Kommer der snart en ny Avensis?
Fra : Ukendt

Dato : 27-06-07 08:47

Hej

Nu er Avensis jo ved at værer ret gammel ... så'n da ... men er der planer
om en ny model, eller en efterfølger? og er der nogen der ved hvornår den
kommer

//Roald

Fra : Kasper Christensen

Dato : 27-06-07 09:10

Roald skrev:
> [...]
> om en ny model, eller en efterfølger? og er der nogen der ved hvornår den

Der er jo lige kommet et facelift. Så jeg tror det ikke.

Mvh

Kasper

Fra : J

Dato : 27-06-07 12:13

On Wed, 27 Jun 2007 10:09:58 +0200, Kasper Christensen
<news_fjerndette@kasperc.dk> wrote:

>Der er jo lige kommet et facelift. Så jeg tror det ikke.

Ja, facelift var noget mp3 på radioen/CD, støjdæmpning, og diverse.

mvh

John

Fra : Kåre

Dato : 27-06-07 12:52

> Ja, facelift var noget mp3 på radioen/CD, støjdæmpning, og diverse.
>
> mvh
>
> John

Mon ikke der menes den model der kom for et par år siden?
Den første Avensis kom vel på gaden omkring 1998?
Og den nye model er vel kun et par år gammel.
Tvivler også på at der skulle være enhelt ny på trapperne.

Kåre

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 27-06-07 13:03

J <johnknuhtsenSP@Mail.dk> writes:

> Ja, facelift var noget mp3 på radioen/CD, støjdæmpning, og diverse.

Også noget med designet; dybere "næserynker" ligesom Yaris. Der har
ikke været noget fra officiel side. Det sidste der har været oppe der
er Corolla Sedan og gulplade-varianter af de eksisterende modeller
(Yaris Van lyder lidt pudsigt, men til 108000 for D-4D kan det give
mening som pendlerbil, e.l.)

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 30-06-07 10:25

J wrote:

> Ja, facelift var noget mp3 på radioen/CD, støjdæmpning, og diverse.

Helt præcist kom faceliftet midt i 2006 (dem man kalder 2007 modeller),
og igen et lille "løft" her i marts 2007.

Jeg prøver lige at nævne de fleste ændringer:

2006 facelift:
- Blinklys i sidespejle.
- Nye forlygter, rimelig stor forskel.
- Nye baglygter, ikke så stor forskel endda.
- Helt ny forkofanger, og grill.
- Nye tågelygter.
- Skumringssensor (ligegyldigt i DK m. kørelys).
- Trimning af undervognen.
- Standard MP3 afspiller.
- Forbedrede knapper til rat-betjent musikanlæg.
- Ny motor, 2.0D-4D 126HK med partikelfilter, 6 trins manuelt gear.
- Højdejustérbart passager-sæde foran.
- Cruise control standard på alle dieseler.
- Nye farver
- Multi-informationsdisplay flyttet ind til instrumenterne, og har
overtaget et par funktioner fra kontrollamperne.

Marts 2007
- Ny alu-look liste i kabinen
- Blå prikker på sæderne
- D-4D Business modeller kommer standard på alu-fælge (215/50-17)
- Nogle modeller kommer på 16" alu-fælge.
- Et par nye farver

-Thomas Jørgensen
(som har en Avensis af nyeste aftapning :)

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 30-06-07 16:21

Thomas Jørgensen wrote:

> [...]
> - Multi-informationsdisplay flyttet ind til instrumenterne, og har
> overtaget et par funktioner fra kontrollamperne.

Hvordan kunne jeg glemme:
- Indfarvede sidefenderlister som standard. :)

Fra : ks

Dato : 27-06-07 13:34

der sku komme en ny avensis i 2009 ca...

mvh
kenneth

Fra : Henri Gath

Dato : 27-06-07 21:51

"Roald" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> om en ny model, eller en efterfølger? og er der nogen der ved hvornår den

Desværre...den var så kedelig at se på og at køre i, at Toyota har besluttet
at droppe modellen....

Fra : Mette & Michael

Dato : 28-06-07 17:35

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Roald" <-> skrev i en meddelelse

> Desværre...den var så kedelig at se på og at køre i, at Toyota har
> besluttet at droppe modellen....

Siger hvem? Den glade ejer a' en..... Berlingo, måske?
Den eneste grund til at en avensis bliver kaldt kedelig, er sku' fordi at de
ikke kan finde andre fejl på den

Hilsen
Den glade Avensis ejer