Forskellen på WW Passat & Audi A6 ? Pen~
Fra : Korte Kurt

Dato : 26-06-07 22:59

Kigger lidt på en Audi A6 fra 2003 og en WW Passat fra samme årgang.
Passat er jo meget billigere end Audi`n , men er det "kun" grundet
forskellen i kvalitet i
kabinen ? Støjer en Passat f.eks mere end Audi ? Hvad får jeg for de ekstra
mange dollars den
Audi koster ekstra , udover "blæreværdien " ... ?

Kurt.

Fra : Korte Kurt

Dato : 27-06-07 00:39

"Korte Kurt" <KK@kk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> ekstra mange dollars den
> Audi koster ekstra , udover "blæreværdien " ... ?

Sådan èn her er jo helt suveræn også i forhold til Audi A6 ..
Og tjek så lige prisen på sådan en WW ! Du får ikke meget A6 for
de penge..
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=263203000&source=1&Show=bigpic&setbackforth=1

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-07 14:39

"Korte Kurt" <KK@kk.invalid> skrev i meddelelsen

> Sådan èn her er jo helt suveræn også i forhold til Audi A6 ..
> Og tjek så lige prisen på sådan en WW ! Du får ikke meget A6 for
> [...]

Husk lige at den 2,5TDI motor har lidt problemer med at holde i længden. Det
er vist noget med topstykket, men det er der sikkert nogle kloge hoveder her
i gruppen der ved noget om.

--
/HB

Fra : Brian Søgaard

Dato : 30-06-07 23:00

HB skrev:
> Husk lige at den 2,5TDI motor har lidt problemer med at holde i længden.
> Det er vist noget med topstykket, men det er der sikkert nogle kloge
> hoveder her i gruppen der ved noget om.

Det var kun på modeller op til omkring 2003.
Motortype koden kan identificere om det er en Go eller NoGo motor

1997-2003 V6 TDI 150 +155 + 163 + 180 Hk = HANDS OFFFFFFFFFFF !
Motortyperne er:
AKN (150 Hk)
AKE (180 Hk)
AYM (155 Hk)
BFC (163 Hk)

163 + 180 HK V6 TDI fra midten af 2003 er OK (indtil andet er bevist).
Motortyperne er:
BAU (180 Hk)
BDH (180 Hk)
BCZ (163 HK)
BDG (163 Hk)

Så det er bare at se sig for. For det kan blive en dyr fornøjelse hvis
man får fingre i den forkerte.

Mvh Brian

Fra : Jesper

Dato : 27-06-07 08:35

> Hvad får jeg for de ekstra
> mange dollars den
> Audi koster ekstra , udover "blæreværdien " ... ?
>
> Kurt.

De samme stumper, men en væsentlig bedre samle kvalitet - hvis man skal
tro de nyeste tyske opgørelser.

Du kan iøvrigt få de samme stumper næsten i Audi kvalitet, til en
væsentlig billigere pris end VW, men så er du nødt til helt at droppe
blæreværdien..........

Jesper

Fra : Brian Søgaard

Dato : 30-06-07 23:02

Korte Kurt skrev:
> [...]
> mange dollars den
> Audi koster ekstra , udover "blæreværdien " ... ?

Har været ejer af en Passat fra 01 og op til en 03 er der ikke stor
forskel. Idag kører jeg Audi A6 fra 2004.
Jeg synes der er en verden til forskel. Der er mere komfort i A6'eren.
Den virker større i kabine og bagagerum (begge mine var/er st.car)
Der er kælet lidt mere for detaljerne i Audi'en i kabinen.
Blærerøvs værdi eller ej. Så ville jeg vælge A6'eren fremfor Passat'en.
Dog vil jeg sige at hvis du fravælger A6'eren pga økonomien bliver du
ikke mindre glad for Passat'en. For det er sq en god bil.

Mvh Brian