|
| Service eller ej lige før bilferien?? Fra : JMN |
Dato : 13-06-07 19:39 |
|
Hej med jer
Emnet lyder måske underligt, men her lidt mere fakta.
Jeg har en Skoda Octavia 2.0 TDI Combi som netop
har rundet 25.000 km. Ingen problemer "so far".
Serviceinterval er først ved 30.000 km.
Turen går til sydfrankrig, så det passer med at når jeg er retur, så er jeg
ved de 30.000 km.
Skal jeg bare tage afsted = det forventes at den kan klare turen eller bør
jeg tage servicen allerede nu?
Hvorfor jeg ikke spørge skoda? Har jeg gjort og fået lidt forskellige svar
afhængig af hvilket værksted jeg spørger.
Tænker derfor på at jeg vil få skiftet olie + filter, tjekke bremser samt
diverse væsker og så vente med service.
Lyder det helt tosset?
vh.
Jørgen
| |
Lars Knudsen (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 13-06-07 20:01 |
|
On Wed, 13 Jun 2007 20:38:48 +0200, "JMN" <jalidreng@jalidreng.dk>
wrote:
>Emnet lyder måske underligt, men her lidt mere fakta.
>
>Jeg har en Skoda Octavia 2.0 TDI Combi som netop
>har rundet 25.000 km. Ingen problemer "so far".
>
>Serviceinterval er først ved 30.000 km.
>
>Turen går til sydfrankrig, så det passer med at når jeg er retur, så er jeg
>ved de 30.000 km.
>
>Skal jeg bare tage afsted = det forventes at den kan klare turen eller bør
>jeg tage servicen allerede nu?
>
>Hvorfor jeg ikke spørge skoda? Har jeg gjort og fået lidt forskellige svar
>afhængig af hvilket værksted jeg spørger.
>
>Tænker derfor på at jeg vil få skiftet olie + filter, tjekke bremser samt
>diverse væsker og så vente med service.
Det første service er mere eller mindre det du beskriver.
Kommer vel an på din kørestil, jeg kører omkring 5.000 km om måneden i
min - og ville tage turen til Frankrig og servicere bagefter. Men hvis
du har kørt de 25.000 igennem de sidste 18 måneder så bør du måske nok
få skiftet olie osv.
Men ja, selvfølgelig kan den klare turen. Og kan den ikke, så er der
jo mobilitetsgaranti på.
** Lars
| |
Mogens (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 13-06-07 20:10 |
|
"Lars Knudsen" <noemail@in.this.place> skrev i en meddelelse
news:2gf0735u6ogockkdbiurhj6th594hnvkp6@4ax.com...
> Kommer vel an på din kørestil, jeg kører omkring 5.000 km om måneden i
> min - og ville tage turen til Frankrig og servicere bagefter. Men hvis
> du har kørt de 25.000 igennem de sidste 18 måneder så bør du måske nok
> få skiftet olie osv.
Helt enig
> Men ja, selvfølgelig kan den klare turen. Og kan den ikke, så er der
> jo mobilitetsgaranti på.
Jow jow - men en mere eller mindre spoleret ferie...
| |
Lars Knudsen (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 13-06-07 20:46 |
|
On Wed, 13 Jun 2007 19:09:58 GMT, "Mogens" <jow@jowda.dk> wrote:
>> Men ja, selvfølgelig kan den klare turen. Og kan den ikke, så er der
>> jo mobilitetsgaranti på.
>Jow jow - men en mere eller mindre spoleret ferie...
Jow klart nok, enig. Men hvis bilen er "vandt til" at køre langt og i
øvrigt helt ny så skulle en tur til Italien vel næppe slå den ud
** Lars
| |
Jørgen M. Rasmussen (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 13-06-07 21:14 |
|
"Lars Knudsen" <noemail@in.this.place> skrev i en meddelelse
> Jow klart nok, enig. Men hvis bilen er "vandt til" at køre langt og i
> øvrigt helt ny så skulle en tur til Italien vel næppe slå den ud
>
En bil bliver sgu' ikke vandt til noget, den er ingen levende organisme, den
kan kun nedbrydes mere el. mindre, slides mere el. mindre. Så tæt på service
vil jeg tage det før turen.
| |
Kent (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Kent |
Dato : 13-06-07 21:20 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:46704fd5$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Lars Knudsen" <noemail@in.this.place> skrev i en meddelelse
>
>> Jow klart nok, enig. Men hvis bilen er "vandt til" at køre langt og i
>> øvrigt helt ny så skulle en tur til Italien vel næppe slå den ud
>>
> En bil bliver sgu' ikke vandt til noget, den er ingen levende organisme,
> den kan kun nedbrydes mere el. mindre, slides mere el. mindre. Så tæt på
> service vil jeg tage det før turen.
Det ville jeg også, og det kommer vi vist også til. Vi har en Fabia
Combi 1,9 TDI, og det ser ud til, at den vil have kørt 25-27000 km.
i august, hvor vi skal på ferie.
Kent.
| |
Lars Knudsen (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 13-06-07 21:23 |
|
On Wed, 13 Jun 2007 22:14:26 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:
>> Jow klart nok, enig. Men hvis bilen er "vandt til" at køre langt og i
>> øvrigt helt ny så skulle en tur til Italien vel næppe slå den ud
>En bil bliver sgu' ikke vandt til noget, den er ingen levende organisme, den
>kan kun nedbrydes mere el. mindre, slides mere el. mindre. Så tæt på service
>vil jeg tage det før turen.
Tjah - hvis der er 5000 til service om man ved at man skal køre
omkring 5000 i ferien... Hvorfor vil du så tage servicen før med
mindre helt ekstraordinære forhold gør sig gældende?
