centrallås
Fra : pensionisten

Dato : 29-06-07 06:38

jeg har en 5 dørs bil med centrallås på de 4 døre, spm jeg skalbruge
nøgle til.

Kunne tænke mig fjernbetjent enhed og så få bagage rummet med (den 5 dør)

er det en større operation og hvad kroster det evt. ?

Nogen bud?
fra
Jørgen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 29-06-07 13:39

"pensionisten" <0h@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kunne tænke mig fjernbetjent enhed og så få bagage rummet med (den 5 dør)
>
> er det en større operation og hvad kroster det evt. ?

Alt efter hvilken bil og type af centrallås så kan du ved at installere
en alarm i bilen, trække din centrallås over denne.

Det dur bare ikke i en bil som bl.a. min hvor der er vacum centrallås i. Der
er nemlig ingen motor
i føredøren.

Thomas

Fra : pensionisten

Dato : 29-06-07 14:57

Thomas Buus Andersen skrev:
> [...]
> en alarm i bilen, trække din centrallås over denne.
>
> Det dur bare ikke i en bil som bl.a. min hvor der er vacum centrallås i. Der

hvordan finder man ud af om det er vacum, bilen er en skoda Felicia

fra
Jørgen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-06-07 18:40

pensionisten skriver:

> hvordan finder man ud af om det er vacum, bilen er en skoda Felicia

Enten lytter man, siger den "klonk" når den låser eller "woooouuuuuu"

Den sidste er vaccumlås.

Man kan selvfølgelig også oplyse alt man ved om sin bil (fabrikat, type,
årgang, udstyrsniveau osv), så kan det være at andre ved det.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Tom

Dato : 29-06-07 19:09

> pensionisten skriver:

> Enten lytter man, siger den "klonk" når den låser eller "woooouuuuuu"
>
> Den sidste er vaccumlås.

og siger den wriiiiiiiiirrrrrrrrrrrrrr, så er det thansens eftermonterede
centrallåse

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-07-07 09:20

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:468543DB.71549774@du.kan.finde.den...

> og siger den wriiiiiiiiirrrrrrrrrrrrrr, så er det thansens eftermonterede
> centrallåse

Eller en Fiat.
Det lyder på samme måde

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : pensionisten

Dato : 29-06-07 15:00

Thomas Buus Andersen skrev:
> [...]
> en alarm i bilen, trække din centrallås over denne.
>
> Det dur bare ikke i en bil som bl.a. min hvor der er vacum centrallås i. Der

nå et er også lige meget, jeg har købt en.
Komplet set med centrallås til 4 døre incl. 2 stk. fjernbetjeninge
pris kr. 350
http://236336.buildyourownshop.com/product.asp?product=27&sub=10&page=1

fra
Jørgen

Fra : Mazda DiTD

Dato : 29-06-07 18:53

Hej med jer.

Man kan købe sådan et fjernbetjeningsmodul. Til de billige centrallåse. Jeg
har set det til ca 200kr, men kan bare ikke huske hvor. Og det vil jeg mene
at man kan koble på alle centrallåse, også vacum. For at koble en
fjernbetjening på en vacum-centrallås, skal man bare finde ledningerne til
de micro schwitse som sidder ude i låsen i døren, (eller på vacumpumpen) Der
sidder nemlig en schwits som fortæller pumpen at man har låst føredøren og
nu skal pumpen "suge" sådan at resten af bilen låser. og lige sådan sidder
der en som fortæller at nu er døren låst op, så nu skal pumpen "puste" sådan
at resten af bilen låser op.
Har selv lavet det på en Golf III'er en gang. Og jeg fant meget stor hjælp i
Haynes værkstedshåndbog og så et måleinstrument. Nåe ja og så en del
tålmodighed og noget loddetin.
Så jeg vil sige at man kan montere det på alle bilen hvad enten de har den
ene eller den anden slaks C-lås. Jeg fandt ud af, efter at have monteret det
i bilen. At VW sælger et modul som man bare sætter ind mellem stikkene på
pumpen i bagagerummet og så køre det uden man skal til at gøre de helt store
indgreb. Men den har jeg dog ingen erfaring med, og så var den også noget
dyrer.

Mvh
Morten
"pensionisten" <oldboy@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>>> fra

Fra : pensionisten

Dato : 30-06-07 07:20

Mazda DiTD skrev:
> [...]
> indgreb. Men den har jeg dog ingen erfaring med, og så var den også noget

Lyder interessant,
nu får jeg vel 4 stk. motorer i overskud, så må jeg se om det er muligt
at bruge en til bagklappen

fra
Jørgen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-06-07 07:58

pensionisten skrev:

> så må jeg se om det er
> muligt at bruge en til bagklappen

Har lavet det på bagklappen af min tidligere Kadett GSi - så ud som om den
var forberedt til det.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Allan Kristensen

Dato : 30-06-07 21:21

"Thomas Buus Andersen" <andersen@thomasbuus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en alarm i bilen, trække din centrallås over denne.
>
> Det dur bare ikke i en bil som bl.a. min hvor der er vacum centrallås i.

Nåe, så monterer man en bagdørs motor i førerdøren som trækker i det org.
vacuum styrede, via en fjernetjent styring.

Fra : Mazda DiTD

Dato : 01-07-07 14:12

> Nåe, så monterer man en bagdørs motor i førerdøren som trækker i det org.
> vacuum styrede, via en fjernetjent styring.

Det kunne man gøre, men man kan også, (dette syntes jeg er den mest rigtige
måde) også "bare" nøjes med at montere ledninger fra det originale system
sammen med dem fra det modul som man kobler på.

Fra : Allan Kristensen

Dato : 01-07-07 15:39

"Mazda DiTD" <hvolgaarde1@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne man gøre, men man kan også, (dette syntes jeg er den mest
> rigtige måde) også "bare" nøjes med at montere ledninger fra det originale
> system sammen med dem fra det modul som man kobler på.
nu var det jo det vacuum styrede jeg mente, og nogle af dem er der jo ingen
ledninger til overhovedet.

Fra : Mazda DiTD

Dato : 01-07-07 20:40

Hvis ikke der er ledninger i døren, hvordan ved elektronikken så om du låser
eller åbner????
Men hvis ikke du kan fange den i døren så kan den tages ude på
pumpe-enheden. Den skal da være der et eller andet sted, ellers er der jo
ikke noget at styre efter...

Mvh
Morten.

Fra : Allan Kristensen

Dato : 01-07-07 22:09

> [...]
> Men hvis ikke du kan fange den i døren så kan den tages ude på
> pumpe-enheden. Den skal da være der et eller andet sted, ellers er der jo

så har du aldrig leget med det på en mercedes 190 eller de ældre -123 det er
ren vacuum, og jeg har monteret alarm i en del af dem for år tilbage, der
skulle man somme tider være opfindsom.

Fra : pensionisten

Dato : 30-06-07 07:22

Mange tak for svarene,