For/ imod BMW 530i /535 i / 540 i ?
Fra : Per Knudsen

Dato : 12-06-07 12:08

Hvis i nu havde 350.000 at spendere på en BMW ( brugt ) , hvilken af de
nævnte skal det så være ?
Brugtprisen er ca. den samme.
Forsikring / benzin-forbrug ikke et problem.
Pro / contra ?
Bare "snuppe" en 540i , V8 ( Und Alles ) ?
Med de fartgrænser vi har her i lille Danevang er det vel " skudt i roen "
at spendere noget på en V8..?

MVH

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-06-07 13:43

Hej

Per Knudsen skrev:
> [...]
> nævnte skal det så være ?
> Brugtprisen er ca. den samme.
> Forsikring / benzin-forbrug ikke et problem.

Jeg kan se, at du får en ca 6-10 år gammel bil for de penge. Det er en
"gammel" generation osv. Hvis jeg var dig ville jeg først sikre mig, at
det var _bilen_. Der er sket meget på få år i bilverdenen. Min gamle
chef havde omtalte BMW som 530i og jeg ville ikke et sekund drømme om at
bytte den med min nuværende Mazda 6 2,3. Jeg stod selv for et år siden
og tænkte i fed "luksus" bil i samme prisklasse som dig. På min liste
stod S80 og A6 øverst, men når jeg så kiggede på hvor brugte de var i
forhold til muligheden for at få en halvsjov, men splinterny bil, så
faldt valget på den nye.

> Bare "snuppe" en 540i , V8 ( Und Alles ) ?
> Med de fartgrænser vi har her i lille Danevang er det vel " skudt i roen "
> at spendere noget på en V8..?

Jeg ville vælge den største. Hvis forbrug, forsikring osv ikke er noget
problem, så tag den fedeste. Man kan altig bruge flere kræfter

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk

Fra : Per Knudsen

Dato : 12-06-07 15:18

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ville vælge den største. Hvis forbrug, forsikring osv ikke er noget
> problem, så tag den fedeste. Man kan altig bruge flere kræfter

Ergo brugt BMW 540i V8 eller en ny Mazda ?
Hvad siger det ærede panel ?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-06-07 15:38

Hej!

Per Knudsen wrote:
> Ergo brugt BMW 540i V8 eller en ny Mazda ?
> Hvad siger det ærede panel ?

Nu er det ingen hemmelighed, at jeg er til V8 *1, men jeg ville vælge BMW'en
hvis den ellers er tip top iorden. Jeg tror bestemt du bliver glad for sådan en
bil og især momentet.

Kom ikke bagefter og sig, at du ikke vidste den ville bruge en del bensin
iøvrigt

*1 = Derfor kører jeg Escort 1.6

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-06-07 09:23

> [...]
> for sådan en bil og især momentet.
>
> Kom ikke bagefter og sig, at du ikke vidste den ville bruge en del bensin

Du må da snart have sparet sammen til den der V8'er

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Tom

Dato : 12-06-07 15:50

"Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse

> Ergo brugt BMW 540i V8 eller en ny Mazda ?
> Hvad siger det ærede panel ?

Selvfølgelig en V8. Hvis det ikke ligefrem er som pendlerbil hvor
omkostninger til brændstof er eneste betydning, så er sådan en V8 da bare en
drøm. Desuden scorer BMW i absolut top når man spørger om ejernes
tilfredshed med mærket.

En NY Mazda bliver jo også gammel i løbet af kort tid, og så er bmw'en altså
noget der giver mere køreglæde end en brugt mazda hyldevare

--
Tom

Fra : Benny

Dato : 13-06-07 05:07

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilfredshed med mærket.
>
> En NY Mazda bliver jo også gammel i løbet af kort tid, og så er bmw'en

Det der ord "køreglæde" er sku noget mærkelig noget. Ingen ved hvad det
betyder. Spurgte min 70 årige fader om hvad han tror det betyder og han
svarede på godt jysk: "Køreglæde, det er noget man får når at bilen er
betalt"

Benny

Fra : Per Knudsen

Dato : 13-06-07 09:31

"Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> betyder. Spurgte min 70 årige fader om hvad han tror det betyder og han
> svarede på godt jysk: "Køreglæde, det er noget man får når at bilen er

ROFL !!!

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 12-06-07 17:39

> Ergo brugt BMW 540i V8 eller en ny Mazda ?
> Hvad siger det ærede panel ?

Brugt 540i V8.

Sørg for at få den i den lidt senere udgave, der blev født med en 4.4 liters
V8. Den holder bedre.

De første 4.0 V8, er keldt for deres Sikasil (eller var det
Nikasil?)-foringer, der blev slidt meget hurtigt.

Troels

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-06-07 17:57

Hej

Per Knudsen skrev:
> Ergo brugt BMW 540i V8 eller en ny Mazda ?

