Peugeot og Pava
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-06-07 00:46

Hej

Peugeot er glad for Pava..

http://www.peugeot.dk/web/foldere/89572_Pava_HIGH.pdf

Er de glade pga. kvaliteten eller pga de lave priser?

Jeg sværger normalt til Dinitrol hvor det siges, at man går mere
grundigt til værks, fx. ved, at afmontere inderskærme mv. som man ikke
gør hos Pava (har jeg fået fortalt).

Planen var, at give den nye 207'er en komplet Dinitrol behandling. Den
koster vel omkring 4 kilo.

Der er en del, at spare ved, at vælge en Pava behandling specielt
designet til Peugeot'en.

Men er det, det værd?

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-06-07 06:51

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Der er en del, at spare ved, at vælge en Pava behandling specielt
> designet til Peugeot'en.
>
> Men er det, det værd?

I Første ombæring drejer det sig jo også omkring fabrikkens og
efterbehandlerens produkter er kompatible. Har dinitrol noget der kan
bruges sammen med den behandling en Peugeot har fået fra fabrikken ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-06-07 08:52

> Har dinitrol noget der kan
>bruges sammen med den behandling en Peugeot har fået fra fabrikken ?

A' ve'et æ...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-06-07 19:13

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> A' ve'et æ...

Det kunne jo være derfor......

Det er _dumt_ at hælde 2 ting sammen der ikke arbejder sammen.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-06-07 19:27

>Det er _dumt_ at hælde 2 ting sammen der ikke arbejder sammen.

Ja det ved jeg.. og det ved du :)

Fra : Hans

Dato : 17-06-07 11:45

On 2007-06-17 01:45:38 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> said:

> Planen var, at give den nye 207'er en komplet Dinitrol behandling. Den
> koster vel omkring 4 kilo.

Min 207 har fået en Dinitrol dobbelt behandling - det er noget helt
andet end det snaskede Pava produkt.

Spørg forskellige steder om prisen, jeg fik en dobbelt behandling til
knap 2000.

Mvh
Hans

Fra : Tom

Dato : 17-06-07 12:02

"Hans" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Min 207 har fået en Dinitrol dobbelt behandling - det er noget helt andet
> end det snaskede Pava produkt.

Jeg har givet min mondeo 4 gange med Tectyl som efter nogle år bliver hård
og krakkelerer, derfor har jeg ved alle nye dele såsom bærearme og lign
prøvet at give dem med Dinitrol fordi andre her i gruppen påstod at de
vedblev med at være blød og voksagtig. Resultatet var precis det samme som
med Tectyl.
Jeg har vitterlig ikke kunnet mærke nogen forskel i levetid og overfladen på
de produkter jeg har anvendt.
Jeg har så aldrig anvendt Pava, men jeg tvivler selv lidt på at der skulle
være så store forskelle i de forskellige produkter og at de svært kan passe
sammen med bilens originale voksbeskyttelse. Men bevares dette er kun
erfaringerne fra en enkelt person

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-06-07 14:24

On Sun, 17 Jun 2007 12:44:38 +0200, Hans <hom@FJERNMIG@pc.dk> wrote:

>Min 207 har fået en Dinitrol dobbelt behandling - det er noget helt
>andet end det snaskede Pava produkt.

Jeg er også Dinitrol "mand" normalt...

>Spørg forskellige steder om prisen, jeg fik en dobbelt behandling til
>knap 2000.

Det må siges, at være en fornuftig pris.

Vi har i dag skrevet under på bilen.. så venter vi bare nu

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-06-07 19:15

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Vi har i dag skrevet under på bilen.. så venter vi bare nu

Hvad blev det til ?

En 207'er som "konebil" ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-06-07 19:28

http://martinlj.blogspot.com/2007/06/peugeot-207-16-hdi-s16.html

> som "konebil" ?

Nope.. som vore begges.

SAAB'en er til salg...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-06-07 19:33

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Nope.. som vore begges.

Okay, konebil da:

> SAAB'en er til salg...

Synd at sælge "fars bil", men sådan er det vel....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-06-07 20:17

>Synd at sælge "fars bil", men sådan er det vel....

Ja desværre. Med manglende lyst og andre prioriteter såeh.. :/

Fra : Brian

Dato : 17-06-07 19:34

Martin Johansen [6000] wrote:

> http://martinlj.blogspot.com/2007/06/peugeot-207-16-hdi-s16.html

Ahh... helt ærligt! En advarsel (billedet til højre) havde været på sin
plads!

Udover den lille forskrækkelse - tillykke med potten.

> SAAB'en er til salg...

Jaja, det kan gå tilbage for os alle

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-06-07 20:16

>Ahh... helt ærligt! En advarsel (billedet til højre) havde været på sin
>plads!

Haha! .. not..

>Udover den lille forskrækkelse - tillykke med potten.

Tak tak :)

>Jaja, det kan gå tilbage for os alle

Jeg har pt. mistet lysten til den. Den koster penge som alt andet der
kan flytte sig med de hastigheder den kan. Og pt. står huset for tur
da det skal sælges om nogle år og lige skal shines lidt op.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-06-07 14:30

> [...]
> end det snaskede Pava produkt.
>
> Spørg forskellige steder om prisen, jeg fik en dobbelt behandling til knap

2000 for en dobbeltbehandling, det lyder meget billigt. Er det en komplet
behandling af både undervogn og hulrum og hvem laver den til den pris?

Mvh Niels

Fra : Hans

Dato : 17-06-07 18:08

> 2000 for en dobbeltbehandling, det lyder meget billigt. Er det en
> komplet behandling af både undervogn og hulrum og hvem laver den til
> den pris?

Ja det er en komplet dobbelt behandling - man skal blot kende de
rigtige personer ;)

Og nej det er ikke udført sort, selvom jeg er fra det vestjydske :D

Mvh
Hans

Fra : Mogens

Dato : 17-06-07 18:12

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> skrev i en meddelelse

> 2000 for en dobbeltbehandling, det lyder meget billigt.

Køw en BMW eller en Audi - så er du helt fri for at spenderer
millioner på den slags. Iøvrigt er prisen ligegyldig - det er det
udførte arbejde, der betyder noget. Og der er langt mellem kva-
litet i den branche. Find een som er anbefalet af andre...

Fra : Lars Holst

Dato : 17-06-07 20:48

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> said in

> [...]
> koster vel omkring 4 kilo.
>
> Der er en del, at spare ved, at vælge en Pava behandling specielt

Du skal ganske enkelt sikre dig at det er samme produkt du benytter som
bilen allerede er behandlet med fra ny.

Jeg har lige fået en ekstra fuld Mercasol behandling for 1000 ved at prutte
lidt om det i købsøjemed.

--
Lars Holst

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-06-07 21:30

>Du skal ganske enkelt sikre dig at det er samme produkt du benytter som
>bilen allerede er behandlet med fra ny.

Jeg har bare lidt satans svært ved, at få noget brugbart ud af
forhandleren.. han aner simpelthen ikke nok om det.

Jeg må have fat i importøren.