote:
> njaaaa ikke i længden - de sælger 3 år gamle dæk og når man beklager
> sig er det bare ærgerligt.

Jeg har købt dæk der tidligere. Mit trick er, at sende en mail til dem hvor
jeg forespørger på lager stand på netop den type dæk jeg er interesseret i.
Og dernæst spørge om DOT nummer (datokode). Dernæst bestiller jeg med
henvisning til deres oplysning om lagerstand og DOT nr., så kan de jo ikke
løbe fra det. Og det har virket ok hidtil.

Hvis du bare ringer ned i Brugsen og beder dem komme med en liter mælk, så
kan du jo heller ikke være sikker på at det er den nyeste i køledisken de
kommer med. MEDMINDRE du gør opmærksom på det. Som så meget andet i livet,
så får man hvad man beder om

MVH Steen

Fra : Mogens

Dato : 05-07-07 23:55

"T." <boing727_1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ved om det kan betale sig at købe dæk på ferieturen.

Det har jeg gjort en enkelt gang, fordi jeg var pisket til det. En
splinterny
bil, der havde en "skæv" bagaksel, ødelagde fordækkene på INGEN tid.
Købet viste sig langt fra at være nogen succes og endte med, at Dansk
Shell gik ind i sagen. Jeg havde nemlig været så snu at betale med mit
Shell-
kort således, at jeg havde hånd i hanke med sagen EFTER jeg var kommet
hjem. Med et alm. kreditkort trækker de jo næsten med det samme...

> Tænkte evt. på Continental som bliver lavet i Tyskland.

Næppe...

> Er der nogen der kender til det der hedder Continental Sportcontact 2, har
> fået at vide i dag af en sælger at det er "dækket"

Ja, det er et efdt dæk, der anvendes af mange bilproducenter. Continental...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-07-07 12:04

On 5 Jul., 20:12, "T." <boing72...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> kigget efter.
> Hvis man var sikker på at de billige dæk var ok, så var det jo godtnok, men

Hvorfor tage chancen når dækudgiften kun er ca 1/10 af
brændstofforbruget ?
Det er trods alt dækkene som stopper bilen.

> [...]
> Det værste var da jeg spurgte sælgeren om antal km, han sagde at der kun var
> 25000km i dem, det vil sige om 2 år kan man købe nye igen.

Stadig, hvor meget er det i forhold til brændstofforbruget ?
Og 25.000 km, der skal være det dobbelte.
Og igen det er dækkene som stopper bilen, så lad være med at vælge
discountdæk bare fordi nogle ordentlige koster 250 kr mere / stk. Hvor
stor er din selvrisiko på kaskoforsikringen ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord