Den nye Laguna...
Fra : Henrik B.

Dato : 19-06-07 13:47

Efter billederne af den nye Renault Laguna at dømme, så har designerne vist
hentet kraftig inspiration hos Peugeot 407:
http://epn.dk/article960639.ece

Personligt synes jeg dog at Laguna'en ser bedre ud. Også et mere "lækkert"
interiør.

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Bjarne

Dato : 19-06-07 13:51

> Efter billederne af den nye Renault Laguna at dømme, så har designerne
> vist
> hentet kraftig inspiration hos Peugeot 407:

Tjae, gad vide om designeren har fået nyt job og flyttet over til renault...
det ligner godt nok meget må man sige.

Bjarne

Fra : Kent

Dato : 19-06-07 14:40

> [...]
> http://epn.dk/article960639.ece
>
> Personligt synes jeg dog at Laguna'en ser bedre ud. Også et mere "lækkert"

Den er rigtig flot - både ude og inde!

Jeg håber bare, samlingerne er bedre, end hvad jeg før har set
hos Renault.

Kent.

Fra : KickAssCowboy

Dato : 19-06-07 15:03

> [...]
> http://epn.dk/article960639.ece
>
> Personligt synes jeg dog at Laguna'en ser bedre ud. Også et mere "lækkert"

Jeg synes bagenden ligner Subaru stationcar (kan ikke lige huske
modelnavnet)
Mvh
KaK

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 19-06-07 15:26

Henrik B. skrev:
> [...]
> http://epn.dk/article960639.ece
>
> Personligt synes jeg dog at Laguna'en ser bedre ud. Også et mere "lækkert"

Om jeg fatter hvorfor de absolut skal til at lave bagenden på st.car'en
sådan på de nye biler. Jeg så hellere en lidt mere firkantet udgave af
den. I mine øjne, vil det være pænere, samtidig med at det giver meget
mere plads til bagage.

Uanfægtet dette, så vil jeg dog sige, at jeg syntes det trods alt er en
flot bil, og jeg vil så sandelig håbe, de kan få lov til at trække nogen
flere kilo på krogen, end hvad Renault ellers har været godkendt til. Så
stor en bil burde ikke have problemer med en CV på 14-1500 kg.

Jesper

Fra : Henrik B.

Dato : 19-06-07 16:21

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> flere kilo på krogen, end hvad Renault ellers har været godkendt til. Så
> stor en bil burde ikke have problemer med en CV på 14-1500 kg.

Har også altid undret mig, hvorfor store biler som f.eks. Avensis m.fl. ikke
må trække mere end 1.200 - 1.300 kg. Ikke uden der skal laves julenumre -
mærkeligt, når andre kan finde ud af det...

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : KASO

Dato : 20-06-07 07:12

> [...]
> ikke må trække mere end 1.200 - 1.300 kg. Ikke uden der skal laves
> julenumre - mærkeligt, når andre kan finde ud af det...

Tjah - eller min Grand Scénic med en egenvægt på 1550kg. og dieselmaskine
med "tilstrækkelig" trækkraft, der kun må trække ca. 900kg.....

En Suzuki Grand Vitara med samme motor og lidt lavere egenvægt må slæbe
2.000kg......

Der er ikke umiddelbart nogen logik - men campingfolket må jo så vælge noget
andet...

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 19-06-07 18:43

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message
> Efter billederne af den nye Renault Laguna at dømme, så har designerne
> vist hentet kraftig inspiration hos Peugeot 407:
> http://epn.dk/article960639.ece

Det er da bare en Citroën C6 med andre baglygter :)

Mvh
Jacob

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 20-06-07 17:20

> Efter billederne af den nye Renault Laguna at dømme, så har designerne
> vist hentet kraftig inspiration hos Peugeot 407:
> http://epn.dk/article960639.ece

Han har vist rigtigt været i gang med at låne... Prøv at sammenligne
forenden med Citroen C6 - det er ren copy/paste. Instrumentbordet er lånt
fra BMW. Bagenden kunne godt ligne noget Saab SportCombi.
Det til trods, kan jeg nu også godt se lighederne med 407'eren.

> Personligt synes jeg dog at Laguna'en ser bedre ud. Også et mere "lækkert"
> interiør.

Jege er ikke helt tosset med fronten... Bagenden er derimod meget flot,
efter min mening.
Indvendigt er den dog langt pænere end 407, som jeg altid har synes var
ekstremt kedelig.

/Kasper Hansen