Hvis man har kørt en masse sjat ture gennem de sidste 18 mdr og
derigennem opnået at køre 25.000 km vil jeg tro at olien er en del
mere brugt end hvis man har kørt lange stræk over 5 mdr hvor den altid
er blevet varmet godt igennem. Men det er kun en tro.
Alt andet lige vil jeg dog med en ny bil holde mig til producentes
foreskrifter vedr service og ikke begynde at skifte olie mm før tid.
**L ars
| |
Jørgen M. Rasmussen (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 13-06-07 21:57 |
|
"Lars Knudsen" <noemail@in.this.place> skrev i en meddelelse
> Tjah - hvis der er 5000 til service om man ved at man skal køre
> omkring 5000 i ferien... Hvorfor vil du så tage servicen før med
> mindre helt ekstraordinære forhold gør sig gældende?
>
Du skal spørge dig selv: Får Motoren det bedre af at køre 5 kkm. race med
ferieoppakning ned igennem Europa på gl. sur olie, iblandt godt med
sod&kondens??. De lange serviceintervaller er "opfundet" af
marketingafdelingen, teknisk er det noget crap.
| |
Klaus D. Mikkelsen (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 13-06-07 22:22 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" skriver:
>
> De lange serviceintervaller er "opfundet" af
> marketingafdelingen, teknisk er det noget crap.
Ja, nemlig ja.
Lad os skifte olei for hver 7500 km som i gamel dage. Alt derudover er
"opfundet af marketingsafdelingen".
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ukendt (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 13-06-07 23:34 |
|
> Lad os skifte olei for hver 7500 km som i gamel dage. Alt derudover er
> "opfundet af marketingsafdelingen".
Min Honda Civic 97´ forskeives at skiftes hver 10.000 km... Gør jeg også med
glæde og dejlig tynd sovs.. Men det er jo også en brølende symaskine, der
trækker bedst over de 4.000 RPM.
/SWP
| |
Klaus D. Mikkelsen (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 13-06-07 23:44 |
|
"Søren W" skriver:
>
> Min Honda Civic 97´ forskeives at skiftes hver 10.000 km... Gør jeg også med
> glæde og dejlig tynd sovs.. Men det er jo også en brølende symaskine, der
> trækker bedst over de 4.000 RPM.
Det er ren marketingsgas.
Skift olie for hver 5000 km.......
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ukendt (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-06-07 00:51 |
|
>> Min Honda Civic 97´ forskeives at skiftes hver 10.000 km... Gør jeg også
>> med
>> glæde og dejlig tynd sovs.. Men det er jo også en brølende symaskine, der
>> trækker bedst over de 4.000 RPM.
>
> Det er ren marketingsgas.
>
> Skift olie for hver 5000 km.......
Nu snakker du jo om de biler hvor man hælder olie på for hver 5.000 km..
/Swp
| |
Jørgen M. Rasmussen (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 14-06-07 04:52 |
|
"Søren W" <me på/fra cacba snavs dk> skrev i en meddelelse
news:467082f7$0$148
>> Skift olie for hver 5000 km.......
>
> Nu snakker du jo om de biler hvor man hælder olie på for hver 5.000 km..
>
Det må være en VW, de spiser 1l./ 2-5 kkm.. Derfor det lange interval, der
er næsten altid frisk olie på ;))..
| |
ShutEye (14-06-2007)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 14-06-07 13:33 |
|
>>> Skift olie for hver 5000 km.......
>>
>> Nu snakker du jo om de biler hvor man hælder olie på for hver 5.000 km..
>>
> Det må være en VW, de spiser 1l./ 2-5 kkm.. Derfor det lange interval, der
> er næsten altid frisk olie på ;))..
Kan man ikke bare nøjes med filteret så? :)
| |
Jørgen M. Rasmussen (15-06-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 15-06-07 19:32 |
|
"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse
news:f4rcgo$tt$1@news.datemas.de...
> Kan man ikke bare nøjes med filteret så? :)
Jeg tror den er ligeglad, lad lo ...køre til den står af, og køb en ny :)-
| |
Jørgen M. Rasmussen (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 14-06-07 04:48 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
>> De lange serviceintervaller er "opfundet" af
>> marketingafdelingen, teknisk er det noget crap.
>
> Ja, nemlig ja.
>
> Lad os skifte olei for hver 7500 km som i gamel dage. Alt derudover er
> "opfundet af marketingsafdelingen".
>
Gør jeg også, ca ;). Økonomien betyder ikke så meget, når man ikke skal
ulejlige et værksted for at få frisk olie. Det er et fact, at VW flere gange
har afkortet intervallerne, i starten var de >50 kkm., pga. de fik for mange
"regninger".
| |
Klaus D. Mikkelsen (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 14-06-07 06:26 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" skriver:
>
> Gør jeg også, ca ;).
Spild....
> Økonomien betyder ikke så meget, når man ikke skal
> ulejlige et værksted for at få frisk olie.
Så dyrt er det heller ikke.
> Det er et fact, at VW flere gange
> har afkortet intervallerne, i starten var de >50 kkm., pga. de fik for mange
> "regninger".
"Flere gange" ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Jørgen M. Rasmussen (15-06-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 15-06-07 19:45 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
> Spild....
>
Hvad ved du om det?, jer har kun ejet 2 biler på 30 år.. Men kørt utallige
andres ;).
> Så dyrt er det heller ikke.
>
Når det er VW, Skoda etc er ALT dyrt, med mindre man bruger en
cykelmekaniker i "yderste klitrække";).
