Meninger om den nye Mondeo
Fra : Anders Thorup

Dato : 17-06-07 12:39

Hej gruppe

Ville lige hører om andre herinde fra har prøvet den ny Ford Mondeo?

Jeg fik muligheden for at prøve en 2,0 benzin i Trend udstyrsniveau.

Det første jeg lagde mærke til var at jeg sad rigtig godt i sæderne, og at
bilen var utrolig godt støjdæmpet. Derudover virker bilen virkelig rummelig
indvendig.

Kan ikke helt blive enig med mig selv om jeg kan li´bilens interiør.
Instrumentbordet er lavet af et eller andet underligt materiale der nærmest
så støvet ud, uden at være det(matgrå/sort).
Der var elopvarmet forrude i testbilen, og den irriterede mig godt nok. De
små eltråde der er i ruden for nærmest horisonten til at "flimrer".

Motoren var dog den helt store skuffelse . Jeg kører lige nu en Opel
Vectra 1,8 (140Hk) 2007, og den føles betydeligt mere veloplagt, både ved
høje og lave omdrejninger. Den var så sløv at jeg var overbevist om at det
var en 1,6'er jeg kørte i(det var ikke noget skilt på bagsmækken der
afslørede hvilken motor der var i bilen). Da jeg kom tilbage til
forhandleren efter turen spurgte jeg lige en ekstra gang om han var sikker
på at det var en 2,0 der lå i demo-bilen, og det svarede han ja til.

Jeg vil gerne høre om andre er enig/uenig hvis de har prøvet den nye Deo

Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-07 12:58

"Anders Thorup" <andersinscotland@yahoo.co.uk> skrev i meddelelsen
> Hej gruppe
>
> Ville lige hører om andre herinde fra har prøvet den ny Ford Mondeo?

Jeg har ikke prøvet den.
Det har undret mig at den i tv reklamen kører på noget der minder meget om
Alfa GTA fælge!?

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 24-06-07 18:03

"HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> Det har undret mig at den i tv reklamen kører på noget der minder meget om
> Alfa GTA fælge!?

Bilfabrikkerne i Europa anvender underleverandører til at udvikle
og producere en række af de dele og elementer, en bil er opbyg-
get af - herunder fælge. Derfor vil man kunne opleve, at et design
"går igen", fabrikaterne imellem...

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-07 22:45

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i meddelelsen
> [...]
> og producere en række af de dele og elementer, en bil er opbyg-
> get af - herunder fælge. Derfor vil man kunne opleve, at et design

Ja jo, men flotte fælge - men ser jo lidt underligt/klædeligt ud på en deo!
Men forstår dit indlæg

--
/HB

Fra : Tom

Dato : 17-06-07 13:12

"Anders Thorup" <andersinscotland@yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på at det var en 2,0 der lå i demo-bilen, og det svarede han ja til.
>
> Jeg vil gerne høre om andre er enig/uenig hvis de har prøvet den nye Deo

Jeg har ikke prøvekørt den endnu, men det skal jeg med 100% sikkerhed. Jeg
synes den er utrolig flot og kunne sagtens forestille mig at jeg køber 2.5
versionen af den om en 5-6 år når min mondeo skal udskiftes. I mit tilfælde
kan der ikke blive tale om andet end 220 hestes versionen som i mine ører
lyder til at være det helt rigtige
Jeg glæder mig meget til en prøvetur, jeg kan vildt godt lide designet både
udvendig og også interiøret med alt det udstyr der følger med.
Jeg tror i mit tilfælde vil det være et godt valg at vente nogle år så
børnesygdommene er kommet frem og man bedre ved hvad man går ind til.

Det med de synlige varmetråde er noget man venner sig til. Jeg har dem også
i min mondeo og ser dem ikke mere. De er uvurderlige i hele vinterhalvåret.

--
Tom

Fra : Bruno

Dato : 17-06-07 16:42

Tom wrote:

> [...]
> kan der ikke blive tale om andet end 220 hestes versionen som i mine ører

"Utrolig flot"!

