slå selealarm fra i Opel ??
Fra : thomas jürgensen

Dato : 12-06-07 21:03

hejsa

Har lige lånt min nye bil et par dage (en demovogn som først må sælges den
25 juli) men min gamle er på værksted.

jeg har aldrig før kørt i en bil med selealarm og jeg må indrømme at den er
da godt nok pisse irreterende....

Jeg spurgte sælgeren om de ville deaktivere den inden jeg fik bilen leveret
men han mente ikke den kunne slås fra, er det rigtigt ???

jeg ved godt det er en vanesag, men aligevel..

det er en Opel Antara 2,0 VCDI med Cosmo udstyr og den store
ekstraudstyrspakke..

Thomas

Fra : co@ch [4130]

Dato : 12-06-07 21:16

"thomas jürgensen" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> jeg ved godt det er en vanesag, men aligevel..
>
> det er en Opel Antara 2,0 VCDI med Cosmo udstyr og den store

Da selealarmen sansynligt kun aktiveres på førerpladsen, er det ikke
sansynligt den kan slås fra.
Jeg tror ikke du ville kunne få en aut. mekaniker til at gøre det, hvis det
var muligt.
Det strider imod bilens sikkerhedsteknik at slå det fra.

Kan du ikke bare vænne dig til at tage selen på inden du starter
bilen...ligesom alle os andre
Eller måske du skulle vælge en gammel spand der ikke har noget af det her
nye sikkerheds fikumdik.

Mvh
Bri@n

Fra : Mogens

Dato : 12-06-07 21:18

"co@ch [4130]" <coach_fjern_@_dette_lite.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> det var muligt.
> Det strider imod bilens sikkerhedsteknik at slå det fra.

Jep, det fik jeg også at vide hos Renault !

Fra : Per

Dato : 12-06-07 21:21

thomas jürgensen wrote:
> [...]
>
> jeg ved godt det er en vanesag, men aligevel..
>
> det er en Opel Antara 2,0 VCDI med Cosmo udstyr og den store

Køb en "selelås" (den del du klikker sikkerhedselen fast med) fra en
autoophugger og sæt den i, når du kører så slipper du for lyden.

/Per

Fra : Lars Knudsen

Dato : 12-06-07 21:18

On Tue, 12 Jun 2007 22:03:13 +0200, "thomas jürgensen"
<thomas@4701.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg spurgte sælgeren om de ville deaktivere den inden jeg fik bilen leveret
>men han mente ikke den kunne slås fra, er det rigtigt ???

Det må da blot være en indstilling i computeren i bilen?

Fx. På VAG's nyere biler tager det cirka 5 sekunder hvis man har
software og interfacestik til bilen.

** Lars

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-06-07 21:23

On Tue, 12 Jun 2007 22:03:13 +0200, "thomas jürgensen"

>jeg har aldrig før kørt i en bil med selealarm og jeg må indrømme at den er
>da godt nok pisse irreterende....

Men når du nu har sele på så skal den da ikke hyle...

Det må være en fejl i bilen så.

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com

Fra : co@ch [4130]

Dato : 12-06-07 21:58

> On Tue, 12 Jun 2007 22:03:13 +0200, "thomas jürgensen"

> Men når du nu har sele på så skal den da ikke hyle...

> [...]

LOL*

Fra : Tom

Dato : 12-06-07 21:48

> [...]
>
> Jeg spurgte sælgeren om de ville deaktivere den inden jeg fik bilen
> leveret men han mente ikke den kunne slås fra, er det rigtigt ???

Hmm, hvor svært kan det være at klippe ledningen til højtaleren

--
Tom

Fra : Lars Holst

Dato : 12-06-07 22:37

"thomas jürgensen" <thomas@4701.dk> said in

> [...]
>
> jeg ved godt det er en vanesag, men aligevel..
>
> det er en Opel Antara 2,0 VCDI med Cosmo udstyr og den store

Jeg finder selealarm irriterende i og med at man på parkeringspladser og
tankstationer og lignende ikke behøver at tage sele på ifølge FL.
Og det er ofte disse steder hvor man lige skal rundt om
tankstationsbygningen for at komme om i vaskehallen eller hvor man lige
vil bakke bilen fra en plads til en anden på parkeringspladsen at man
fravælger selen.

Til gengæld finder jeg den praktisk når man kaster fortøjningerne til en
længere tur.

Jeg synes ikke en selelås løser problemet.
For man gider heller ikke sætte selelås i bare for de 30 sekunder det
maximalt kan tage.

I vores vogn kan selealarmen slås fra af et aut. værksted.
Men jeg er i tvivl om jeg ønsker dette.

Hvis man har et helbredsmæssigt problem som gør at man ikke kan køre med
sele overhovedet så kan man få et aut værksted til at slå den permanent
fra.
Alle andre situationer synes jeg at folk skal bruge selen.
Hvis folk herudover piver over at deres bil har selealarm synes jeg de er
lettere tåbelige og ynkelige.

--
Lars Holst

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 12-06-07 23:07

> [...]
> tankstationsbygningen for at komme om i vaskehallen eller hvor man lige
> vil bakke bilen fra en plads til en anden på parkeringspladsen at man

Jeg må nok tilstå - selvom turen kun er rundt om tankstationen, tager jeg
ALTID selen på. Også hvis jeg bare bakker bilen ud af indkørslen. Uheldene
sker når man mindst venter det.

