Hvilken størrelse motor?
Fra : Christian Skands

Dato : 06-07-01 23:03

Hvordan finder man ud af hvor stor en påhængsmotor en jolle på 4,25 meter
kan klare. Det er en gammel jolle i aluminium.

Med venlig hilsen

Christian
skands@mail.dk

Fra : Jørgen

Dato : 08-07-01 08:23

Prøv og forhør dig ved producenten.

Ellers prøv med en 25 hk.

Mvh Jørgen

Christian Skands <skands@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b4634d8$0$325$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : S.Arnvig

Dato : 08-07-01 22:11

"Christian Skands" <skands@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan finder man ud af hvor stor en påhængsmotor en jolle på 4,25 meter
> kan klare. Det er en gammel jolle i aluminium.

Det kommer jo lidt an på formen og konstruktionen, men et sted mellem 15 og
25 Hk lyder ikke helt ved siden af.
Men et er hvad "den kan klare", et andet er hvad der er bedst , og det
kommer jo an på hvad du skal bruge jollen til.

Søren Arnvig

Fra : Jens Juul

Dato : 09-07-01 08:09

Hej Christian

Jeg havde engang en alu-jolle på ca den størrelse med en 10 hk motor. Det
var nok til at sejle den sønder og sammen ) Min alu-jolle var
uhyggeligt let og der skulle derfor ikke meget til at drive den frem -
problemet var at nitterne blev rystet løs når man fløj hen over vandet pga
rystelserne.

Mvh Jens

Fra : Christian Skands

Dato : 11-07-01 17:31

Problemet er at det er en tudsegammel båd og jeg aner ikke hvad den hedder
eller om man kan få sådan en mere. Så jeg kan ikke finde ud af hvilken max.
grænse for motor størrelse der er. Jeg tænkte at der var en eller anden
snedig måde at regne det ud på?

Med venlig hilsen

Christian
ps. undskyld den sene respons, men der har været lidt ged i mine
nyhedsgrupper.