Det er nok bare mig, men jeg synes den er en karakterløs kopi af tidens
trends. De har snuppet lidt Passat og lidt Avensis og rodet sammen, den
er simpelthen kedelig i forhold til deres Edge design.

Mvh
Bruno

Fra : KASO

Dato : 18-06-07 10:07

> Det med de synlige varmetråde er noget man venner sig til. Jeg har dem
> også i min mondeo og ser dem ikke mere. De er uvurderlige i hele
> vinterhalvåret.

De er da nemme at undvære - jeg savner dem f.eks. ikke.....
(motor-/kabinevarmere kan gøre meget.... )

Fra : Tom

Dato : 24-06-07 17:57

> [...]
> på at det var en 2,0 der lå i demo-bilen, og det svarede han ja til.
>
> Jeg vil gerne høre om andre er enig/uenig hvis de har prøvet den nye Deo

Jeg var ude og se på de nye mondeo'er i dag. De ser bare rigtig flotte ud.
Dagen var alligevel en mega skuffelse, var hos Ford i Sønderborg, Åbenrå og
Haderslev og ingen af stederne havde de mere end 1 elller 2 mondeo'er afsat
til prøvekørsel og ingen af stederne gad jeg vente over en time på at få en
prøvekørsel.
Så det blev kun til kiggen rundt i bilerne.

Jeg satte mig ind i den skrabede 1.6 benzin og hold da fast hvor var den
bare ussel i forhold til det man læser om i brochuren. Sæderne var af et
eller andet stof som kradsede helt vild på huden og AC var det total
skrabede med manuel drejeknap uden nogen elektronik eller noget. Der var ej
heller dæktryksmåler, eller noget infodisplay ved radioen, men bevares den
annoncerede tripcomputer med røde lysdioder var der da.
Ellers virkede bilen hamre solid i konstruktionen, tykkelsen af dørene leder
straks tanker hen på noget stort mercedes, bilen virker til at have fået en
kæmpe løft i karossen uden at jeg skal kunne spå om rustbeskyttelse m.m.
Det aller mest smarte ved bilen er sgu omme i bagerummet hvor man har lavet
et skumindlæg under tæppet, til at lægge værktøjet i. Det er godt tænkt må
jeg sige.

Ser også ud som om der er kommet temmelig meget mere benplads. Jeg var igen
hensat til en større MB taxa så meget benplads var der bagved og også foran.

Men at forlange 25.000 Kr for 4 alufælge, det er eder...... for langt ud.
Ford kan sgu da ikke begynde at lege Ferrari-priser bare fordi det er 20".
20" passer i øvrigt også dårligt til bilen, det ser ALLLLT for brian ud
efter min mening, især når bilen ikke er sænket og der er så meget luft i
skærmene.

Alle de 3 steder jeg var, kan jeg se at man har valgt at satse på de små 1.6
og 2.0 benziner og så en enkelt 125 HK diesel. Uden at have prøvekørt, så
gætter jeg allerede nu på at de alle 3 vil virke ufaaaaaaaattelig lamme og
morfar. Sådan en tung bil skal da som minimum op på 160 heste for bare at
virke en smule frisk. Men som sagt det er kun min vurdering uden af have
prøvekørt dem endnu.

Ud fra spec. kan jeg se at selv den største med 220 heste ikke er alt for
hurtigt fra 0-100, så jeg gætter stærkt på at vi om et par år vil se en
mondeo ST 250 for at give denne kolosos en smule adrethed over sig.

Generelt er mit indtryk det samme som det ALTID har været med biler i dk.
Man kan få bilerne med en million ekstraudstyr, men dem som reelt bliver sat
til salg og som sælges i danmark er så skrabede i udstyret og motoren, at
det er til at ørle over.
Der er hverken en fornuftig radio, et fornuftig fuldelektronisk AC/Klima,
ordenlige sædebetræk, regnsensor eller alt det andet som KAN fås til mondeo.
Så når bilerne bliver sat til salg som brugte om nogle år, så er de lige så
r*v syge som 80% af bilparken i forvejen er. Der er bare intet at skrive
hjem om, jeg så heller ikke nogen med automatgear eller 6 gear og sådan
kunne jeg blive ved.

