Bugsering af bil med aut.gear?
Fra : haga

Dato : 12-06-07 01:13

Hej i gruppen,

Det frarådes, men hvorfor?

Vh. Haga

Fra : Niels Bengaard

Dato : 11-06-07 16:57

> Hej i gruppen,
>
> Det frarådes, men hvorfor?
>
> Vh. Haga

Man ødelægger gearkassen ved det, så det er ikke kun noget man fraråder, det
er direkte forbudt over visse hastigheder og distancer. Tror ikke gearkassen
får den smøring den skal have eller sådan noget.

Mvh Niels

Fra : haga

Dato : 12-06-07 02:11

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> wrote in message

> [...]
gearkassen
> får den smøring den skal have eller sådan noget.

Underligt at gearkassen skal smøres, hvis motoren ikke er startet, og
gearvælgeren
er i N.
Så uden et fejeblad eller lign. er det ikke godt?

Mvh/Haga

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-07 22:01

haga wrote:
> Så uden et fejeblad eller lign. er det ikke godt?

Næppe. Evt. kan den trilles baglæns bag en redningsvogn, så det kun er
forhjulene der roterer.

/Steen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-06-07 22:45

"Steen F." <steenSNABELAsteenmartin.dk> wrote in

> Evt. kan den trilles baglæns bag en redningsvogn, så det kun er
> forhjulene der roterer.

Er der ikke noget med at det ikke er tilladt at bugsere bilen sådan?

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-07 22:51

Henrik Stidsen wrote:
> Er der ikke noget med at det ikke er tilladt at bugsere bilen sådan?

Det ved jeg faktisk ikke. Men ved nærmere eftertanke har jeg ikke set denne
form for bugsering i lang tid. Men hvis bilen har ratlås så burde det vel
ikke være noget problem?

/Steen

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 11-06-07 23:10

> Det ved jeg faktisk ikke. Men ved nærmere eftertanke har jeg ikke set
> denne form for bugsering i lang tid. Men hvis bilen har ratlås så burde
> det vel ikke være noget problem?

Ratlåsen låser sjældent i en stilling der er 100% ligeud.

Troels

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-06-07 13:48

"Troels Plougmann-Olsen" <troels112@plougmann-olsen.dk> skrev i en
meddelelse news:466dc833$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Ratlåsen låser sjældent i en stilling der er 100% ligeud.

Kan du sige: 'Mondeo låser i stilling ligeud.'

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-06-07 14:18

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> wrote in

> Kan du sige: 'Mondeo låser i stilling ligeud.'

Og hvis hjulet er drejet når ratlåsen aktiveres? ;)

Overtag mit job: http://skybrud.dk/page203.aspx

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-06-07 20:23

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> wrote in

> Og hvis hjulet er drejet når ratlåsen aktiveres? ;)

Så har Mondeo forhjulstræk

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-07 20:33

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Så har Mondeo forhjulstræk

Men sjældent automatgear

--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-06-07 20:53

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Men sjældent automatgear

Kommer an på modellen.
Ghia er ofte set med plørekasse.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-07 21:43

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Kommer an på modellen.
>Ghia er ofte set med plørekasse.

mjoehhhh .... men for hver Ghia model jeg ser, er der passeret uanede
mængder plain_vanilla modeller forbi nethinden ;)

--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-06-07 23:24

> mjoehhhh .... men for hver Ghia model jeg ser, er der passeret uanede
> mængder plain_vanilla modeller forbi nethinden ;)

Vanillieis er heller ikke helt ringe, med en pandekage samt solbærsyltetøj

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (uden plørekasse

Fra : -=JF=- priv

Dato : 12-06-07 00:01

"Steen F." <steenSNABELAsteenmartin.dk> skrev i meddelelsen

> Næppe. Evt. kan den trilles baglæns bag en redningsvogn, så det kun er
> forhjulene der roterer.

Helt ærligt... Det har da ikke noget med forhjulene at gøre

Den skal bare bugseres på de ikke-trækkende hjul, hvilket i dag for det
meste vil sige baghjulene.
Forhjulene op i gaflen, og så er det bare derudaf!

Mange aut.biler kan dog trækkes en kortere afstand i behersket fart.
Vist mærke-afhængigt, men noget i stil med højst 40-50 Km/t over en afstand
på 10-20 Km.

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-07 01:43

-=JF=- priv wrote:
> Helt ærligt... Det har da ikke noget med forhjulene at gøre

Hov, jeg kom uforvarende til at bruge min egen bil som eksempel. Det er
nemlig en baghjulstrækker med aut.gear.
Og der vil det jo hjælpe at gøre sim i mit eksempel. Næste gang kræver det
blot at I ved hvad jeg tænker

> Den skal bare bugseres på de ikke-trækkende hjul, hvilket i dag for
> det meste vil sige baghjulene.
> Forhjulene op i gaflen, og så er det bare derudaf!

Nemlig.

Fra : -=JF=- priv

Dato : 12-06-07 17:21

> Og der vil det jo hjælpe at gøre sim i mit eksempel. Næste gang kræver det
> blot at I ved hvad jeg tænker

Been there, done that!
Det er bare så pisse irriterende med folk som reagerer på det man siger, og
ikke på det man mener

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-06-07 20:24

"-=JF=- priv" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> "Steen F." <steenSNABELAsteenmartin.dk> skrev i meddelelsen

> Been there, done that!

Hvad farve t-shirt fik du?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : -=JF=- priv

Dato : 11-06-07 23:55

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> skrev i meddelelsen

> det er direkte forbudt over visse hastigheder og distancer.

Arh... Forbudt )
Det tror jeg næppe Ebbe

Fra : Tom

Dato : 11-06-07 17:35

"haga" <haga@mydsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej i gruppen,
>
> Det frarådes, men hvorfor?

i Fords instruktionsbog siger de at det er ok, man skal bare holde
hastigheden under 50 Km/t (mener jeg det er). Jeg vil tro at det skyldes at
i en tomatkasse trækker man olien rundt uden at den bliver tilstrækkeligt
afkølet når oliepumpen ikke også kører.

--
Tom

Fra : SALG

Dato : 11-06-07 20:57

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> at i en tomatkasse trækker man olien rundt uden at den bliver
> tilstrækkeligt afkølet når oliepumpen ikke også kører.

Tak for svar til jer begge!

Haga