Eller en ny anden bil. Det behøver ikke være en Mazda. Hvis jeg var dig
ville jeg i hvert fald prøve de to muligheder ud. Altså brugt luksus
kontra ny "ordinær".

Hvad med en Honda Civic Type R - 0-100 på 6,6sek
http://www.bilbasen.dk/newcars/NewCarDetails.aspx?NewCarID=7549

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 12-06-07 18:27

> Hvad med en Honda Civic Type R - 0-100 på 6,6sek
> http://www.bilbasen.dk/newcars/NewCarDetails.aspx?NewCarID=7549

Bilbasen kan bare det shit.

Den sølvfarvede er en standardbil.

Den gule er en computer-spion-tegning, og kun den røde er en egentlig
Type-R.

Troels

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-06-07 18:42

Hej

Troels Plougmann-Olsen skrev:
> Bilbasen kan bare det shit.
>
> Den sølvfarvede er en standardbil.
>
> Den gule er en computer-spion-tegning, og kun den røde er en egentlig
> Type-R.

Desværre er det ikke bilbasen der er skyld i det, men importøren. Det er
dem der opretter bilerne derinde. Det var i hvert fald hvad en Ford
forhandler fortalte mig, da jeg spurgte til en model som ikke var på
bilbasen.

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 12-06-07 18:45

> [...]
> dem der opretter bilerne derinde. Det var i hvert fald hvad en Ford
> forhandler fortalte mig, da jeg spurgte til en model som ikke var på

Hvilken bommert.

Forskellen, den alm. og TypeR imellem er ikke lille.

Troels

Fra : Per Knudsen

Dato : 12-06-07 19:11

> [...]
> Hej
>

> Hvad med en Honda Civic Type R - 0-100 på 6,6sek

"Problemet" med sådan en Honda er at den skal have "6-10.000 " omdrejninger
for at yde noget ! LOL
Kommer til at køre i en bil , der lyder som en hormonforstyrret
teenagerbil..

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 12-06-07 19:15

> "Problemet" med sådan en Honda er at den skal have "6-10.000 "
> omdrejninger for at yde noget ! LOL
> Kommer til at køre i en bil , der lyder som en hormonforstyrret
> teenagerbil..

Prøv lige sådan en, før du siger mere...

Nok lyder den som en hormonforstyrret teenagerbil, men for satan hvor kan
den teenagerbil dog synge!

Troels

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-07 19:18

On Tue, 12 Jun 2007 20:14:33 +0200, "Troels Plougmann-Olsen"
<troels112@plougmann-olsen.dk> wrote:

>Prøv lige sådan en, før du siger mere...
>
>Nok lyder den som en hormonforstyrret teenagerbil, men for satan hvor kan
>den teenagerbil dog synge!

Den er sikkert sjov på sin måde.........men i forhold til Bimmeren er
det en skrigeballon Men de to kan jo ikke sammenlignes...enten er
man til den ene biltype eller også den anden. Jeg sad nok i Bimmeren,
hvis det var mit valg )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 12-06-07 19:24

> [...]
> det en skrigeballon Men de to kan jo ikke sammenlignes...enten er
> man til den ene biltype eller også den anden. Jeg sad nok i Bimmeren,

Det gjorde jeg også... hehe

Troels

Fra : Mogens

Dato : 12-06-07 19:59

Latterlig sammenligning - en Mazda kan jo intet stille op mod
en BMW, som er gennemført i hver en detalje. Alene motoren!

> [...]
> kontra ny "ordinær".
> Hvad med en Honda Civic Type R - 0-100 på 6,6sek

Jamen dog - det bliver da værre og værre, Karsten. har du
egentlig prøvet en BMW 540i ??

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-06-07 20:33

Hej

Mogens skrev:
> Jamen dog - det bliver da værre og værre, Karsten. har du
> egentlig prøvet en BMW 540i ??

Ikke 540i, men det er heller ikke motoren jeg har noget imod. Jeg kunne
bare ikke finde mig tilrette og jeg kender da også en som skilte sig af
med sin 530i, fordi de havde pladsproblemer i kabinen med 2 voksne + 2
børn. Han var ca 1,90 og det levnede ikke benplads til barnet bagved.
Det er altså trist for sådan en bil. Hvis bilen er ubrugelig, så kan
teknikken være nok så fin.

Jeg mener heller, at en 6'er skal sammenlignes med 540'eren, men når man
er villig til at betale 350.000 for en brugt bil som er 6+ år gammel og
har kørt mere end 150.000km, så skal man bestemt se på muligheden for en
ny Mondeo, 6'er, 407'er eller hvad man nu er til. Alternativt en 2-3 år
gammel "lillebror" ala A4, 3xx, Saab et eller andet osv.

