Polo km/l istedet for l/100km
Fra : Nicolai

Dato : 02-07-07 20:38

Rygtet siger man "nemt" kan lave det om i en polo så den viser km/l istedet
for l/100km...

Nogen der vil henvise til en forhandler på Fyn?

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 02-07-07 21:44

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> Rygtet siger man "nemt" kan lave det om i en polo så den viser km/l
> istedet for l/100km...
>
> Nogen der vil henvise til en forhandler på Fyn?

Det er der vist ikke nogen forhandlere der vil lave.
Spørg på vagcars.dk om der ikke er en med vagcom der vil lave det for dig
(husk at oplys årgang på bilen da det er afgørende for hvad for et vagcom
interface du skal bruge.

Det tager kun et blikøje at gøre. Fyn er vist lidt for langt væk til at jeg
kan hjælpe dig.

/Dennis

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-07-07 05:05

Dennis Pedersen skriver:

> Det er der vist ikke nogen forhandlere der vil lave.

Jo da, intet problem.
VW Randers gjorde det for mig (omend de skulle have 2 forsøg, inden det
lykkedes - spader).

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-07-07 18:16

> Dennis Pedersen skriver:

> Jo da, intet problem.

Der har ellers været flere på vagcars igennem tiden som har fået afslag ved
forhandlere. De har nægtet af lave den ændring.

/Dennis

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-07-07 18:42

Dennis Pedersen skriver:

> Der har ellers været flere på vagcars igennem tiden som har fået afslag ved
> forhandlere. De har nægtet af lave den ændring.

Formodentligt fordi de ikke har kunne finde ud af det.....

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-07-07 15:49

Dennis Pedersen wrote:
> [...]
>
> Der har ellers været flere på vagcars igennem tiden som har fået
> afslag ved forhandlere. De har nægtet af lave den ændring.

Min bror har fået det lavet på hans Golf V, formentlig hos VW-forhandler
lidt nord for Viborg (husker ikke lige navnet på bondebyen og kan ikke
spørge ham, da han p.t. befinder sig et eller andet sted mellem Prag og
Garda-søen :) ).

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-07-07 16:58

Per Henneberg Kristensen skriver:

> [...]
> lidt nord for Viborg (husker ikke lige navnet på bondebyen og kan ikke
> spørge ham, da han p.t. befinder sig et eller andet sted mellem Prag og

Ålestrup....

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-07-07 02:18

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Per Henneberg Kristensen skriver:

> Ålestrup....

Jep, det er vist den biks han har udnævnt til at være hans favorit.

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-07-07 03:15

Nicolai wrote:
> Rygtet siger man "nemt" kan lave det om i en polo så den viser km/l
> istedet for l/100km...

> Nogen der vil henvise til en forhandler på Fyn?

VW-forhandleren skal vælge japansk "skriv" i stedet for det der er valgt nu

Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-07-07 05:04

Nicolai skriver:

> Rygtet siger man "nemt" kan lave det om i en polo så den viser km/l istedet
> for l/100km...
>
> Nogen der vil henvise til en forhandler på Fyn?

Nærmeste VW/Seat/Skoda forhandler kan gøre det.

Alternativt en eller anden der har VAC-COM.

Fra : Nicolai

Dato : 03-07-07 16:59

> Nærmeste VW/Seat/Skoda forhandler kan gøre det.

Bukker, går til SMC

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-07-07 18:43

Nicolai skriver:

> Bukker, går til SMC

Det er nok det dyreste sted du kan gå til og så er det ikke sikkert at
de kan finde ud af det.

Spørg på vagcars.dk og smid pengene efter en flink fyr der.

Fra : Nicolai

Dato : 03-07-07 21:16

> Det er nok det dyreste sted du kan gå til og så er det ikke sikkert at
> de kan finde ud af det.

Har en god ven der - prøver ham ;)

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 04-07-07 18:49

On Mon, 2 Jul 2007 21:38:02 +0200, "Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote:

>Rygtet siger man "nemt" kan lave det om i en polo så den viser km/l istedet
>for l/100km...
>
>Nogen der vil henvise til en forhandler på Fyn?
------------------------

Egentligt utroligt at et mærke som VW ikke har muligheden for at
vælge hvilken måleenhed, som man ønsker ? Min Toyota Yaris - ja det er
kun et spørgsmål om at vælge L/100KM eller KM/L - ett ryk på en knap
og det er ændret. Min Suzuki kan vist også det samme - den står
ihvetfald til KM/L. Man betaler da en del ekstra for at køre VW - så
det burde da være meget enkelt eller hva´?
Mogens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-07-07 18:59

mogens.amd64@gmail.com skriver:

> Egentligt utroligt at et mærke som VW ikke har muligheden for at
> vælge hvilken måleenhed, som man ønsker ?

Det har de også.

Enten via værkstedet der selvfølgelig konfigurerer ens bil som man vil
have det, når den leveres, eller man køber en med multifunktionsrat, så
er der åbent for at selv ændre det.