>> Det er et fact, at VW flere gange
>> har afkortet intervallerne, i starten var de >50 kkm., pga. de fik for
>> mange
>> "regninger".
>
> "Flere gange" ?
>
Ja. De "presser citronen", lader kunderne finde fejlene- og betale for dem
:(.
| |
Klaus D. Mikkelsen (15-06-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 15-06-07 19:48 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" skriver:
>
> Hvad ved du om det?
Masser.
> Når det er VW, Skoda etc er ALT dyrt, med mindre man bruger en
> cykelmekaniker i "yderste klitrække";).
Sludder og vrøvl.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Kent (16-06-2007)
| Kommentar Fra : Kent |
Dato : 16-06-07 10:13 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4672DED7.CF9BB92D@du.kan.finde.den...
> "Jørgen M. Rasmussen" skriver:
>>
>> Hvad ved du om det?
>
> Masser.
>
>> Når det er VW, Skoda etc er ALT dyrt, med mindre man bruger en
>> cykelmekaniker i "yderste klitrække";).
>
> Sludder og vrøvl.
>
>
Også i dén grad!
Kent.
| |
Jørgen M. Rasmussen (16-06-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 16-06-07 18:18 |
|
"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse news:4673a9c7$0$6261
> Sludder og vrøvl.
>>
>>
>
> Også i dén grad!
>
Timepriser på et. aut. værksted ~1000,- er dyrt for mig. Og de org res.dele
er ikke de billigste.
| |
Jesper Juul (16-06-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Juul |
Dato : 16-06-07 18:32 |
|
Jørgen M. Rasmussen skrev:
> "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse news:4673a9c7$0$6261
>
>> Sludder og vrøvl.
>>>
>> Også i dén grad!
>>
> Timepriser på et. aut. værksted ~1000,- er dyrt for mig. Og de org res.dele
> er ikke de billigste.
>
>
Sludder, det kommer helt an på hvilken værksted det drejer sig om,
derudover er reservedele til SMC's biler ikke specielt dyre, ihvertfald
ikke når det drejer sig om skadesdele.
Jesper
| |
Kent (17-06-2007)
| Kommentar Fra : Kent |
Dato : 17-06-07 11:53 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:46741b51$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse news:4673a9c7$0$6261
>
>> Sludder og vrøvl.
>>>
>>>
>>
>> Også i dén grad!
>>
> Timepriser på et. aut. værksted ~1000,- er dyrt for mig. Og de org
> res.dele er ikke de billigste.
Fabiaen har et reservedelsprisindeks på 76.
Kent.
| |
Claus Nygaard-Peders~ (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Claus Nygaard-Peders~ |
Dato : 14-06-07 19:51 |
|
Klaus D. Mikkelsen skrev:
> "Jørgen M. Rasmussen" skriver:
>> De lange serviceintervaller er "opfundet" af
>> marketingafdelingen, teknisk er det noget crap.
>
> Ja, nemlig ja.
>
> Lad os skifte olei for hver 7500 km som i gamel dage. Alt derudover er
> "opfundet af marketingsafdelingen".
Gamle dage og 7500 km melem hvert olieskift. Hmmmm.... Jeg husker
tydeligt at have læst i den originale instruktionsbog til min fars
hedengangne boble at den skulle have skiftet olie hver 500 km (1959).
Senere da motoren blev skiftet til en nyere model med udskifteligt
oliefilter blev skifteintervallerne længere.
Mvh
Claus
| |
Ukendt (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-06-07 20:08 |
|
On Thu, 14 Jun 2007 20:51:02 +0200, Claus Nygaard-Pedersen
<nomail@nomail.dk> wrote:
>Klaus D. Mikkelsen skrev:
>> "Jørgen M. Rasmussen" skriver:
>>> De lange serviceintervaller er "opfundet" af
>>> marketingafdelingen, teknisk er det noget crap.
>>
>> Ja, nemlig ja.
>>
>> Lad os skifte olei for hver 7500 km som i gamel dage. Alt derudover er
>> "opfundet af marketingsafdelingen".
>
>Gamle dage og 7500 km melem hvert olieskift. Hmmmm.... Jeg husker
>tydeligt at have læst i den originale instruktionsbog til min fars
>hedengangne boble at den skulle have skiftet olie hver 500 km (1959).
>Senere da motoren blev skiftet til en nyere model med udskifteligt
>oliefilter blev skifteintervallerne længere.
>
Min morfars Taunus 12m "super" årg 64 skulle have skiftet for hver
1500 km. Så fik han en ny Kadytt i 71 og kunne nøjes med hver 5000 km.
Det var tider dengang i 60'erne. Køre ind på en tankstation og bede om
"for 20 super" og så kunne køre et par hundrede kilometer
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD
| |
Lars Knudsen (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 14-06-07 08:02 |
|
On Wed, 13 Jun 2007 22:56:47 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:
>> Tjah - hvis der er 5000 til service om man ved at man skal køre
>> omkring 5000 i ferien... Hvorfor vil du så tage servicen før med
>> mindre helt ekstraordinære forhold gør sig gældende?
>Du skal spørge dig selv: Får Motoren det bedre af at køre 5 kkm. race med
>ferieoppakning ned igennem Europa på gl. sur olie, iblandt godt med
>sod&kondens??. De lange serviceintervaller er "opfundet" af
>marketingafdelingen, teknisk er det noget crap.
Det kan da godt være, men jeg får da ingen præmie noget sted for at
servicere bilen oftere end serviceintervallerne foreskriver. Hvis man
har tænkt sig at beholde bilen det næste mange år, så måske, men havde
man tænkt sig at skifte den efter eksempelvis 100.000 km så får man da
så absolut intet som helst ud af at "over-servicere" bilen.