Jeg kan så forstå på Pers forslag om en Corvette, at det ikke er
bagsædet der gør sig gældende, så ud fra det, så var der mange andre jeg
ville kigge på. Hvis en 2-personers er en mulighed, så ville jeg aldrig
kigge efter noget så anonymt, som en 5xx uanset hvad den har under
motorhjelmen.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 12-06-07 20:48

On Tue, 12 Jun 2007 21:33:22 +0200, Karsten Feddersen
<karsten@feddersen.dk> wrote:

>ville kigge på. Hvis en 2-personers er en mulighed, så ville jeg aldrig
>kigge efter noget så anonymt, som en 5xx uanset hvad den har under
>motorhjelmen.

Det er jo meget individuelt.

Jeg har ingen mening om bagsæde pladsen i E39'eren - den brugte vi
ikke. Men to voksne befinder sig fortræffeligt i de lækre og brede og
super komfortable forsæder.

Vi har heller ikke fået klager fra bagsædepassagerer, men nu er jeg
retfærdigvis hellere ikke mere en 176 cm høj.

Derudover syntes jeg det er lækkert med en rimelig anonym bil der
stadig til enhver tid leverede rigeligt med moment hvis man vil have
det. Det er faktisk det jeg savner mest ved den, muligheden for altid
hurtige og sikre overhalinger på landevejene - motoren kan levere
trækket, og undervognen håndtere det.

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 12-06-07 20:50

> [...]
> ny Mondeo, 6'er, 407'er eller hvad man nu er til. Alternativt en 2-3 år
> gammel "lillebror" ala A4, 3xx, Saab et eller andet osv.

En BMW er forbandet godt skruet sammen - og en BMW 540i E39
er simpelthen toppen af, hvad en bilfabrik kan præstere. Se hvad Lars
skriver, selvom han kører en Skoda Octavia.

> [...]
> efter noget så anonymt, som en 5xx uanset hvad den har under motorhjelmen.

Næh, heller ik' her. En Camaro/Corvette/Pontiac er jo total iorden
Har jo selv haft een...

Fra : Benny

Dato : 13-06-07 05:12

"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skriver, selvom han kører en Skoda Octavia.

> Næh, heller ik' her. En Camaro/Corvette/Pontiac er jo total iorden

Har læst og hørt en del om de amerikanske bilers totale mangel på
rustbehandling. Sååh helt total iorden er de nu ikke.

Benny

Fra : Mogens

Dato : 13-06-07 10:36

> Har læst og hørt en del om de amerikanske bilers totale mangel på
> rustbehandling. Sååh helt total iorden er de nu ikke.

Efter 8-9 år var min stadig uden rust overhovedet

Fra : Henrik B.

Dato : 19-06-07 11:11

"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i en meddelelse

> En BMW er forbandet godt skruet sammen - og en BMW 540i E39
> er simpelthen toppen af, hvad en bilfabrik kan præstere. Se hvad Lars
> skriver, selvom han kører en Skoda Octavia.

Altså fordi man kører noget andet, så er ens ord mere gyldige? )

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Mogens

Dato : 19-06-07 17:04

> Altså fordi man kører noget andet, så er ens ord mere gyldige?

Det var mere det forhold, at han har en ny bil. Altså fænomenet
ny bil kontra brugt bil. Import -> )
Også selv om den nye bil blot er en Skoda.

Fra : Henrik B.

Dato : 20-06-07 08:13

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse

> Det var mere det forhold, at han har en ny bil. Altså fænomenet
> ny bil kontra brugt bil. Import -> )
> Også selv om den nye bil blot er en Skoda.

Ok. )))

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Brian S Jensen

Dato : 13-06-07 21:56

> [...]
> er altså trist for sådan en bil. Hvis bilen er ubrugelig, så kan teknikken

Det har dælme været en dårlig undskyldning !! Jeg er 2.01 og vejer på
den rigtige side af 120 - jeg behøver ikke engang at have sædet helt tilbage
og vi kan sagtens være i bilen med 4 voksne og vor datter på 8, så den
holder
altså ikke

Prøv en tur i en velholdt 540i og så lad os snakke sammen igen

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Per Knudsen

Dato : 13-06-07 22:14

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> holder
> altså ikke
>
> Prøv en tur i en velholdt 540i og så lad os snakke sammen igen

Er der forskel kabinemæssigt ( plads ) mellem 530i / 540i ?
Troede det var samme bil , bare forskel i motor og udstyr.

MVH

Fra : Tom

Dato : 13-06-07 22:38

> Er der forskel kabinemæssigt ( plads ) mellem 530i / 540i ?
> Troede det var samme bil , bare forskel i motor og udstyr.

