Køb og montering af hundegitter
Fra : dpl

Dato : 11-06-07 10:35

Hejsa
Vi har fået købt en gammel volvo 245, en fin gammel øse. Men vi mangler
et hundegitter, der kan adskille vores 75 kg skt. bernhard fra de to små
rollinger på bagsædet, dvs. et der rent faktisk kan holde på hunden hvis
uheldet opstår.

Nogen der kan forklare en bil-novice hvad man gør, bortset fra at køre
til en forhandler og få et originalt monteret, for det kan jeg godt
finde ud af *smil*. Vil dog lige først tjekke, om der er billigere, men
brugbare alternativer. Kan de f.eks. findes brugt, og kan man selv
montere? Og skal det være originalt, eller kan andre modeller tilpasses?

Sommerhilsen
Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-06-07 12:25

On 11 Jun., 11:34, dpl <dplahrm...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> brugbare alternativer. Kan de f.eks. findes brugt, og kan man selv
> montere? Og skal det være originalt, eller kan andre modeller tilpasses?

En dyretransportkasse ala dem til fly er også god, den kan holde til
det og kan ikke klemmes imellem loftet og sæderyggen. Den kan ogsaå
tages ud og stilles i skyggen når nu I er et eller andet sted henne og
holde pause.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk - Ønskes:

Fra : dpl

Dato : 13-06-07 22:53

Christian B. Andresen skrev:

> [...]
> det og kan ikke klemmes imellem loftet og sæderyggen. Den kan ogsaå
> tages ud og stilles i skyggen når nu I er et eller andet sted henne og

Hejsa
Vi har overvejet den løsning. Men med en kasse´eller bur passende til en
75 kg skt. bernhard, ville det fylde hele bagenden, og ikke levne plads
til klapvogn osv, hvilket der ellers nemt er. Tror heller ikke jeg selv
(52 kg), vil sætte pris på at skulle løfte hverken bur eller hund ret
meget ind og ud af bilen. Han skal nok selv finde ud af at hoppe ud og
søge skygge *smil*.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/
(Vi har killinger!)

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-07 18:12

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> alternativer. Kan de f.eks. findes brugt, og kan man selv montere? Og skal
> det være originalt, eller kan andre modeller tilpasses?

Prøv at tjekke denne side

http://www.hakon-profil.dk/katalog.asp?gruppe=1

--
/HB

Fra : dpl

Dato : 13-06-07 22:56

HB skrev:
> Prøv at tjekke denne side
>
> http://www.hakon-profil.dk/katalog.asp?gruppe=1

Tak for linket, de er rigtigt pæne. Men hunden ligger normalt fint bagi
på sit tæppe, sammen med klapvogn osv, og det ville vi være afskåret fra
på denne måde. Jeg tvivler også på, hvor smart jeg selv ville se ud,
hvis jeg skulle håndtere sådan et...armmuskler er ikke det jeg har mest af.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/
(Vi har killinger!)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-06-07 08:06

On 13 Jun., 23:52, dpl <dplahrm...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> (52 kg), vil sætte pris på at skulle løfte hverken bur eller hund ret
> meget ind og ud af bilen. Han skal nok selv finde ud af at hoppe ud og

OK, det kan jeg godt se.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord