En lille historie.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-06-07 20:17

MVH Finn Fremover vil MC'ister i flok have samme ret til
vejen som cykelryttere i flok, i min verden. (M.a.o. kun
under politiledsagelse og anden hjælp til den øvrige trafik.
(Flok defineres som mere end tre.))

>--

Din nuværende signatur får mig til at tænke på definitionen på det
gode jyske ord, træls.

Svend-Åge og Magda var ude at lufte deres Skoda 105, som var et
usædvanligt velholdt eksemplar af slagsen. Den var vissengrøn, med
imiteret lam på rattet, og korsstingsbroderede puder i bagruden.

Det hænder således, at de på en søndagstur op ad hovedvej 13 er kommet
til at køre bag en 20-30 motorcyklister, alle iført døde kreaturer og
alle på Harley-Davidson. Håndarbejdet bag på de døde kreaturer gjorde
det klart for enhver, at der var tale om en verdensomspændende klub på
tur.

Så skete der det, at hornet på den ellers omhyggeigt plejede Skoda
satte sig fast. )

Denne hændelse er senere af Dansk Sprognævn blevet kåret til at være
den endegyldige definition på ordet træls.

Fra pålidelig kilde oplyses det, at Svend-Åge og Magda slap fra
episoden med livet i behold, men de måtte dog en tur omkring
skadestuen for at få syet et par overfladiske sår.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 17-06-07 09:47

> [...]
> (Flok defineres som mere end tre.))

> Din nuværende signatur får mig til at tænke på definitionen på det

gode historier bliver ikke dårligere med tiden

Jeg undrer mig nu mere over, hvad han har tænkt sig at gøre, hvis han møder
en flok motorcyklister eller cyklister, som ikke opfører sig "ordentligt"

mvh
Bendt

Fra : Jesper Juul

Dato : 17-06-07 10:47

Bendt Rasmussen skrev:
> [...]
> en flok motorcyklister eller cyklister, som ikke opfører sig "ordentligt"

Foretage et højresving

Jesper

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-06-07 11:16

Jesper Juul <jesperjuul@gmail.com> wrote in

> Foretage et højresving

Eller bare fortsætte fremad med fuld fart og se om han kan indhente dem ;)

Overtag mit job: http://skybrud.dk/page203.aspx

Fra : Leonard

Dato : 17-06-07 11:40

On Sun, 17 Jun 2007 10:47:20 +0200, Bendt Rasmussen wrote:

> Jeg undrer mig nu mere over, hvad han har tænkt sig at gøre, hvis han møder
> en flok motorcyklister eller cyklister, som ikke opfører sig "ordentligt"

Enten sætter han sig på dem eller også kører han bare over dem ...

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-06-07 14:24

Leonard skrev:
> Enten sætter han sig på dem eller også kører han bare over dem ...

Det sidste er ulovligt.

Men det er det første ikke.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-06-07 14:52

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in

> Det sidste er ulovligt.

> Men det er det første ikke.

Det ka det nu sagtens være ;)

Overtag mit job: http://skybrud.dk/page203.aspx

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-06-07 16:56

Henrik Stidsen skrev:
> Det ka det nu sagtens være ;)

Det afhænger jo, bl.a., af hvor hurtig andre er til at komme og overtage
fastholdelsen.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-06-07 19:47

> Det afhænger jo, bl.a., af hvor hurtig andre er til at komme og overtage
> fastholdelsen.

Faktisk ikke nej.

Overtag mit job: http://skybrud.dk/page203.aspx

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-06-07 22:42

Henrik Stidsen skrev:
> Faktisk ikke nej.

De gange jeg har brugt det har der da ikke været noget om at det skulle
være ulovligt.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-06-07 22:53

> De gange jeg har brugt det har der da ikke været noget om at det skulle
> være ulovligt.

Så ligesom at du ikke har fået fartbøde hver gang du har kørt for stærkt så
er det altid lovligt at sætte sig på folk - eller hva? ;)

Overtag mit job: http://skybrud.dk/page203.aspx

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-06-07 23:36

Henrik Stidsen skrev:
> Så ligesom at du ikke har fået fartbøde hver gang du har kørt for stærkt så
> er det altid lovligt at sætte sig på folk - eller hva? ;)

Den ene gang blev det faktisk forklaret til en dommer.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-06-07 19:08

> Den ene gang blev det faktisk forklaret til en dommer.

Det ændrer altså ikke på at hvis du sætter dig på en anden kan det blive
til en voldsdom. Længere er den ikke.

Overtag mit job: http://skybrud.dk/page203.aspx

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-06-07 14:49

Henrik Stidsen skrev:
> Det ændrer altså ikke på at hvis du sætter dig på en anden kan det blive
> til en voldsdom. Længere er den ikke.

Nu er det jo ikke i angrebsformål jeg sætter mig på folk. Det ændrer en
del ved det.

Men, ok, hvis folk tager skade af det stiller tingene sig anderledes.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-06-07 18:22

> Nu er det jo ikke i angrebsformål jeg sætter mig på folk. Det ændrer
> en del ved det.

Overhovedet ikke. Vold i selvforsvar er også vold hvis man overdriver.

Overtag mit job: http://skybrud.dk/page203.aspx

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-06-07 19:40

Henrik Stidsen skrev:
> Overhovedet ikke. Vold i selvforsvar er også vold hvis man overdriver.

Så skal vi jo til at definere den eksakte grænse for hvad der er vold og
hvad der ikke er. Det bliver vist lidt omstændelig.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-06-07 23:24

> Så skal vi jo til at definere den eksakte grænse for hvad der er vold og
> hvad der ikke er. Det bliver vist lidt omstændelig.

Se straffeloven, sværere er det ikke.

Overtag mit job: http://skybrud.dk/page203.aspx

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-06-07 14:23

Bendt Rasmussen skrev:
> gode historier bliver ikke dårligere med tiden
> Jeg undrer mig nu mere over, hvad han har tænkt sig at gøre, hvis han møder
> en flok motorcyklister eller cyklister, som ikke opfører sig "ordentligt"

F.eks. filme deres udskejelser.

Fra : Jesper Juul

Dato : 17-06-07 14:42

Finn Guldmann skrev:

> F.eks. filme deres udskejelser.

Ja man kan efterhånden godt forstå at lastbiler er involveret i
uopmærksomhedsulykker.

Jesper

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-06-07 16:55

Jesper Juul skrev:
> Ja man kan efterhånden godt forstå at lastbiler er involveret i
> uopmærksomhedsulykker.

Der er mange måder man kan gøre det på, så du kan ikke automatisk gå ud
fra at det er noget der tager opmærksomhed fra kørslen.

Den skal man jo i forvejen også bruge til ikke at jorde en mc'ist.