Der er i hvert fald forskel på hvor lange ben folk har

--
Tom

Fra : Per Knudsen

Dato : 13-06-07 22:53

> Der er i hvert fald forskel på hvor lange ben folk har
>
> --
> Tom

Hmm og hvor går grænsen så ?
Der hvor der ej levnes benplads til passageren bagved...
Hvor høj skal man da ca være for at kunne køre BMW 540 i og samtidig have
passagerer med ?
Måske jeg alligevel skulle se nærmere på en Mercer 500 SL . To ærlige sæder
/ samme pris

Fra : Tom

Dato : 13-06-07 23:01

> [...]
> have passagerer med ?
> Måske jeg alligevel skulle se nærmere på en Mercer 500 SL . To ærlige

Det jeg mente var et man kan stille 2 personer op ved siden af hinanden som
begge er 2.01 cm høje og alligevel kan de har vidt forskellige længder på
krop og ben. Derfor tror jeg ikke man bare kan afgøre ud fra højden om man
kan være i en bil eller ej. Man er nød til selv at prøve det i praksis

--
Tom

Fra : Per Knudsen

Dato : 13-06-07 23:34

> [...]
> man kan være i en bil eller ej. Man er nød til selv at prøve det i praksis

En bil man er nødt til at prøve om man kan være i ?
Lyder som meget dyr og meget lille bil med meget stor motor !
Tror skisme jeg kigger endnu en gang på AMG E50/ Mercer...ja samme pris !

MVH

Fra : Mogens

Dato : 14-06-07 05:15

> En bil man er nødt til at prøve om man kan være i ?

Ja, sådan har det da altid været. Jeg er 2 m høj og havde ingen
problemer i at være i min '03 BMW E39 530...

> Lyder som meget dyr og meget lille bil med meget stor motor !

Nope - modellen er fremragende, og det finder du ud af, når
du har ejet een. Een af vore medarbejdere har købt en E60
istedet for sin E39 og drømmer nu om natten om den tidligere
bil, idet den var bedre end den nye...

> Tror skisme jeg kigger endnu en gang på AMG E50/ Mercer...ja samme pris !

Problemet er blot, at en MB ikke er nogen BMW. Den har ikke
alle de sportslige dyder, som BMW'en har. Bevares den ser da
okay ud og ruller da også fint (badekar), men har stadig et stykke
vej til BMW'ens sportslige standard (har kun prøvet en 500 hk's
MB E55 AMG)

Fra : Per Knudsen

Dato : 14-06-07 13:45

"Mogens" <jow@jowda.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> okay ud og ruller da også fint (badekar), men har stadig et stykke
> vej til BMW'ens sportslige standard (har kun prøvet en 500 hk's

Så du sammenligner en MB E55 AMG med et "badekar " ??? LOL
MVH

Fra : Mogens

Dato : 14-06-07 17:12

"Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse

> Så du sammenligner en MB E55 AMG med et "badekar " ??? LOL

He he ja - det ér sgu da et badekar, som er bestemt for person-
transport (taxa). Nuvel, selvklart er AMG "tiefergelegt" men allywell :)

Fra : TDN

Dato : 14-06-07 18:21

> "Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse

> He he ja - det ér sgu da et badekar, som er bestemt for person-
> transport (taxa). Nuvel, selvklart er AMG "tiefergelegt" men allywell :)

Det nye nummer af Bilmagasinet tester en S63 AMG mod en Audi S8, og de mener
at S63 er for blød og sejlende til at være en sportslimo og de sad med
svedige hænder ved 270 km/t og forsøgte at korrigere de ufølsomme styretøj
hvorefter de satte farten ned. Audi'en tværtimod er "chokerende" stabil med
et let og direkte styretøj op til 285 på speedometeret. Og den kørte faktisk
fra AMG'en på toppen.

Så ja, Mogens der lidt badekar over sådan en Mercedes, faktisk skuffende
prisen taget i betragtning af den ikke er mere højfart stabil.

Mvh
Thomas

Fra : Per Knudsen

Dato : 14-06-07 20:42

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så ja, Mogens der lidt badekar over sådan en Mercedes, faktisk skuffende
> prisen taget i betragtning af den ikke er mere højfart stabil.

Ja det er noget skidt at styretøjet ikke er 100% ved 270km/timen !
Lortebil !!
Det sikkert tit folk oplever det HAHAHAHAHAHAHA
sorry kunne ikke lade være...

Fra : Mogens

Dato : 14-06-07 21:03

> [...]

> Lortebil !!
> Det sikkert tit folk oplever det HAHAHAHAHAHAHA

Det viser jo blot, at du ikke kender til at eje den slags biler.
Har man lidt fart i blodet - og hvem har ikke det - så er det
svært at dy sig, når bilen er bygget til det...

