Dæk på ford escord st??
Fra : Hougaard

Dato : 27-06-07 12:09

Hej

Har nogle 15"fælge,
hvilke dæk størrelse skal min ford escord køre med???

Fra : alexbo

Dato : 27-06-07 13:39

"Hougaard" <jonne@tdcadsl.dk> skrev

> Har nogle 15"fælge,
> hvilke dæk størrelse skal min ford escord køre med???

185/55 15

mvh
Alex Christensen

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 27-06-07 14:13

> "Hougaard" <jonne@tdcadsl.dk> skrev

> 185/55 15

Jeg tror nu at 195/50-15 er et bedre, og billigere valg
Alt efter fælgstr. naturligvis.
Michael

Fra : Hougaard

Dato : 27-06-07 19:46

195/50-15 okays

evt nogen forslag hvor jeg kan få dem billige??

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 27-06-07 20:18

"Hougaard" <jonne@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> 195/50-15 okays
>
> evt nogen forslag hvor jeg kan få dem billige??

www.daekonline.dk er altid billige.
Men de fleste dækhandlere kører tit tilbud på denne størrelse.

Michael

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 27-06-07 20:25

Hougaard skrev:
> 195/50-15 okays
>
> evt nogen forslag hvor jeg kan få dem billige??

Dæk skal ikke være billige. Køb nogen kvalitetsdæk i stedet for. Det er
helt utroligt, at folk vil sætte deres liv på spil, for at spare 5-700
kr. for et sæt ordentlige dæk. Du skal huske på, at uanset hvordan bilen
ser ud, og om der er fede alufælge, et stort stereoanlæg - evt. med DVD,
spoilere og effektlak, så er det altså dækkene der er afgørende for,
hvor godt fast din bil står. Om det så er på en tør vej, om den er våd,
eller dækket af sne, så er dine dæk det absolut eneste, der afgør
bremselængden når du bremser maksimalt. Derfor vil mit råd være, at køre
til en lokal dækpusher du kan stole på, og få nogen kvalitetsdæk på.

Jesper

BTW. -- Hvor meget benzin bruger du på at køre 40.000 km, set i forhold
til hvad billige dæk koster. Mit gæt er ca. 3300 l., og ganger man det
med en listepris på lige omkring en 10'er så bruger du for 33.000 kr.
benzin, men vil ikke bruge 1/10 på gode dæk!??!

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 27-06-07 21:31

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> når du bremser maksimalt. Derfor vil mit råd være, at køre til en lokal
> dækpusher du kan stole på, og få nogen kvalitetsdæk på.

Hvorfor skal dæk ikke være billige?
Jeg købte mine Goodyear UG7 i vinters for 2500 (185/65-15) monteret på egne
alu.
Det var da billigt...
Dunlop, Pirrelli for under 400 pr. stk hos daekonline.
Det er da billigt.
Vi snakker stadig kvalitetsdæk.

Eller skal de bare være dyre?

Michael

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 29-06-07 12:36

Michael Kirkegaard skrev:
> [...]
> alu.
> Det var da billigt...
> Dunlop, Pirrelli for under 400 pr. stk hos daekonline.

Nej, de skal ikke bare være dyre, men når der skrives "billige dæk" så
opfatter jeg det som et sæt budget-dæk, der skal performe som superdæk,
men kun koste det halve eller mindre, end de gode mærker. Hvis du læser
mit indlæg ordentligt, så skriver jeg også "kvalitetsdæk". Det betyder
ikke, at de ikke kan være billige, men derimod gode. Priserne ved
daekonline kan de fleste i mit område også nemt konkurrere med, da man
jo lige skal huske at lægge montering oven i priserne. Det skal jeg ikke
ved min lokale pusher, og det gør forskellen i prisen, så jeg ikke vil
bekymre mig om at skulle ud og finde en, der kan montere de nye dæk.

Jesper

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 29-06-07 15:10

> [...]
> mit indlæg ordentligt, så skriver jeg også "kvalitetsdæk". Det betyder
> ikke, at de ikke kan være billige, men derimod gode.

Ok...
"Dæk skal ikke være billige. Køb nogen kvalitetsdæk i stedet for."
Det var det du skrev. Altså at billige dæk ikke er gode.

Hvordan skal jeg ellers læse det?

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 30-06-07 09:41

Michael Kirkegaard skrev:
> [...]
> "Dæk skal ikke være billige. Køb nogen kvalitetsdæk i stedet for."
> Det var det du skrev. Altså at billige dæk ikke er gode.

Forstå det dog rigtigt !!!! Jeg skriver CITAT "Derfor vil mit råd være,
at køre til en lokal dækpusher du kan stole på, og få nogen kvalitetsdæk
på." CITAT SLUT. Dæk der er kvalitetsdæk koster flere penge end
budgetdæk. Det kan da vel ikke være så svært at forstå. Men gå du ud og
køb et sæt budgetdæk, og sæt dem på din bil. Du kan nok få et sæt til
1000 kr., og så kan du jo så se, hvordan de er at køre på. Men tro mig,
du står langt fra lige så godt fast, som på et sæt kvalitetsdæk. Det er
med dæk som n´med så meget andet - KVALITET KOSTER !!

Som eks. har daekonline.dk et Goodride 195/65 R15 til 282,30 kr. Det
kunne jeg aldrig finde på at købe. Jeg har som sagt prøvet at købe så
billige dæk en gang, og gør det aldrig igen. De føltes nærmest
firkantede, og man skulle absolut ikke køre for hurtigt rundt i
svingene, for dækket kunne ikke holde ved vejen. Et kvalitetsdæk ville
nemt kunne holde ved, og koster - nu tager jeg så bare lige det øverste
på listen ved daekonline - når der er valgt "mærkedæk" 465,20 kr. for et
Dunlop SP SPORT 200E. Om du så syntes det er dyrt eller billigt, vil jeg
lade helt op til dig, men et er at købe ved daekonline, et andet er
altså at få dem monteret. tag lige ud til en lokal dækhandler, og spørg
hvor meget de vil give i afslag, hvis de ikke skal montere dækket. Det
er DER forskellen ligger i prisen ved daekonline, og den lokale
dækhandler !!!

Og her er det så EOD fra mig.

Jesper

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 30-06-07 13:07

> [...]
> de ikke skal montere dækket. Det er DER forskellen ligger i prisen ved
> daekonline, og den lokale dækhandler !!!

Tøs......