Men priser fra 350.000 Kr for en total skrabet 1.6 mondeo med 110 HK, ja se
DET er noget der "rykker"

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 24-06-07 18:12

Tom wrote:

> [...]
> gad jeg vente over en time på at få en prøvekørsel.
> Så det blev kun til kiggen rundt i bilerne.

Sådan synes jeg også det ender for mig 3 ud af 4 gange, når jeg bevæger mit
legeme ud at kigge på nyligt lancerede biler. Det er ufatteligt, at de ikke
får skubbet nogen flere igang til prøvekørsel. Det er da neop sådan en dag
de skal have solgt nogen biler,

> Det aller mest smarte ved bilen er sgu omme i
> bagerummet hvor man har lavet et skumindlæg under tæppet, til at
> lægge værktøjet i. Det er godt tænkt må jeg sige.

Måske jeg misforstår dig, men det samme findes nu i en Mondeo MK1 -
ihvertfald i V6'eren.

> Men priser fra 350.000 Kr for en total skrabet 1.6 mondeo med 110 HK,
> ja se DET er noget der "rykker"

Bilen skal jo ikke virke som et discount produkt

/Brian

Fra : Tom

Dato : 24-06-07 18:38

> [...]
> ikke får skubbet nogen flere igang til prøvekørsel. Det er da neop sådan

Jeg venter nok nogle måneder til interessen har lagt sig. Der er simpelthen
FOR langt ude.... at stå en kø til en FORD

> Måske jeg misforstår dig, men det samme findes nu i en Mondeo MK1 -
> ihvertfald i V6'eren.

ok, jeg kender ikke lige dens bagagerum, men det var nu smart på st.car
udgaven jeg kiggede på.

> Bilen skal jo ikke virke som et discount produkt

Næh, jeg blev da også belært af en kollega som lige har bestilt en 125
hestes diesel mondeo, at "den skulle jeg bare prøve fordi, DET var virkelig
noget som rykkede, så man blev PRESSET ned i sæder". Jeg trak lidt på
smilebåndet over at 125 heste næppe får sådan et skrummel ret meget over 190
med mindre man har hjemve og solskin.
Jeg turde derfor slet ikke spørge til at det udstyr der var med i den bil
hun har bestilt, men jeg regner med at det er sådan ca. lige så tamt som at
hoppe ind i Kadett E model fra 86' hvor cigarettænder er ekstraudstyr

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 24-06-07 18:18

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ud fra spec. kan jeg se at selv den største med 220 heste ikke er alt for
> hurtigt fra 0-100, så jeg gætter stærkt på at vi om et par år vil se en
> mondeo ST 250 for at give denne kolosos en smule adrethed over sig.

Tjaee, hvis ikke Ford har solgt Volvocars til BMW eller et svensk
konsortium, så har de da T5R-motoren at gøre godt med (300 hk).

Mig en gåde, de ikke tilbyder Volvos D5-motor, men så er der vel _for_ meget
lighed med den nye V70.

mvh
Bjørn J.

Fra : Tom

Dato : 24-06-07 18:30

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> konsortium, så har de da T5R-motoren at gøre godt med (300 hk).
>
> Mig en gåde, de ikke tilbyder Volvos D5-motor, men så er der vel _for_

Også mig en gåde. Men jeg tror vitterlig at der også kommer en spændende ST
version af den nye mondeo om et par år. Bilerne ser vildt tunge ud, så jeg
kunne godt forestille mig at der vil være et pænt marked for en mondeo med
større motor end dem de har på programmet nu. Jeg kan godt se at på papiret
har stort set alle Fords motorer fået en del flere heste, men det er som om
de bliver spist af den forøgede vægt og større frontarael. Men de små er
sikkert gode nok til de fleste danskere alligevel

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 24-06-07 19:28

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> .....Men de små er sikkert gode nok til de fleste danskere alligevel

Det bliver svært for en "bilafhængig" at gå ned fra en 177 hk´s Avensis til
en 100 hk´s Fård...))

Bortset fra det, jeg er dybt imponeret af pladsen bag rattet. Det er
dramatisk bedre end min gamle S80!!

mvh
Bjørn J.