Fra : Per Knudsen

Dato : 14-06-07 21:40

> Det viser jo blot, at du ikke kender til at eje den slags biler.
> Har man lidt fart i blodet - og hvem har ikke det - så er det
> svært at dy sig, når bilen er bygget til det...

Lyder da noget uansvarligt at køre med de ca 270km/ timen bare fordi bilen
kan ?
Svært at dy sig ? Tjah , tænk på os andre i stedet for ...
Med DEN fart er det helt godnat til dem du måtte ramme ...

Fra : Mogens

Dato : 14-06-07 21:54

> Lyder da noget uansvarligt at køre med de ca 270km/ timen bare fordi bilen
> kan ? Svært at dy sig ? Tjah , tænk på os andre i stedet for ...
> Med DEN fart er det helt godnat til dem du måtte ramme ...

ROFL

Fra : Per Knudsen

Dato : 14-06-07 22:06

> "Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse

> ROFL

Sjovt ? tjahhh....tænk...
Mvh..

Fra : Mogens

Dato : 14-06-07 22:11

>Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse

> Sjovt ? tjahhh....tænk...

Tænk dig om, inden du dømmer - du ved jo ikke en kæft
om, hvorledes/hvor det foregår !

Hvad skal du iøvrigt bruge din AMG-, 540i-, Corvette-ting til?

Fra : Per Knudsen

Dato : 14-06-07 22:39

> Tænk dig om, inden du dømmer - du ved jo ikke en kæft
> om, hvorledes/hvor det foregår !
>
> Hvad skal du iøvrigt bruge din AMG-, 540i-, Corvette-ting til?

Bare cruise derudad !
Alene bare at eje en af de biler du nævner er da hele fornøjelsen værd..
Skal der køres race , jamen så melder vi da os ind i en motorklub og kører
på bane.
Sjovt og sikkert .. Også for de andre !

Fra : Per Knudsen

Dato : 14-06-07 22:41

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse

> Tænk dig om, inden du dømmer - du ved jo ikke en kæft
> om, hvorledes/hvor det foregår !

Jamen Mogens fortæl så hvorledes/hvordan det foregår ?
Dømmer ingen , det gør du selv så flot så flot

MVH

Fra : Mogens

Dato : 15-06-07 05:09

"Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse

> Dømmer ingen , det gør du selv så flot så flot

Hvad tænker du på?

Fra : TDN

Dato : 15-06-07 05:46

> [...]
> Lortebil !!
> Det sikkert tit folk oplever det HAHAHAHAHAHAHA

Hvis man vil have en bil mange kræfter skal køreegenskaberne da modsvare
kræfterne, så man ikke er ved at lægge en bæ i bukserne første gang du
kommer over + 200 km/t på autobahn. Hvad skal man med en bil der kan køre
250 km/t hvis man ikke engang imellem at udnytte dens kraftreserver hvor det
er lovligt.

Mvh
Thomas

Fra : Brian S Jensen

Dato : 13-06-07 22:49

> Er der forskel kabinemæssigt ( plads ) mellem 530i / 540i ?
> Troede det var samme bil , bare forskel i motor og udstyr.
>
> MVH

Hej

En E39 (altså BMW 5-serie fra 1996>2003) er en E39 - "eneste"
forskel er motoren - sådan meget groft sagt. Der kan være forskel
på undervogn, lygter, lister, sæder (læder, stof, el, comfort osv.),
men målene er de samme

Så kan man sidde i en 520i, så kan man også sidde i en 540i og
omvendt

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 14-06-07 05:45

Hej

Brian S Jensen skrev:
> [...]
> og vi kan sagtens være i bilen med 4 voksne og vor datter på 8, så den

Der er forskel på hvor meget man flyder/ligger ned. Svigerfar ligger så
meget ned, at der er væsentlig mindre plads bag ham i hans Escort end vi
havde bag ved os i vores Mazda 121 eller Fiesta for den sags skyld.

Fra : Benny

Dato : 16-06-07 10:24

> [...]
> holder
> altså ikke
>
> Prøv en tur i en velholdt 540i og så lad os snakke sammen igen

Ja du snakker. Sidst i 70erne havde en af mine venner en Mascot. Han var
1,98 høj. Ser du det af at folde sig sammen.

Han havde den faktisk i 4 år indtil at han bollede kæresten tyk.

Barnestol og barnevogn var nok for meget at pakke ind i den.

Benny

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-06-07 14:11

Benny wrote:

> [...]
>
> Han havde den faktisk i 4 år indtil at han bollede kæresten tyk.
>
> Barnestol og barnevogn var nok for meget at pakke ind i den.

Komfortsvin han var. Min svogers (og senere min) Mini '69 rummede kone,
svoger, barnestol, barn, Golden Retriever, julegaver og barnevogn. Meen
det var heller ikke modellen med 2 15l tanke

--
vh
Torben

Fra : Leo Jensen

Dato : 12-06-07 18:46

"Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse

> "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> Ergo brugt BMW 540i V8 eller en ny Mazda ?
> Hvad siger det ærede panel ?

