Køreprøve. Hvorfor så kedelig?
Fra : Møller

Dato : 23-06-07 11:09

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-06-07 21:19

Møller <eamz@get2net.dk> wrote in
news:467cf18a$0$69191$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> http://jp.dk/indland/article981911.ece

Jeg troede egentlig det var sagkyndig der havde ansvaret under køreprøven
ligesom kørelæreren har det under køretimer - altså, at det er sagkyndig
der skal have bøden?

Overtag mit job: http://skybrud.dk/page203.aspx

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-06-07 22:48

Henrik Stidsen skrev:

> Jeg troede egentlig det var sagkyndig der havde ansvaret under køreprøven
> ligesom kørelæreren har det under køretimer - altså, at det er sagkyndig
> der skal have bøden?

Nej, formelt set har man et kørekort når køreprøven starter, og det er
så op til den prøvesagskyndige at vurdere, hvorvidt man er tjenlig til
at beholde kortet efter endt prøve.

Skiltet med "Skolevogn" må jo heller ikke være på bilen under prøven.

--
Michael Rasmussen
»If you don't fail at least 90 percent of the time,

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-06-07 00:02

"Michael Rasmussen" <news@irczone.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> beholde kortet efter endt prøve.
>
> Skiltet med "Skolevogn" må jo heller ikke være på bilen under prøven.

Jeg troede også at man først fik kørekortet _efter_ køreprøven.
Årsagen til at skiltet ikke er monteret ved køreprøven,
har jeg fået at vide er fordi, der skal ikke tages særlige hensyn til
eleven.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i