Som sagt helt først, jeg vil også sige det kommer an på ens
kørselsmønster. Jeg kører 5000 km om måneden, det meste er motorvej og
landevej uden kø. Jeg ville bestemt ikke servicere før tid blot fordi
jeg skulle 5000 km i en anden retning end jeg normalt kører.
** Lars
| |
Broegger (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Broegger |
Dato : 13-06-07 20:52 |
|
Lars Knudsen <noemail@in.this.place> skrev
news:2gf0735u6ogockkdbiurhj6th594hnvkp6@4ax.com:
<snip>
> Men ja, selvfølgelig kan den klare turen. Og kan den ikke, så er der
> jo mobilitetsgaranti på.
Den kan blive et problem hvis Servicelampen lyser. Og det gør den ikke på
præcist 30K snarere 29.500 km.
Jeg har også en Octavia TDI'er der skal have 60.000 km service lige omkr.
det km tal hvor jeg forventer at være hjemme fra ferien, men den får så
service lige før.
Jeg tør ikke gamble med det.
--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...
http://www.broeggerne.dk
| |
Lars Knudsen (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 13-06-07 21:00 |
|
On 13 Jun 2007 19:52:18 GMT, Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk>
wrote:
>> Men ja, selvfølgelig kan den klare turen. Og kan den ikke, så er der
>> jo mobilitetsgaranti på.
>Den kan blive et problem hvis Servicelampen lyser. Og det gør den ikke på
>præcist 30K snarere 29.500 km.
Ah, min begyndte med "Service in XXXX km" da der var vist 2.000 til
næste service. Man kan i øvrigt checke hvor mange km der er tilbage
ved at holde knappen til triptælleren inde mens man starter bilen.
>Jeg har også en Octavia TDI'er der skal have 60.000 km service lige omkr.
>det km tal hvor jeg forventer at være hjemme fra ferien, men den får så
>service lige før.
>Jeg tør ikke gamble med det.
Bilen bryder jo ikke sammen fordi den kører f.eks. 500 km over. Men
hvis du ved at du kommer til at køre en del over ved ikke at servicere
den før ferien, ja så ville jeg også få det klaret inden.
** Lars
| |
alexbo (13-06-2007)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 13-06-07 20:17 |
|
"JMN" skrev
> Tænker derfor på at jeg vil få skiftet olie + filter, tjekke bremser samt
> diverse væsker og så vente med service.
Det er stort set det servicen går ud på,
hvis den har været 2 vintre igennem med bykørsel, på de 25.000 km, ville jeg
tage det fulde 30.000 km service nu.
Hvis de er kørt på et år, fortrinsvis landevej, ville jeg bare tjekke olien
og div. væsker,
og køre på ferie, medbringende en ekstra liter.
mvh
Alex Christensen
| |
Thomas Jørgensen (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Jørgensen |
Dato : 13-06-07 20:35 |
|
JMN wrote:
> ...
> Skal jeg bare tage afsted = det forventes at den kan klare turen eller bør
> jeg tage servicen allerede nu?
> ...
> Tænker derfor på at jeg vil få skiftet olie + filter, tjekke bremser samt
> diverse væsker og så vente med service.
>
> Lyder det helt tosset?
Tænk på, at hvis du _ikke_ tager til service, så ødelægger/piller de jo
heller ikke ved noget.. ;)
-Thomas
| |
Lars Knudsen (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 13-06-07 20:51 |
|
On Wed, 13 Jun 2007 21:34:57 +0200, Thomas Jørgensen
<thomas@no-spam.dk> wrote:
>Tænk på, at hvis du _ikke_ tager til service, så ødelægger/piller de jo
>heller ikke ved noget.. ;)
Hehe.. Ikke helt løwn - se hvad der skete efter jeg havde min til
30.000 km service:
http://www.landligt.dk/s/olie1.jpg
http://www.landligt.dk/s/olie2.jpg
Sjask... Olie all-over... Retfærdigvis skal så siges at de rensede
motorrummet, checkede bilen og konstaterede at mekanikeren vist havde
fumlet med oliepinden - mens jeg ventede - og det dagen efter jeg
havde reklameret over det dagen inden ved 16.30 tiden på vej hjem fra
arbejde.
** Lars
| |
Mogens (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 13-06-07 21:02 |
|
"Lars Knudsen" <noemail@in.this.place> skrev i en meddelelse
news:9ci073tnr2pqbiv71kshrhls15vd7bg68k@4ax.com...
> Hehe.. Ikke helt løwn - se hvad der skete efter jeg havde min til
> 30.000 km service: Sjask... Olie all-over...
Gisp, har lige fået lavet 30.000 km eftersyn idag og før vores
ferie til Italien...
| |
Lars Knudsen (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 13-06-07 21:06 |
|
On Wed, 13 Jun 2007 20:02:14 GMT, "Mogens" <jow@jowda.dk> wrote:
>> Hehe.. Ikke helt løwn - se hvad der skete efter jeg havde min til
>> 30.000 km service: Sjask... Olie all-over...
>Gisp, har lige fået lavet 30.000 km eftersyn idag og før vores
>ferie til Italien...
Hehe.. Be afraid... Men jeg gloede godt nok en omgang da jeg åbnede
til motoren! DinBil i Lund gloede også en del på billederne som jeg
pænt havde skrevet ud i A4 og med i lommen
Skal i derned i Porschen?
** Lars
| |
Mogens (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 13-06-07 21:24 |
|
"Lars Knudsen" <noemail@in.this.place> skrev i en meddelelse
news:sbj073tbc33811m3q8jk41b52s2t1ojon8@4ax.com...