Herinde får du nok flest stemmer på BMW'en. Jeg har aldrig pillet ved en
6'er Mazda, men en 5'er er da noget billig i sin finish. Bedre end Berlingo,
men ikke meget. Biler med en høj nypris er altså ofte ret lækkert skruet
sammen...

MVH Leo - XJ6 3.2 1992

Fra : Lars Knudsen

Dato : 12-06-07 20:40

On Tue, 12 Jun 2007 16:18:03 +0200, "Per Knudsen" <PK@slet.mignu>
wrote:

>Ergo brugt BMW 540i V8 eller en ny Mazda ?
>Hvad siger det ærede panel ?

BMW'en!! Hvis forsikring og forbrug ikke har nogen betydning er der
slet ingen tvivl.

** Lars

Fra : Lars Knudsen

Dato : 12-06-07 20:13

On Tue, 12 Jun 2007 14:42:40 +0200, Karsten Feddersen
<karsten@feddersen.dk> wrote:

> [...]
>stod S80 og A6 øverst, men når jeg så kiggede på hvor brugte de var i
>forhold til muligheden for at få en halvsjov, men splinterny bil, så

Ikke her. Jeg har haft en 530dA Touring 2002 (E39, den tidligere
model) og prøvekørte et par helt nye modeller nummeret mindre (Peugeot
407 touring, Toyota Avensis, m.fl.) - og på trods af at BMW'en havde
kørt 200.000 km og de andre to var sprit nye - så er jeg ikke et
sekundt i tvivl om at det var i BMW'en der var mest luksus, stor solid
bil og komfort.

Men da jeg havde behov for og ønske om en ny bil med garanti, og nul
reperationer på bekostning af kørekomfort og gennemført luksusfølelse
faldt valget på noget lidt andet, nemlig en Skoda Octavia 2.0 TDI DSG.

Realistisk må man dog være - og der er ikke meget tvivl om at når jeg
på et tidspunkt får reduceret mit årlige km-behov - formentlig inden
for det næste års tid - så er jeg tilbage i noget lettere brugt tysk
überklasse med hestekræfter og komfort.

** Lars

Fra : Per Knudsen

Dato : 13-06-07 09:43

> [...]
> øverst, men når jeg så kiggede på hvor brugte de var i forhold til
> muligheden for at få en halvsjov, men splinterny bil, så faldt valget på

Du nævner en Volvo S80..Sådan en T6 er vel ok ? Kan se den har 272Hk og et
moment der vil noget.
Nogen der ved noget om sådan en hurtig " Svenskerslæde " ?

MVH

Fra : Per Knudsen

Dato : 13-06-07 10:00

> [...]
> moment der vil noget.
> Nogen der ved noget om sådan en hurtig " Svenskerslæde " ?

OOPPS ! " T6 Svenskerslæde ikke et godt valg.
http://www.carsurvey.org/viewcomments_review_71097.html

MVH

Fra : Mogens

Dato : 13-06-07 16:22

> [...]

Du springer dælme noget i det - fra Corvette til S80 T6 !

> OOPPS ! " T6 Svenskerslæde ikke et godt valg.
> www.carsurvey.org/viewcomments_review_71097.html

Bjørn J har jo een, og han plejer vist at skrive, at når man først
har fået udskiftet hele Mollevitten, kører den meget godt. Han har
ofret ret mange penge på den (mange), mens hans nabos tilsva-
rende bil "intet" koster...

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-07 16:26

"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> har fået udskiftet hele Mollevitten, kører den meget godt. Han har
> ofret ret mange penge på den (mange), mens hans nabos tilsva-

Er de samme årgang .. altså bilerne?

Dælme længe siden efterhånden, at man har hørt noget fra BJ!

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 13-06-07 17:07

"HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> Er de samme årgang .. altså bilerne?

Jep, de er svjv ens...

> Dælme længe siden efterhånden, at man har hørt noget fra BJ!

Han lurer sikkert i kulissen...

Fra : Per Knudsen

Dato : 13-06-07 17:33

"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i en meddelelse
> "Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse

> Du springer dælme noget i det - fra Corvette til S80 T6 !

Hvorfor ikke springe lidt rundt . ?
Til ca de 400.000kr. kontant er det da rart at have hørt lidt om forskellige
muligheder ?
Vil s`gu nødig lave et fejlkøb til den pris Vil være DYRT med et
fejlkøb i den prisklasse !

MVH

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 14-06-07 22:34

> Du springer dælme noget i det - fra Corvette til S80 T6 !

