Ny synes selv jeg de går for vidt!
Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 03-07-07 14:45

Hej folkens

Normalt er jeg ikke voldsomt EU-fjendsk. Jeg hører heller ikke til dem, der
kører voldsomt meget for hurtigt men...

Lidt sjov skal der nu være plads til. Og der skal være noget at drømme om.

Det mener et medlem af EU-parlamentet ikke så han har nu foreslået at der
fra 2013 ikke må bygges biler i EU, der kan køre hurtigere end 100 Mph (ca
160 km/h):

http://www.theregister.co.uk/2007/07/03/eu_davies_100mph_vehicle_ban/
(På engelsk)

Det meste af artiklen går heldigvis med at forklare hvorfor den pågældene
MEP ikke har fattet en bønne af hvordan tingene hænger sammen.

Ebbe

Fra : Hr. Jensen

Dato : 03-07-07 16:20

On Tue, 3 Jul 2007 15:44:50 +0200 "Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk>
sent the following smoke signals:

>Det mener et medlem af EU-parlamentet ikke så han har nu foreslået at der
>fra 2013 ikke må bygges biler i EU, der kan køre hurtigere end 100 Mph (ca
>160 km/h):

Så køb en ikke-EU-bil....

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-07 18:21

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i meddelelsen
> On Tue, 3 Jul 2007 15:44:50 +0200 "Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk>
> sent the following smoke signals:

> Så køb en ikke-EU-bil....

Ja en BMW M5 der ikke kan køre over 160 km/t. Så hellere en Swift der render
180km/t ...LOL

--
/HB

Fra : Tom

Dato : 03-07-07 18:13

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra 2013 ikke må bygges biler i EU, der kan køre hurtigere end 100 Mph (ca

Dét kan der så gøres noget ved EFTER købet ....))

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-07-07 21:54

> [...]
> fra 2013 ikke må bygges biler i EU, der kan køre hurtigere end 100 Mph (ca

og så ser jeg for mig følgende bilmærker flygte ud af EU:
Lamborghini
Ferrari
Aston Martin
Lotus
Porsche
BMW (de har vel intet produkt der går under 100 Mph)
Mercedes

Dem der er nævnt er bare dem jeg formoder _vil_ ligge over 100Mph
og jeg har med 100% garanti glemt nogle mærker.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 04-07-07 20:57

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> BMW (de har vel intet produkt der går under 100 Mph)

> mvh Uffe
> Mondeo 1,8i
> Tipo 1,6i

Så må de jo gå tilbage til tidligere tiders modeller:

http://www.polizeioldtimer.de/images/gr_bilder/BMW-Isetta_2000x1714.jpg

Bjarne

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-07-07 21:43

Uffe Bærentsen wrote:

> BMW (de har vel intet produkt der går under 100 Mph)

Tjoh : http://www.bikez.com/motorcycles/bmw_c1_2001.php (og så er der
vel MTB'er, kaffeduge og nøgleringe)

--
vh
Torben

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 04-07-07 11:52

> Så køb en ikke-EU-bil....

Jamen, sådan som jeg læser det, så går forslaget ikke kun på biler
bygget i EU - det handler generelt om, at "hurtige" biler simpelthen
ikke vil blive godkendt til salg i EU. Så er det jo ligemeget hvor de
bygges. Og dermed ville vi europæere være nødsaget til at udvandre for
at kunne købe en rigtig bil...åh ak o ve

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-07-07 18:29

Jacob Buus Smidt skrev:
> [...]
> bygges. Og dermed ville vi europæere være nødsaget til at udvandre for
> at kunne købe en rigtig bil...åh ak o ve

Gu've' hvor mange kvm norsk fjeld der kan blive til hver?

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Thomas

Dato : 04-07-07 14:31

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det meste af artiklen går heldigvis med at forklare hvorfor den pågældene
> MEP ikke har fattet en bønne af hvordan tingene hænger sammen.

Hm herhjemme bliver det jo intet problem ?? og mon ikke også at fx Tyskland
får deres fartgrænser rettet ind med tiden.

Mvh

Thomas

Fra : Hr. Jensen

Dato : 04-07-07 15:09

On Wed, 4 Jul 2007 15:31:29 +0200 "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com>
sent the following smoke signals:

>Hm herhjemme bliver det jo intet problem ?? og mon ikke også at fx Tyskland
>får deres fartgrænser rettet ind med tiden.

Gad vide om bl.a. Porsche og Ferrari kan holde det løfte...

Der er ikke mange fabriksnye biler på markedet, der i dag ikke kan køre
mindst 160 km/t.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn