hoftesele
Fra : karsten & Pia

Dato : 13-06-07 17:24

Jeg har en citroen Xsara TD weekend fra 98. Vi er en familie på fem hvor den
yngste er 3 år. Der er kun hoftesele i midten af bagsædet, hvilket vi har
løst med en autostol som kan fastspændes med en hoftesele. Autostolen passer
til hende 1 måske 2 år endnu. For at undgå at spænde en af børnene fast kun
med en selepude og hoftesele, har jeg tænkt.: De nye citroen xsara med
trepunktsele bagi tror jeg passer i, kan jeg ikke bare skifte den nuværende
bagsæde med en fra de nye modeller. Er der nogen som med sikkerhed kan sige
om den passer og om man må.

hilsen karsten

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-07 18:47

On Wed, 13 Jun 2007 18:23:35 +0200, "karsten & Pia" <xx@£.de> wrote:

> [...]
>bagsæde med en fra de nye modeller. Er der nogen som med sikkerhed kan sige

aner det ikke, men jeg har en Xsara2 Weekend fra 2004, du er velkommen
til at komme og måle i, hvis du opholder dig i nærheden af Borup.
Vores mail er karin_og_ivan_snabel_a_gmail_punktum_com.....slet alle
underscores og ret diverse symboler.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : karsten & Pia

Dato : 14-06-07 17:16

Tak for tilbuddet, men bor i Ribe....

hilsen karsten

Fra : Anders Thorup

Dato : 14-06-07 21:06

"karsten & Pia" <xx@£.de> wrote in message
> [...]
> den nuværende bagsæde med en fra de nye modeller. Er der nogen som med
> sikkerhed kan sige om den passer og om man må.

Uden at kende Citroen særligt godt, så tror jeg ikke på det kan lade sig
gøre, ihvertfald ikke lovligt.
Din bil er ikke typegodkendt til 3-punktssele på midterpladsen bagi, og den
vil derfor ikke være lovlig med en sådan monteret, da det er en ændring af
bilens sikkerhedsudstyr(ligesom man f.eks ikke må fjerne ABS fra en bil som
ikke er typegodkendt uden).
Derudover vil det undre mig meget hvis ikke befæstigelsespunkterne er ændret
på de nye sæder i forhold til det sæde du har i din. Bagsæddets
befæstigelsespunkter skal kunne klare det ekstra vrid som sæderyggen vil
blive udsat for i forbindelse med en evt. kollision.

Som sagt kender jeg ikke Citroen godt nok til at være sikker på om et nyere
sæde rent fysisk vil passe ind i din bil, men lovligt vil det ikke være.

Mvh
Anders