> Skal i derned i Porschen?
Yes, vi skal fræse ned gennem Europa
| |
Lars Knudsen (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 13-06-07 21:25 |
|
On Wed, 13 Jun 2007 20:24:14 GMT, "Mogens" <jow@jowda.dk> wrote:
>> Skal i derned i Porschen?
>Yes, vi skal fræse ned gennem Europa
Fedt... Rigtig go' tur - og god ferie!
** Lars
| |
Mogens (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 13-06-07 21:37 |
|
"Lars Knudsen" <noemail@in.this.place> skrev i en meddelelse
news:ekk07352kvgob0lj648rfa6bgkk1mf7te6@4ax.com...
> Fedt... Rigtig go' tur - og god ferie!
Thanx a lot - same to you if...
| |
T. (13-06-2007)
| Kommentar Fra : T. |
Dato : 13-06-07 22:04 |
|
"Mogens" <jow@jowda.dk> skrev i en meddelelse
news:OzYbi.2126$ZA.1190@newsb.telia.net...
> "Lars Knudsen" <noemail@in.this.place> skrev i en meddelelse
> news:ekk07352kvgob0lj648rfa6bgkk1mf7te6@4ax.com...
>
>> Fedt... Rigtig go' tur - og god ferie!
>
> Thanx a lot - same to you if...
>
Kan det ikke betale sig at få lavet et service i udlandet mens han er på
ferie, ville der ikke være lidt at spare ved??
Måske noget vi andre også kan have brug for.
Hilsen
T
| |
Mogens (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 13-06-07 22:23 |
|
"T." <boing727_1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46705b8d$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Kan det ikke betale sig at få lavet et service i udlandet mens han er på
> ferie, ville der ikke være lidt at spare ved??
> Måske noget vi andre også kan have brug for.
Jep - DK er et dyrt sted at få udført service
| |
Lars Knudsen (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 14-06-07 08:08 |
|
On Wed, 13 Jun 2007 20:37:02 GMT, "Mogens" <jow@jowda.dk> wrote:
>> Fedt... Rigtig go' tur - og god ferie!
>Thanx a lot - same to you if...
Ikke endnu... Først i august hvor alle andre er ved at være tilbage på
arbejde
** Lars
| |
Tom (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 13-06-07 22:48 |
|
"Mogens" <jow@jowda.dk> skrev i en meddelelse
news:a3Ybi.2118$ZA.1079@newsb.telia.net...
> "Lars Knudsen" <noemail@in.this.place> skrev i en meddelelse
> news:9ci073tnr2pqbiv71kshrhls15vd7bg68k@4ax.com...
>
>> Hehe.. Ikke helt løwn - se hvad der skete efter jeg havde min til
>> 30.000 km service: Sjask... Olie all-over...
>
> Gisp, har lige fået lavet 30.000 km eftersyn idag og før vores
> ferie til Italien...
Skal du ikke til LeMans i år?
--
Tom
| |
Mogens (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 14-06-07 04:42 |
|
"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4670660f$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Skal du ikke til LeMans i år?
Nope - jeg er til bryllup på det tidspunkt...
| |
Klaus D. Mikkelsen (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 13-06-07 22:25 |
|
JMN skriver:
>
> Skal jeg bare tage afsted = det forventes at den kan klare turen eller bør
> jeg tage servicen allerede nu?
Sæt nøglen i tændingen, hold nulstilling for triptæller nede og sæt
tænding på. Så viser den tid/km til næste service.
Er det ved 30kkm så overvej at vente, er det ved 27, så tag service.
Hvor gammel er bilen?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Bruno (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Bruno |
Dato : 13-06-07 22:40 |
|
JMN wrote:
> Hvorfor jeg ikke spørge skoda? Har jeg gjort og fået lidt forskellige svar
> afhængig af hvilket værksted jeg spørger.
>
Har du overvejet at få lavet bilen i Frankrig? Du vil sikkert kunne
spare en pæn sum.
> Tænker derfor på at jeg vil få skiftet olie + filter, tjekke bremser samt
> diverse væsker og så vente med service.
>
Altid en god ide med et grundigt check inden en lang tur, tid til
service eller ej.
Mvh
Bruno
| |
Per W. (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Per W. |
Dato : 14-06-07 08:09 |
|
> Serviceinterval er først ved 30.000 km.
> Tænker derfor på at jeg vil få skiftet olie + filter, tjekke bremser samt
> diverse væsker og så vente med service.
Serviceintervallet er IKKE ved 30.000, men OP TIL 30.000 km eller 2 år.
Jeg har selv en Octavia 2.0 TDI og jeg kører selv ca. 33.000 om året, men
jeg skal til service ved 28.000, så det kan variere lidt.
Så du bør jo checke, hvornår du skal til service, som tidligere skrevet i
denne tråd:
Sæt nøglen i tændingen, hold nulstilling for triptæller nede og sæt
tænding på. Så viser den tid/km til næste service.
Selve servicen består stort set kun af Olieskift. Servicen koster ca. 1000 +
Olien, som er dyr og evt. adskilledse af bremser.
VH
Per
| |
Lars Knudsen (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 14-06-07 08:19 |
|
On Thu, 14 Jun 2007 09:08:44 +0200, "Per W."
<internet_fjerndette@wolfsdorf.dk> wrote:
>> Serviceinterval er først ved 30.000 km.
>> Tænker derfor på at jeg vil få skiftet olie + filter, tjekke bremser samt
>> diverse væsker og så vente med service.
>Serviceintervallet er IKKE ved 30.000, men OP TIL 30.000 km eller 2 år.
