Gælder afgiftreduktionen p.g.a. km/l også ~
Fra : Daniel

Dato : 11-06-07 10:27

Hej med jer!

Gælder afgiftreduktionen som p.t. gør sig gældende på nye biler p.g.a. km/l
også for brugte importbiler, når der efter toldsynet skal betales reg.
afgift?

Jeg overvejer at importere en VW Lupo 3L eller lignende.

Med venlig hilsen

Daniel

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-06-07 10:40

Daniel wrote:
> [...]
> afgift?
>
> Jeg overvejer at importere en VW Lupo 3L eller lignende.

Der er da ikke noget lignende

Skat fastsætter afgiften efter bilens handelsværdi, så hvis
brugtmarkedet falder er svaret ja. Men du skal nok forberede dig på at
argumentere og komme med konkrete forhandlerpriser i DK for at få ret.
Mon ikke SKAT er lidt længe om at få justeret de værdilister de normalt
kører bevidstløst efter.

Brugtmarkedet på en 3L'er falder dog næppe væsentligt i og med der ikke
er en ny bil at få med "rabat".

--
vh
Torben

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 11-06-07 10:54

Torben Scheel wrote:

> Der er da ikke noget lignende

Audi A2 3L

Ebbe

Fra : Leonard

Dato : 11-06-07 11:10

On Mon, 11 Jun 2007 11:39:32 +0200, Torben Scheel wrote:

> Der er da ikke noget lignende

Audi A2 3L ...?

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-06-07 11:34

Leonard wrote:

> Audi A2 3L ...?

Fysisk/typemæssigt ja. Men ikke prismæssigt - og det var jo som bekendt
en parameter for spørgeren

--
vh
Torben

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 11-06-07 11:55

Torben Scheel wrote:

> Fysisk/typemæssigt ja. Men ikke prismæssigt - og det var jo som
> bekendt en parameter for spørgeren

Pindehugger

Ebbe

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-06-07 12:04

Ebbe Kristensen wrote:

> Pindehugger

Nixen. Det er jer to kanaljer der blander den fine fuldpris Audi ind som
sammenligning til en afgiftssnydekasse som 3L'eren. Helt ude i hampen.

--
vh
Torben

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 11-06-07 14:17

Torben Scheel wrote:

> Nixen. Det er jer to kanaljer der blander den fine fuldpris Audi ind
> som sammenligning til en afgiftssnydekasse som 3L'eren. Helt ude i
> hampen.

Og det er en A2 *3L* ikke?

Ebbe

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-06-07 08:37

Ebbe Kristensen wrote:

> Og det er en A2 *3L* ikke?

Afgiftssnydekasse eller ude i hampen?

Som jeg huskede det var A2'eren for tung til at få rabat. Jeg erkender
min brøde og indsér at det bare var fordi den var for dyr at den ikke
blev mere udbredt. Rundstyk. Det var ik' med vanilje.

--
vh
Torben

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 12-06-07 09:52

Torben Scheel wrote:

> Som jeg huskede det var A2'eren for tung til at få rabat. Jeg erkender
> min brøde og indsér at det bare var fordi den var for dyr at den ikke
> blev mere udbredt. Rundstyk. Det var ik' med vanilje.

Bare i orden

Ebbe

Fra : Tom

Dato : 11-06-07 16:29

> afgiftssnydekasse som 3L'eren.

Svend og Magrethe Auken har ikke levet forgæves....yargh

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 11-06-07 18:03

On Mon, 11 Jun 2007 13:04:26 +0200, Torben Scheel wrote:

> Nixen. Det er jer to kanaljer der blander den fine fuldpris Audi ind som
> sammenligning til en afgiftssnydekasse som 3L'eren. Helt ude i hampen.

Betaltes der fuld afgift af en Audi A2 med 3L motoren?
- min Lupo fik en ekstra rabat på ca. 35.000 på afgiften. Med de nye
regler bliver det til 60.000 i forhold til en bil, der kører 18 km/l.

Fra : Daniel

Dato : 11-06-07 18:08

> Betaltes der fuld afgift af en Audi A2 med 3L motoren?

Rigtig godt spørgsmål - det vil jeg også meget gerne vide

> - min Lupo fik en ekstra rabat på ca. 35.000 på afgiften. Med de nye
> regler bliver det til 60.000 i forhold til en bil, der kører 18 km/l.

Importerede du din Lupo eller har du den fra ny?

Fra : Leonard

Dato : 11-06-07 18:28

On Mon, 11 Jun 2007 19:07:51 +0200, Daniel wrote:

> Importerede du din Lupo eller har du den fra ny?

Købte den fra ny i 2000, det blev nr. 2 min forhandler solgte.
http://lupo.leonard.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-07 18:37

> Gælder afgiftreduktionen som p.t. gør sig gældende på nye biler p.g.a.
> km/l også for brugte importbiler, når der efter toldsynet skal betales
> reg. afgift?

Nu ved jeg ikke hvad de rent faktisk vedtog, men jeg hørte at der var
stillet et ændringsforslag der sagde, at afgiftsnedsættelsen pga
brændstofforbruget maksimalt kunne nedsætte afgiften til 20.000 kr.
(uden denne regel ville en bil der holder sig lige omkring afgiftknækket
omkring de 74.000 (aygo/107/c1) blive afgiftsfri hvis den kørte 36 km/l)

tpt