Toyota Land Cruiser mistet lyset
Fra : Grønne

Dato : 28-06-07 23:28

Min kære Land Cruiser GX95 fra 2001 har mistet alt lys i forlygterne. Alt
andet virke, også positionslys og tåge lys, men hverken langt eller kort
lys. Der kommer ikke så meget som et klik når jeg tænder for lyset.

Jeg har forsøgt at låne lysrelæ og lang/kort lysrelæet fra min anden Land
Cruiser, men det gav intet resultat. Nogen der har en ide til hvad der kan
være galt inden jeg køre dyret til Toyota og må finde den store tegnebog
frem ?

På min anden Land Cruiser, som godt nok er en `97, kan jeg høre et relæ der
trækker en ikke finde det. Det lyder som om det sidder et sted under
batteriet i venstre side ?

Håber der er nogen der kan komme med et par gode råd !

/Grønne

Fra : Uffe Ravn

Dato : 28-06-07 23:48

Grønne wrote:
> [...]
> Land Cruiser, men det gav intet resultat. Nogen der har en ide til
> hvad der kan være galt inden jeg køre dyret til Toyota og må finde

Find en prøvelampe, en Hayensmanual og gå i krig.

Ellers led efter en god autoelektrikker.

Hvor i verden?

Det eneste jeg sådan lige tænker på er: Toyota har det med at anbringe
kraftige sikringer til specielle formål på de mærkeligste steder.
En lille "klump" på størrelse med en ligther, muligvis anbragt i umiddelbar
nærhed af batteriet.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-06-07 09:48

> [...]
> kraftige sikringer til specielle formål på de mærkeligste steder.
> En lille "klump" på størrelse med en ligther, muligvis anbragt i

Jeg ville også gætte på sikringer.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 29-06-07 16:28

"Grønne" <ag@ag.ag> skrev i en meddelelse
> [...]
> batteriet i venstre side ?
>
> Håber der er nogen der kan komme med et par gode råd !

Og pærene er selvfølgelig tjekket.....

Bjarne

Fra : Allan Kristensen

Dato : 30-06-07 21:24

> [...]
> batteriet i venstre side ?
>
> Håber der er nogen der kan komme med et par gode råd !

Eftersom lyset på en Toyota er stel styret, har det en fast plus på det ben
på pæren, hvor andre har stel, og dermed også kun en sikring, så det er nok
den der er røget.

Fra : Grønne

Dato : 01-07-07 00:21

Fejlen er fundet ! Det var et defekt kørelys relæ......

Takker for svarende, selv om der ikke var nogen der ramte rigtigt.

/Grønne

Fra : Uffe Ravn

Dato : 01-07-07 17:32

"Grønne" <ag@ag.ag> skrev

> Fejlen er fundet ! Det var et defekt kørelys relæ......
>
> Takker for svarende, selv om der ikke var nogen der ramte rigtigt.

Damm....

Og jeg som troede at systematisk fejlfinding med diagram og prøvelampe ville
have været den rigtige fremgangsmåde

Mvh. Uffe Ravn