"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:466db13c$0$906$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Det er meget naturligt og forårsaget af at krumtap-udluftningen er ført
> til luftfilterkassen for at forbrænde de kulbrinter der fiser forbi
> stemplet.
> Ligesom at udluftningsrøret kan hænde at sætte sig til i "majonæse" i
> vinterhalvåret kan den olie, der i kulden kondenseres som majonæse, ende i
> luftfilterkassen istedet og det skulle ikke undre mig om der ligefrem er
> en bund-udrapnings slange på luftfilterkassen hvis du kigger godt efter!
Tak for den fine orientering om udluftning fra krumtappen - jeg vil kigge
efter en eventuel aftapningsmulighed.
>
> Det kunne måske skyldes vand og lort i bunden af svømmerhusene!?`
> Tøm dem begge for en sikkerheds skyld v.h.a. dertil forekommende bundskrue
> nederst på svømmerhusene - Og se om det gør en forskel!
>
For ikke at dreje på noget forkert ( belært af dårlige erfaringer )
har jeg taget et billede af karburatoren, hvor du måske kan se den
bundskrue du omtaler - billedet er her
http://www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=9m4nv1wwozy&thumb=4
> Jeg har for nyligt brainstormet en mulig teknik imod problemet:
> Prøv at slukke motoren før koblingen slippes!
> Måske at dét at den sidste handling er at slippe/lukke koblingen giver
> mere olie mellem pladerne ved genstarten senere :-/
> Evt. kan det hænde at den skal slukkes i gear for at øge vikrkningen??
Jeg vil prøve at stoppe motoren på den måde du omtaler og så se om det
ændrer noget ved senere genstart med kold motor.
For at undgå den grimme lyd ved ilægning af 1. gear trækker jeg koblingen,
sætter i gear og skubber maskinen lidt frem, til jeg tydeligt kan mærke at
sam-
menklæbningen i koblingen slipper, her starter jeg så motoren medens den er
i 1. gear, det løser problemet - bare alt for bøvlet.
> Men Barbie har ikke problemet og min svoger glemmer stedse at prøve på
> hans Ducati - Så gider du teste for mig??
Da maskinen skal stå natten over for at være sikker på resultaterne, vil der
gå et par dage inden jeg kan fortælle hvordan det gik.
Iøvrigt har jeg kontaktet et Yamaha Servicecenter som vil undersøge om
fabrikken har en løsning på problemet.
M.v.h.
Ejvind