Ford Puma Vandproblem
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-06-07 06:42

En varm sommerdag kommer der vand ud på underbenene af forsædepassager i
venstre side (af højre side!). Det er formentlig aircon´en - men hvorfor
kommer det?

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-06-07 07:26

Per Henneberg Kristensen wrote:

> En varm sommerdag kommer der vand ud på underbenene af
> forsædepassager i venstre side (af højre side!). Det er formentlig
> aircon´en - men hvorfor kommer det?

Jeg vil - for en sikkerheds skyld - tilføje:

Bilen hakker i det - det mærkes især under langsom accelleration. Det føles
ikke som om den mister en cylinder, men en mellemting. Trækket er altså ikke
jævnt. På en bænk ville bilen blive tilskrevet en defekt.

Jeg opdagede det var air-con´en der gjorde det - var den slået fra var det
der ikke.

Men er det normalt?

--
Per, Esbjerg

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 13-06-07 20:32

> [...]
> ikke som om den mister en cylinder, men en mellemting. Trækket er altså ikke
> jævnt. På en bænk ville bilen blive tilskrevet en defekt.

Det kunne vist godt være en slidt/belagt lamdasonde.

-Thomas Jørgensen.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-06-07 09:21

> En varm sommerdag kommer der vand ud på underbenene af forsædepassager i
> venstre side (af højre side!). Det er formentlig aircon´en - men hvorfor
> kommer det?

Uha-da, en puma med vandladningsproblemer.
Normalt så ville jeg anbefale dyrlægen til den slags,
og ud fra din beskrivelse ville jeg gætte på blærebetændelse.
Da den jo lader vandet på uheldige tidspunkter.

Men da jeg ikke er hverken dyrlæge eller ekspert vdr. pumaer,
så tror jeg at jeg vil gætte på en lille forstoppelse.

Er der ikke noget med at der plejer at være et afløb i bunden af aircon.?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Anders Majland

Dato : 13-06-07 09:41

> Er der ikke noget med at der plejer at være et afløb i bunden af aircon.?

Lige præcis samme diagnose jeg har stillet på vores nye C5 den 25.5 efter at
have opdaget vandladningsproblemet 20.5

Først slog værkstedet det hen med at det måtte være fordi jeg havde vasket
den i vaskehal med undervognsvask 19.5 - Men den 25.5 fik jeg så booket en
tid på værkstedet til 14.6

I mellemtiden har vi forsøgt at holde bunden tør ved at opsamle vandet med
papir og plastikposer - og det er ikke bare et par dråber. På en tur på
tværs af landet var det således næsten en liter vand ....

Så der er ikke kun elproblemer der kan være i en citroen ....

/A

Fra : Anders Christensen

Dato : 13-06-07 10:04

Anders Majland skrev:
> Så der er ikke kun elproblemer der kan være i en citroen ....

Men vandet kan sikkert give elproblemer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-06-07 10:18

Anders Majland wrote:

> Så der er ikke kun elproblemer der kan være i en citroen ....

I en citron er der også væskeproblemer :)

Men vil det sige at det er en større operation eller er det blot et bette
hul der er blevet stoppet?

--
Per, Esbjerg