Troels

Fra : Klaus G.

Dato : 13-06-07 07:56

> Jeg må nok tilstå - selvom turen kun er rundt om tankstationen, tager jeg
> ALTID selen på. Også hvis jeg bare bakker bilen ud af indkørslen. Uheldene
> sker når man mindst venter det.
Jeps, jeg vil nu være glad for at have sele på, hvis jeg skal rundt om en
tankstation, og der så f.eks. kommer en lastbil man lige knalder ind i...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Lars Holst

Dato : 13-06-07 10:09

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> said in

> Jeps, jeg vil nu være glad for at have sele på, hvis jeg skal rundt om
> en tankstation, og der så f.eks. kommer en lastbil man lige knalder
> ind i...

Jeg savner i den anledning at opleve at folk kører mere end 3 km/t på en
tankstations område.

--
Lars Holst

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 13-06-07 10:16

> Jeg savner i den anledning at opleve at folk kører mere end 3 km/t på en
> tankstations område.

Så du har endnu aldrig oplevet en eller anden ung løjser se HVOR sidelæns
han kan klemme hans gamle udbollede E30'er rundt på et tankanlæg?

Troels

Fra : Lars Holst

Dato : 13-06-07 10:33

"Troels Plougmann-Olsen" <troels112@plougmann-olsen.dk> said in

> Så du har endnu aldrig oplevet en eller anden ung løjser se HVOR
> sidelæns han kan klemme hans gamle udbollede E30'er rundt på et
> tankanlæg?
>
> Troels

næ...........aldrig
Er det hverdag for dig?

--
Lars Holst

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 13-06-07 10:34

> næ...........aldrig
> Er det hverdag for dig?

Jeg tror du skal til og udenfor en dør.

Det sker ikke sjældent!

Troels

Fra : Tom

Dato : 13-06-07 14:52

"Troels Plougmann-Olsen" <troels112@plougmann-olsen.dk> skrev i en
meddelelse news:466fba0e$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Jeg tror du skal til og udenfor en dør.
>
> Det sker ikke sjældent!

Det har jeg så heller ikke og jeg har godt nok hældt meget fuel i de biler
jeg har haft igennem årene og det i hele landet og udlandet. Desuden har
mange tankanlæg nogle store fede kantsten man skal forcere og så sætter det
også en dæmper på mange....især når bilerne er sænkede

--
Tom

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 13-06-07 15:02

> [...]
> mange tankanlæg nogle store fede kantsten man skal forcere og så sætter
> det også en dæmper på mange....især når bilerne er sænkede

www.bilgalleri.dk og søg på drift, under videoer.

Tankstation på tankstation.

Troels

Fra : Klaus G.

Dato : 13-06-07 14:19

> Jeg savner i den anledning at opleve at folk kører mere end 3 km/t på en
> tankstations område.
Helt ærlig, HELT ærlig. Køre du selv kun 3km/t? Det er 83cm/sek.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Lars Holst

Dato : 13-06-07 15:26

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> said in news:466fee93$0$45108
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Helt ærlig, HELT ærlig. Køre du selv kun 3km/t? Det er 83cm/sek.

Hvis jeg skal være HELT, HELT ærlig så triller jeg på spejderære nok ca.
4.724.409,49 tommer om dagen når jeg bevæger mig på en tankstation i
modvind og på kolde dæk i min bil.

--
Lars Holst

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 14-06-07 02:08

Lars Holst wrote:

> [...]
> tankstationsbygningen for at komme om i vaskehallen eller hvor man
> lige vil bakke bilen fra en plads til en anden på parkeringspladsen

Og hvis selealarmen ellers ligner den i min Citroen C3, ja så skaber den sig
først ved hastigheder på eller over 20 km/t. Det burde være nok til at
manøvrere rundt på P-pladser og tankstationer.

Sjovt nok kunne selealarmen deaktiveres på min gamle C3 (modelårgang 2003)
ved at holde seleudløserknappen nede i 3 sekunder. På min nuværende 2005
model kan den kun resettes ved at trykke seleudløserkanppen nede, men få den
til at holde kæft, kan man ikke mere uden at tage selen på eller sidde og
holde knappen i bund.
BTW, Selealarmen har lært mig at bruge selen. Før glemte jeg den simpelthen,
nok fordi man føler sig friere uden sele, men nu bruger jeg selen hver gang,
uden at tænke nærmere over det.
Jeg synes, selealarmen er en glimrende ting.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : co@ch [4130]

Dato : 14-06-07 12:37

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gang,
> uden at tænke nærmere over det.
> Jeg synes, selealarmen er en glimrende ting.

Super Godt indlæg.
Det er jo netop det selealarmen er til...at huske på, den SKAL bruges, hver
gang.

Jeg har en søster der aldrig kørte med sele før hen...hun sagde at det var
pisse irriterende med den sele hen over brystet (brysterne :-/ ?).
Men da hun fik ny bil var lyden squ en anden...ja nu var det den fuckin'
alarm hele tiden...men jeg tror hun har lært det...hun brokker sig aldrig
mere

Så den virker åbenbart efter hensigten?

mvh
Bri@n