Skader lavet af Falck + udsættelse af syn ~
Fra : Bjørn

Dato : 11-06-07 20:07

Hej NG,

Grundet "hjertestop" i min kørevogn, er jeg løbet ind i lidt problemer.

Hjertet i Vectraen holdte op med at slå i går aftes kl. 19.13, hun blev
100.210km gammel. Vogntøjet var udlånt til en veninde, da termostathuset
sprang læk og kølevandet besluttede sig for at forsvinde. Dette har
resulteret i et større motorhavari. Umiddelbart siger diagnosen toppakninger
samt mindst 1 stempel. 4 minutter efter opkaldet om motorhaveri stod jeg ved
min baby, hun dampede stadig. Efter jeg havde konstateret at ALT vand var
væk besluttede jeg mig for at få den bugseret væk. Udover at jeg lige nu
finder det møgirriterende at jeg har fået lavet det store service på
autoriseret værksted, har jeg et par andre problemer.

1) Under bugsering, har Falck flået forkofangeren i stykker. Den har sluppet
i højre side, og beslagene er flækket. Falck manden HAR forsøgt at køre den
over træklodser for at få den på vognen, men disse har tiltet, OG der sidder
træ stumper omkring skruerne på bagsiden af kofangeren. Nogen der har
erfaring med om Falck er villige til at indrømme deres fejl, og betale?

2) Jeg er indkaldt til syn - seneste synsfrist er i morgen. Da det
umiddelbart ikke er muligt at nå, må jeg trække den - at aflevere pladerne
er ikke en mulighed Nu er jeg ikke lige klar over hvor lang tid vi skal
bruge for at få skiftet kværn, og udført service for at få den klar, så
derfor jeg spørger... Nogen der har erfaringer om at dukke op i en synshal
med en registreringsattest, betale synsgebyr - og SÅ bede om at få bilen
kasseret... med henblik på at vinde 1 måned mere?

Min veninde var i kulkælderen over at have smadret maskineriet, men jeg har
forklaret hende, at fordi jeg har kørt med "lettere" tunet motor, så har jeg
været klar over at levetiden var nedsat - eneste jeg har været lidt trist
over er, at det ikke var mig der fik æren af at havarere maskineriet der
står i et pænt stort 5-cifret beløb.

--
Mvh Bjørn
Opel Vectra V6 Sport '99

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-06-07 21:05

Bjørn wrote:

> [...]
> at dukke op i en synshal med en registreringsattest, betale synsgebyr
> - og SÅ bede om at få bilen kasseret... med henblik på at vinde 1

Min er due til syn for over en måned siden. Det bliver - har jeg hørt - ikke
alvorligt før man får en indkaldelse med omkring 3. måned.

Jeg slås også med diverse uheldige forhold såsom ventetid på mekaniker og
stumper.

--
Per, Esbjerg

Fra : Bjørn

Dato : 11-06-07 21:17

> Min er due til syn for over en måned siden. Det bliver - har jeg hørt -
> ikke alvorligt før man får en indkaldelse med omkring 3. måned.

Så behøver jeg ikke være nervøs på dét punkt Det var rart

> Jeg slås også med diverse uheldige forhold såsom ventetid på mekaniker og
> stumper.

Jeg har allerede en standard maskine stående, den skal lige have ny rem,
vandpumpe, olie og pløkker, så skal den i hullet - NÅR jeg er hjemvendt fra
Le Mans (godt turen ikke var planlagt til at foregå i Vectraen)

--
Mvh Bjørn
Opel Vectra V6 Sport '99

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 11-06-07 22:36

"Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> wrote in message
[...RIP...]

> [...]
> at dukke op i en synshal med en registreringsattest, betale
> synsgebyr - og SÅ bede om at få bilen kasseret... med henblik på at

Tjaeh. Min gamle Primera havde sidste synsdato omkring 15. december
sidste år.
Da det blev en gang sidst i februar (så vidt jeg husker) fik jeg et brev
om at nu ville de gerne snart se den til syn, ellers blev pladerne
inddraget. Jeg er ikke kendt for at være hurtig til sådan noget og fik
først taget mig sammen til at indlevere dem sidst i marts, ingen probs.

Jeg ved så ikke, om polisen i Ringsted er sløvere end i resten af
landet, men mon dog der er så stor forskel?

/Tommy
--
Prof. nørd.
<http://the-coffeeshop.dk/>

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 12-06-07 00:55

Tommy Eriksen wrote:

> [...]
> marts, ingen probs.
> Jeg ved så ikke, om polisen i Ringsted er sløvere end i resten af
> landet, men mon dog der er så stor forskel?

Har en ligende historie, blot skal der byttes ud emd Xantia og Viborg.

mvh
Henning

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-06-07 22:41

"Bjørn" skriver:

> [...]
> med en registreringsattest, betale synsgebyr - og SÅ bede om at få bilen
> kasseret... med henblik på at vinde 1 måned mere?

Få en udsættelse på grund af uheldet. De plejer nu at være ret large med
det.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars Holst

Dato : 11-06-07 23:10

"Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> said in

> [...]
> har været lidt trist over er, at det ikke var mig der fik æren af at
> havarere maskineriet der står i et pænt stort 5-cifret beløb.

Jeg havde på et tidspunkt en bil som var en del af et udelt og båndlagt
bo.
Den var synsindkaldt.
Kunne ikke bare bruge af boet til syn af bil. Midlerne var båndlagt i en
periode.

Ikke desto mindre fik jeg lov til at køre videre i den, da jeg officielt
var bruger af bilen og så regnes det vist for kutyme og man fortsætter
bare som vanligt.

Jeg fik udsættelse hver gang jeg fik brev fra dem på det grundlag.
Syn af bilen skete først mere end 1½ år senere.
Ingen plader blev klippet.

--
Lars Holst

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-06-07 08:46

Bjørn wrote:
> [...]
> træ stumper omkring skruerne på bagsiden af kofangeren. Nogen der har
> erfaring med om Falck er villige til at indrømme deres fejl, og betale?

Øv! Jeg har engang fået skiftet eller repareret forruden på deres
regning - de havde haft bugseret den gennem tjære og sten vejarbejde.
Det tog lidt dialog at få dem til at æde den.

--
vh
Torben

Fra : Bjørn

Dato : 13-06-07 21:03

> Øv! Jeg har engang fået skiftet eller repareret forruden på deres
> regning - de havde haft bugseret den gennem tjære og sten vejarbejde. Det
> tog lidt dialog at få dem til at æde den.

Ringede til Falck mandag aften og blev lovet opkald igen tirsdag - det kom
hverken tirsdag, eller i dag... Så her til aften ringede jeg igen, og bad om
en løsning, i det jeg står over for en lille smut forbi en racerbane her i
weekenden... Efter 3½ minut i telefonen, fik jeg følgende mail...:

Hej Bjarne

Skaden på din bil er lavet af <underleverandør> tlf xx xx xx xx - ham kan du
også kontakte og lave aftale med om hvordan i får skaden udbedret.

Hvis det giver problem er du velkommen som aftalt til at kontakte dit
forsikringsselskab og lade dem ordne det mellem dem og vores
forsikringselskab.

Hvis du oplyser at skaden vedrører opgave 649239

Mvh Bjørn
Opel Vectra V6 Sport '99