>Jeg har selv en Octavia 2.0 TDI og jeg kører selv ca. 33.000 om året, men
>jeg skal til service ved 28.000, så det kan variere lidt.
Sjovt nok - det skal jeg også med 60.000 om året. Gad nok vide hvad
man skal gøre for at lande på 30.000 km.
I min gamle BMW - den havde også dynamiske intervaller og
olieskift/service med cirka 30.000 intervaller, der gik jeg med samme
kørselsmønster som Skodaen typisk lidt over (1000-1500 km) før det var
tid.
** Lars
| |
JMN (14-06-2007)
| Kommentar Fra : JMN |
Dato : 14-06-07 17:05 |
|
Hej alle
Tak for svar.
Når jeg sætter nøglen i tændingen, holder nulstilling for triptæller nede og
sætter tænding på, så kommer "værktøjsnøglen" godt nok frem, men ingen km.
eller
noget andet vises. Der er blankt??
Selve servicen som du nævner koster ca. 1000,- + olie
har jeg fået oplyst til lidt andre priser:
Skoda i Ishøj ca. 5.200,-
Skoda i Glostrup ca. 4.000,-
Sverige, Lund 2300,- dkk.
vh.
Jørgen (som får en kammerat til at skifte olie m.m.
og tager et service i sverige når vi kommer hjem igen.
Så skulle der også være styr på garantien lidt endnu)
"Per W." <internet_fjerndette@wolfsdorf.dk> skrev i en meddelelse
news:4670e97e$0$13961$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Serviceinterval er først ved 30.000 km.
>> Tænker derfor på at jeg vil få skiftet olie + filter, tjekke bremser samt
>> diverse væsker og så vente med service.
>
>
> Serviceintervallet er IKKE ved 30.000, men OP TIL 30.000 km eller 2 år.
> Jeg har selv en Octavia 2.0 TDI og jeg kører selv ca. 33.000 om året, men
> jeg skal til service ved 28.000, så det kan variere lidt.
>
> Så du bør jo checke, hvornår du skal til service, som tidligere skrevet i
> denne tråd:
> Sæt nøglen i tændingen, hold nulstilling for triptæller nede og sæt
> tænding på. Så viser den tid/km til næste service.
>
> Selve servicen består stort set kun af Olieskift. Servicen koster ca. 1000
> + Olien, som er dyr og evt. adskilledse af bremser.
>
> VH
> Per
>
| |
Klaus D. Mikkelsen (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 14-06-07 17:15 |
|
JMN skriver:
>
> Når jeg sætter nøglen i tændingen, holder nulstilling for triptæller nede og
> sætter tænding på, så kommer "værktøjsnøglen" godt nok frem, men ingen km.
> eller noget andet vises. Der er blankt??
Underligt.
> Selve servicen som du nævner koster ca. 1000,- + olie
> har jeg fået oplyst til lidt andre priser:
>
> Skoda i Ishøj ca. 5.200,-
> Skoda i Glostrup ca. 4.000,-
>
> Sverige, Lund 2300,- dkk.
Tyveri. Jeg fik 30kkm service på min Golf 1,9TDI til 1308,08 kr hos VW i
Ålestrup. 60kkm kostede 2350 kr.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
JMN (14-06-2007)
| Kommentar Fra : JMN |
Dato : 14-06-07 19:08 |
|
Så prøvede jeg lige med tændingen igen på en lidt anden måde,
virkede det. 2500 km til service. Så måske jeg skulle overveje
at få klaret det inden.
Sverige - here i come
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:46716979.E52A3BC5@du.kan.finde.den...
> JMN skriver:
>>
>> Når jeg sætter nøglen i tændingen, holder nulstilling for triptæller nede
>> og
>> sætter tænding på, så kommer "værktøjsnøglen" godt nok frem, men ingen
>> km.
>> eller noget andet vises. Der er blankt??
>
> Underligt.
>
>> Selve servicen som du nævner koster ca. 1000,- + olie
>> har jeg fået oplyst til lidt andre priser:
>>
>> Skoda i Ishøj ca. 5.200,-
>> Skoda i Glostrup ca. 4.000,-
>>
>> Sverige, Lund 2300,- dkk.
>
> Tyveri. Jeg fik 30kkm service på min Golf 1,9TDI til 1308,08 kr hos VW i
> Ålestrup. 60kkm kostede 2350 kr.
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Klaus D. Mikkelsen (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 14-06-07 19:10 |
|
JMN skriver:
>
> Så prøvede jeg lige med tændingen igen på en lidt anden måde,
> virkede det. 2500 km til service. Så måske jeg skulle overveje
> at få klaret det inden.
>
> Sverige - here i come
God ide...
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Morten D (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Morten D |
Dato : 14-06-07 19:30 |
|
"JMN" <jalidreng@jalidreng.dk> skrev i en meddelelse
news:4671673c$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Når jeg sætter nøglen i tændingen, holder nulstilling for triptæller nede
> og sætter tænding på, så kommer "værktøjsnøglen" godt nok frem, men ingen
> km. eller
> noget andet vises. Der er blankt??
Tænding på, tryk 1 gang på triptæller, så samlet antal kørte km. vises.
Nu trykker du igen på triptæller knappen og holder den inde indtil
værktøjsnøglen kommer frem igen - nu burde den vise hvor mange km. der er
tilbage til service
Venligst,
Morten
| |
Lars Knudsen (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 14-06-07 20:50 |
|
On Thu, 14 Jun 2007 18:05:27 +0200, "JMN" <jalidreng@jalidreng.dk>
wrote:
>Selve servicen som du nævner koster ca. 1000,- + olie
>har jeg fået oplyst til lidt andre priser:
>
>Skoda i Ishøj ca. 5.200,-
>Skoda i Glostrup ca. 4.000,-
>
>Sverige, Lund 2300,- dkk.