I forhold til nævnte BMW er Volvoen lidt gammel i teknikken. Det er isoleret
en fin bil men hvis man går efter BMW fordi man nøje har overvejet dens
kvaliteter er Volvoen måske ikke interessant. Den har mindre temperament men
er god til at køre ligeud på lange stræk. Ergonomi og "brugerflade" er
suveræne men alt er lagt på komfort og sikkerhed.

Iøvrigt så er de første årgange lidt problematiske - det hele blev løst
efter 2001.

Specielt så var den første aut. et problem. Faktisk købte Volvo den første
4-trins af GM (samme aut sidder i Cadillac Seville) og de havde absolut
ingen problemer med den. Men rygtet siger at pga. den sædvanlig tværliggende
R6 i Volvoen pga. kollisionssikkerhed kom gearkassen til at sidde indeklemt
hvorfor den blev for varm og populært sagt brændte af. Jeg mener at mange
efterfølgende har fået monteret separat oliekøler hvilket fjerner problemet.

VH

Fra : Per Knudsen

Dato : 14-06-07 22:44

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvorfor den blev for varm og populært sagt brændte af. Jeg mener at mange
> efterfølgende har fået monteret separat oliekøler hvilket fjerner

Takker for info..
Du ved rigtig meget. , mange tak.

MVH

Fra : Brian S Jensen

Dato : 13-06-07 21:52

> [...]
> øverst, men når jeg så kiggede på hvor brugte de var i forhold til
> muligheden for at få en halvsjov, men splinterny bil, så faldt valget på

Hej Karsten

Det at kalde en E39'er for en "gammel generation" er kun rigtigt på ÉT
punkt og det er at BMW er kommet med en nyere model - bortset fra
det, så er en E39 langt mere advanceret end mange tilsvarende nye biler
(Inkl. Mazda) - og til og med, lavet så det holder !

Jeg ville slet ingen problemer have med at købe en 540i fra 96> - så
længe den bare er passet fornuftigt.

En E39 fra 1996 kan sagtens være som ny - bare man passer på den. Vi
har en Previa fra 1997 (130.000km) og en E39 fra 1996 (140.000km) og
de bliver passet, stort set lige godt - mens BMW'en vitterlig ER som ny
både inde og ude, så har jeg altså problemer med at få Toyota'en til at
holde
lige så godt - plastik bliver slidt blankt på dørpaneler, gulvtæppe kan ikke
holdes 100% rent, sæde bliver slidt at se på osv. osv.

Men det er da klart at en ny bil BURDE være mindre problemfri end en
brugt - men har man først prøvet en 540i, så er man helt ude over den
spekulation, så har man fundet BILEN

Dog skal man på en E39 se efter rust på bagklappen (over nr. pladelys)
i sealingen.

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 14-06-07 06:17

Hej

Brian S Jensen skrev:
> [...]
> det, så er en E39 langt mere advanceret end mange tilsvarende nye biler
> (Inkl. Mazda) - og til og med, lavet så det holder !

Modellen går temmelig langt tilbage i tid og du skal passe på med ikke
at se dig blind på BMW'ens herligheder. Jeg snakkede med en nybagt
BMW-ejer som havde købt en splinterny BMW. Han pralede stolpe op og ned
hvad hans BMW havde på listen. Til alle tingene kunne jeg sige "Det har
min også"

Ja, BMW er mere teknisk avancerede end Mazda, Toyota, Nissan og de
fleste andre. Det kan vi godt blive enige om. Men for 6-10 år siden fik
du ikke termostatstyret sædevarme, drejelige forlygter, aktiv undervogn,
radarstyret fartpilot osv i en BMW heller. At man kan få det som
ekstraudstyr i dag betyder jo ikke at bilerne i ældre generationer også
havde det og det glemmer mange. Der findes også biler som har udstyr som
en BMW ikke har. Den nye Corsa kan man for eksempel fås med varme i
rattet. Det er mig bekendt kun Mercedes S der havde det i forvejen.

Kigger jeg på standardstyret for en splinterny 5xx, så ser jeg kun
forskel i at sæderne er el-indstillelige i forhold til mine manuelt
indstillede sæder. Til gengæld har jeg fået ting standard som man
åbenbart skal købe sig til hos en BMW som armlæn (dog std i 550i),
Xenon-lygter, Bose lydanlæg, 6stk CD changer (ikke box). Så på
udstyrssiden er jeg ærlig talt ikke imponeret over BMW.

Fra : Mogens

Dato : 14-06-07 17:15

> [...]
> som havde købt en splinterny BMW. Han pralede stolpe op og ned hvad hans
> BMW havde på listen. Til alle tingene kunne jeg sige "Det har min også"

Man køber ikke en BMW udelukkende på grund af udstyret

> Den nye Corsa kan man for eksempel fås med varme i rattet. Det er mig
> bekendt kun Mercedes S der havde det i forvejen.