Jeg gav hos VW i Lund (DinBil)
Service 1500 sek
Olie 950 sek
Filter 120 sek
+ en skrue og miljøafgift. Det bliver cirka 2000 dkk.
Bortset fra det, så er jeg blevet anbefalet - men har ikke prøvet
endnu - BilCentrum i Hörby:
http://clients.kartena.se/start/visaobjekt.asp?objektid=36638&kundid=&kartid=&mode=&lang=
De skulle være billigere end Lund og generelt bedre service. Det var
måske værd at ringe til dem og spørge.
** Lars
| |
ShutEye (14-06-2007)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 14-06-07 23:54 |
|
> Jeg gav hos VW i Lund (DinBil)
>
> Service 1500 sek
> Olie 950 sek
> Filter 120 sek
>
> + en skrue og miljøafgift. Det bliver cirka 2000 dkk.
Det er sgu da åndssvagt at de tager så meget for olien bare for at få det
til at lyde af noget.
Eller hælder de 9L på?
| |
Per W. (15-06-2007)
| Kommentar Fra : Per W. |
Dato : 15-06-07 07:12 |
|
>> Olie 950 sek
> Det er sgu da åndssvagt at de tager så meget for olien bare for at få det
> til at lyde af noget.
> Eller hælder de 9L på?
Når du kører med Longlife eftersyn, skal der noget speciel olie på til 220
Kr/l
VH
Per
| |
Klaus D. Mikkelsen (15-06-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 15-06-07 19:24 |
|
"Per W." skriver:
>
> Når du kører med Longlife eftersyn, skal der noget speciel olie på til 220
> Kr/l
Hvor i alverden giver du 220 kr/l ?
Nærmere 150 kr/l på autoriseret værksted.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Per W. (15-06-2007)
| Kommentar Fra : Per W. |
Dato : 15-06-07 07:17 |
|
>
> Skoda i Ishøj ca. 5.200,-
> Skoda i Glostrup ca. 4.000,-
>
> Sverige, Lund 2300,- dkk.
>
Prøv evt. at høre Skoda i Køge.
Jeg har lige kigget efter, så var de 1000 dkr, kun selve service der stod på
regningen uden moms. Og med adskilledse af bremser og diverse små ting
kostede det mig 2700 uden Olie. (Jeg mener at bremseeftersyn kostede 1000
kr).
Du skal være opmærksom på at det er noget specielt olie, når du har longlife
eftersyn (30.000). Olie koster ca. 220 Kr/l på værkstedet.
VH
Per
| |
Anders Majland (15-06-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 15-06-07 10:08 |
|
> Du skal være opmærksom på at det er noget specielt olie, når du har
> longlife eftersyn (30.000). Olie koster ca. 220 Kr/l på værkstedet.
Og kan købes postordre fra tyskland til under det halve (incl porto) - Altså
for præcis den samme castrol olie.
F.eks
http://cgi.ebay.de/6-x-1-Liter-Original-Castrol-Longlife-2-0W-30-VW-LOGO_W0QQitemZ130125024075QQihZ003QQcategoryZ30892QQrdZ1QQcmdZViewItem
Så hvis man selv har mod på at skifte er der noget at spare.
Da vi købte fabia'en var det min plan at lave et ekstra olieskift halvvejs
mod det første ordinære service - bare for at være god mod motoren. Men
inden jeg så mig om bad den selv om servce ved 26000km (Jeg ved ikke hvor
min kone kører hen når jeg ikke er hjemme - vi kører dobbelt så meget som vi
regnede med da vi købte den lille benziner )
| |
Klaus D. Mikkelsen (15-06-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 15-06-07 19:28 |
| | |
Christian B. Andrese~ (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 14-06-07 14:10 |
|
On 14 Jun., 00:33, "Søren W" <me på/fra cacba snavs dk> wrote:
> > Lad os skifte olei for hver 7500 km som i gamel dage. Alt derudover er
> > "opfundet af marketingsafdelingen".
>
> Min Honda Civic 97´ forskeives at skiftes hver 10.000 km... Gør jeg også med
> glæde og dejlig tynd sovs.. Men det er jo også en brølende symaskine, der
> trækker bedst over de 4.000 RPM.
Min HDi får skiftet hver 10-15.000 km og intervallet er 20.000 km og
det olie smører trods alt en turbo med vel ca. 10.000 o/min så mon
ikke det er godt nok.
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord
- Udvidelse af E 45 motorvejen mellem Randers og Kolding til seks spor
- En fast forbindelse over Kattegat til hurtigtog og biler
| |
Martin Johansen [600~ (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 14-06-07 16:12 |
| | |
Christian B. Andrese~ (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 14-06-07 14:13 |
|
On 14 Jun., 00:43, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> "Søren W" skriver:
>
>
>
> > Min Honda Civic 97´ forskeives at skiftes hver 10.000 km... Gør jeg også med
> > glæde og dejlig tynd sovs.. Men det er jo også en brølende symaskine, der
> > trækker bedst over de 4.000 RPM.
>
> Det er ren marketingsgas.
>
> Skift olie for hver 5000 km.......
Med 60 km hver vej på arb. + det vi kører derudover skal jeg så skifte
hver 6-8. uge ?
Glemte du ikke en " " ?
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord
- Udvidelse af E 45 motorvejen mellem Randers og Kolding til seks spor
- En fast forbindelse over Kattegat til hurtigtog og biler
| |
Morten Trab (17-06-2007)
| Kommentar Fra : Morten Trab |
Dato : 17-06-07 20:00 |
|
On Thu, 14 Jun 2007 06:12:37 -0700, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:
>Med 60 km hver vej på arb. + det vi kører derudover skal jeg så skifte
>hver 6-8. uge ?