Nope - har en BMW også åp udstyrslisten. Både i 3-, 5- og 7-serien

> [...]

Man køber ikke en BMW udelukkende på grund af udstyret

> Så på udstyrssiden er jeg ærlig talt ikke imponeret over BMW.

Du kan ikke skjule det i dine skriblerier :)

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 14-06-07 18:15

Hej

Mogens skrev:

> Du kan ikke skjule det i dine skriblerier :)

Næh, men det var nu heller ikke meningen. Dermed ikke sagt, at der ikke
findes også findes BMW'ere på min ønskeseddel. Z3 og Z4 med minimum 2,8
er en potentiel kandidat til "for sjov bil".

Fra : Per Knudsen

Dato : 12-06-07 17:53

> [...]
> Bare "snuppe" en 540i , V8 ( Und Alles ) ?
> Med de fartgrænser vi har her i lille Danevang er det vel " skudt i roen "

Store forskelle i serviceudgifter ?
Ved at en V8 er dyrere at servicere end en V6 , men mindes jeg læste en
test fra USA , har ikke link mere , hvor deres konstatering bl.a var , at
man ikke skulle ønske sig , at være i den
betalende ende ved en eventuel reperation af en 540i ? Er en BMW V8 meget
dyr ,med streg under meget , at servicere ?
Nogen der ved et eller andet om det ? Er klar med den store pengepung , men
hvis reperationsudgifter er perverse dyre , så kan jeg lige så godt købe en
" AmerikanerBil " V8

Fra : Per Knudsen

Dato : 12-06-07 17:59

> [...]
> Nogen der ved et eller andet om det ? Er klar med den store pengepung ,
> men hvis reperationsudgifter er perverse dyre , så kan jeg lige så godt

Glemte link til "Amerikanerbil " ..
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=238200214&source=1

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-06-07 18:30

Hej

Per Knudsen skrev:
> Nogen der ved et eller andet om det ? Er klar med den store pengepung , men
> hvis reperationsudgifter er perverse dyre , så kan jeg lige så godt købe en
> " AmerikanerBil " V8

Det er udbud og efterspørgsel. Der er ikke så forfærdelig mange af den
slags motorer og deraf højere produktionsomkostninger pr stk. Dernæst er
der flere stumper i en 8'er kontra en 4'er eller 6'er. Det forøger også
gerne servicetiden. Dernæst skal stumperne grundet den større ydelse
kunne holde til mere. Så alt i alt er flere HK = flere udgifter til
service og reperation. En Mitsubishi Evo motor eller Subuaru STI WRX
moter er nu heller ikke billige i service og reperation.

Fra : Benny

Dato : 13-06-07 04:57

> [...]
> Forsikring / benzin-forbrug ikke et problem.
> Pro / contra ?
> Bare "snuppe" en 540i , V8 ( Und Alles ) ?

Min Chef har en 745i, jeg tænkte hvorfor ikke tage skridtet fuld ud.

Han har også haft 3 indbrudsforsøg på et år (købte den som ny), hvor der er
nogle der ville låne den. Det skal du også have i mente.

Benny

Fra : Per Knudsen

Dato : 13-06-07 09:37

> [...]
>
> Han har også haft 3 indbrudsforsøg på et år (købte den som ny), hvor der
> er nogle der ville låne den. Det skal du også have i mente.

Vil IKKE have et skilt på bagsmækken der står " 540 i " . Hvis der skulle
være sådan et skilt , vil det blive
fjernet.Det sjove er efter min mening køreglæden. Om andre så tror jeg har
en 520i eller sådan noget er jeg ligeglad med.

MVH

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 13-06-07 09:49

> [...]
> fjernet.Det sjove er efter min mening køreglæden. Om andre så tror jeg har
> en 520i eller sådan noget er jeg ligeglad med.

Tyvene går sgu i den, uanset om de tror det er en 518i eller en 540i... :-/
Har de set sig lun på den, har de set sig lun på den.

Troels

Fra : Per Knudsen

Dato : 13-06-07 10:03

"Troels Plougmann-Olsen" <troels112@plougmann-olsen.dk> skrev i en
meddelelse news:466faf8b$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Tyvene går sgu i den, uanset om de tror det er en 518i eller en 540i...
> :-/ Har de set sig lun på den, har de set sig lun på den.
>
> Troels

Hmm, et par strømførende håndtag og en lidt andet lovgivning burde kunne
forhindre det !
MVH

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 13-06-07 10:17

> Hmm, et par strømførende håndtag og en lidt andet lovgivning burde kunne
> forhindre det !

Jeg glæder mig stadig til dagen det kan ske, men indtil da må man bare sove
usikkert, vel vidende at der faktisk ikke rigtig findes effektive midler mod
biltyve.

Troels