>
>Glemte du ikke en " " ?
Tjaeh, en af mine "lidelsesfæller" (VW T3) har ca. samme "kørsels
behov" som dig og han skifter gladeligt hver 2. uge :)
Vi kører med intervaller på rundt regnet 5 - 6000 km pr. olieskift på
vores gamle, og ikke mindst højt elskede, T3'ere med TD maskiner :)
Til gengæld har vi så også en motor der under normale betingelser
(folk der ikke SKAL køre med klampen i kælderen hele tiden) går 12 -
13 km/l tiltrods for den lille motor og høje egenvægt og ikke mindst
en motor der under de forhold dør EFTER karossen er rustet væk ;)
Mvh. Morten
| |
Klaus D. Mikkelsen (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 14-06-07 16:00 |
|
"Christian B. Andresen" skriver:
>
> Min HDi får skiftet hver 10-15.000 km og intervallet er 20.000 km og
> det olie smører trods alt en turbo med vel ca. 10.000 o/min så mon
> ikke det er godt nok.
Hvorfro bruger du så meget ekstra olie ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
tommy (14-06-2007)
| Kommentar Fra : tommy |
Dato : 14-06-07 17:07 |
|
hej
hvis du har for mange penge, så gør som du selv foreslår, men hvis ikke, så
få lavet det min 14 dage før afgang uanset hvad km står på. Det er nemlig
normalt dyrere at få lavet bestemte ting, eks. bremser, motorjust, og andet,
end at få lavet et eftersyn, hvor det hele er includeret. Grunden til at jeg
siger 14 gade før er, hvis de laver noget lort, så har du en chance for at
opdage det inden afgang
hilsen Tommy
"JMN" <jalidreng@jalidreng.dk> skrev i en meddelelse
news:467039af$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej med jer
>
> Emnet lyder måske underligt, men her lidt mere fakta.
>
> Jeg har en Skoda Octavia 2.0 TDI Combi som netop
> har rundet 25.000 km. Ingen problemer "so far".
>
> Serviceinterval er først ved 30.000 km.
>
> Turen går til sydfrankrig, så det passer med at når jeg er retur, så er
> jeg ved de 30.000 km.
>
> Skal jeg bare tage afsted = det forventes at den kan klare turen eller bør
> jeg tage servicen allerede nu?
>
> Hvorfor jeg ikke spørge skoda? Har jeg gjort og fået lidt forskellige svar
> afhængig af hvilket værksted jeg spørger.
>
> Tænker derfor på at jeg vil få skiftet olie + filter, tjekke bremser samt
> diverse væsker og så vente med service.
>
> Lyder det helt tosset?
>
> vh.
> Jørgen
>
| |
Christian B. Andrese~ (15-06-2007)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 15-06-07 07:40 |
|
On 14 Jun., 17:12, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
wrote:
> >det olie smører trods alt en turbo med vel ca. 10.000 o/min så mon
> >ikke det er godt nok.
>
> Mener du ikke 125.000 omdrejninger?
Måske, jeg ved ikke så meget om turboer
> Ellers er sådan en HDI turbo godt nok langsomt roterende... ;)
Det er den ikke (tror jeg ikke)
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord
- Udvidelse af E 45 motorvejen mellem Randers og Kolding til seks spor
- En fast forbindelse over Kattegat til hurtigtog og biler
| |
Martin Johansen [600~ (15-06-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 15-06-07 19:25 |
| | |
Christian B. Andrese~ (15-06-2007)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 15-06-07 07:41 |
|
On 14 Jun., 17:00, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> "Christian B. Andresen" skriver:
>
>
>
> > Min HDi får skiftet hver 10-15.000 km og intervallet er 20.000 km og
> > det olie smører trods alt en turbo med vel ca. 10.000 o/min så mon
> > ikke det er godt nok.
>
> Hvorfro bruger du så meget ekstra olie ?
Vel for at passe godt på motoren.
Prisen er forsvindende i forholde til det samlede regnestykke for det
at have bil og køre langt.
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord
- Udvidelse af E 45 motorvejen mellem Randers og Kolding til seks spor
- En fast forbindelse over Kattegat til hurtigtog og biler
| |
Klaus D. Mikkelsen (15-06-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 15-06-07 19:23 |
|
"Christian B. Andresen" skriver:
>
> Vel for at passe godt på motoren.
Nytter det ?
> Prisen er forsvindende i forholde til det samlede regnestykke for det
> at have bil og køre langt.
Hvorfor så ikke skifte for hver 5000 km ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Christian B. Andrese~ (18-06-2007)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 18-06-07 08:52 |
|
On 15 Jun., 20:23, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> "Christian B. Andresen" skriver:
>
>
>
> > Vel for at passe godt på motoren.
>
> Nytter det ?
Det finder man vel aldrig ud af, men den har rundet 244.000 km nu og
kører stadig godt så det har ikke skadet
> > Prisen er forsvindende i forholde til det samlede regnestykke for det
> > at have bil og køre langt.
>
> Hvorfor så ikke skifte for hver 5000 km ?
Ja, eller 2.500......eller 100.000.......
Fordi jeg har valgt 10.000 km, at jeg så ikke altid lige når det og
måske ender med 12-15.000 km gør jo så intet.
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord
- Udvidelse af E 45 motorvejen mellem Randers og Kolding til seks spor
- En fast forbindelse over Kattegat til hurtigtog og biler
| |
|
|