Vask ved karosserieftersyn
Fra : Jesper

Dato : 10-06-07 14:20

Skal man ved karosserieftersyn egentlig har den spulet under bilen?

Prøver at undgå det for ikke fjerne undervognsbehandling.

Jesper

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 10-06-07 15:42

Hejsa

>Skal man ved karosserieftersyn egentlig har den spulet under bilen?
>Prøver at undgå det for ikke fjerne undervognsbehandling.

Er det i forbindelse med syn ??

er det en ordentlig synsmand, kan han jo gode se om man prøver at
skjule noget eller ej. Og prøver man det, kan de forlange at
behandlingen fjernes helt eller delvist !

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-06-07 17:48

Jesper skriver:

> Skal man ved karosserieftersyn egentlig har den spulet under bilen?

Hvad er karosserieftersyn ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henning

Dato : 10-06-07 17:57

On Sun, 10 Jun 2007 18:47:49 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Jesper skriver:

>Hvad er karosserieftersyn ?

Et eftersyn der foretages hvert år, for at opretholde fabriksgarantien
mod rustgennemtæring.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-06-07 18:02

Henning skriver:

> Et eftersyn der foretages hvert år, for at opretholde fabriksgarantien
> mod rustgennemtæring.

Hvilken bil dog ?

Koster det ekstra ?

Jeg er vant til en VW, her er der ingen obligatoriske eftersyn.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-06-07 18:51

>Hvilken bil dog ?

Mange forskellige.

>Koster det ekstra ?

Nej.

Da importøren stiller krav til hvor det foretages (autoriseret..) så
skal et sådan eftersyn være gratis jvnf. Forbrugerombudsmanden.

>Jeg er vant til en VW, her er der ingen obligatoriske eftersyn.

Sikker?

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com

Fra : KASO

Dato : 10-06-07 19:55

> [...]
>
> Da importøren stiller krav til hvor det foretages (autoriseret..) så
> skal et sådan eftersyn være gratis jvnf. Forbrugerombudsmanden.

Der stilles heller ingen krav af den art på Renault for at opretholde 12års
garanti.....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-06-07 20:02

>Der stilles heller ingen krav af den art på Renault for at opretholde 12års
>garanti.....

Det er fornemt i så fald.

Hvordan kan de så fange noget i opløbet?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-06-07 20:05

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Hvordan kan de så fange noget i opløbet?

Hvad er der at fange ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-06-07 20:24

On Sun, 10 Jun 2007 21:05:14 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

Med VW? Ohhh....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-06-07 22:06

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Med VW? Ohhh....

Generelt.

Hvis de ruster kan kunden vel klage over det ?
Bilen bliver set efter til serviceeftersyn, ikke noget odiøst der, men
der er ingen forlangen om specielle "karosserieftersyn".

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-06-07 04:41

>Bilen bliver set efter til serviceeftersyn, ikke noget odiøst der, men
>der er ingen forlangen om specielle "karosserieftersyn".

Dvs. interegreret i forbindelse med et alm. service. Og dermed
muligheden for, at tage ekstra for det.

Så foretrækker jeg et "specielt eftersyn" som er gratis.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-06-07 05:19

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Dvs. interegreret i forbindelse med et alm. service. Og dermed
> muligheden for, at tage ekstra for det.

Næppe - vedligeholdelsesomkostninger i løbet af 2 eftersyn (30kkm og 60
kkm) = 3650 kr.

> Så foretrækker jeg et "specielt eftersyn" som er gratis.

Hvor man skal indlevere bilen og måske spilde en ½ arbejdsdag på det ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-06-07 09:45

>Næppe - vedligeholdelsesomkostninger i løbet af 2 eftersyn (30kkm og 60
>kkm) = 3650 kr.

Billigt.

Men muligheden foreligger og det må selv du kunne se, badet i VW's
stærke lys.

>Hvor man skal indlevere bilen og måske spilde en ½ arbejdsdag på det ?

Betyder intet.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-06-07 10:22

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Billigt.

Det er okay

> Men muligheden foreligger og det må selv du kunne se, badet i VW's
> stærke lys.

Muligheden foreligger - ja.

Spørgsmålet er hvor meget de gør ud af det.
Rustgarantien (garanti for at den ruster gælder stadigvæk, selvom man
ikke får lavet eftersyn hos autoriseret mekaniker.

> Betyder intet.

For en del gør det.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-06-07 17:00

>Spørgsmålet er hvor meget de gør ud af det.
>Rustgarantien (garanti for at den ruster gælder stadigvæk, selvom man
>ikke får lavet eftersyn hos autoriseret mekaniker.

Okay det må siges, at være et plus.

>For en del gør det.

Folk går i for små sko

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-06-07 17:04

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Okay det må siges, at være et plus.

Altså er rusteftersyn ikek obligatorisk og noget der skal overholdes for
at rustgarantien bibieholdes.

> Folk går i for små sko

Måske.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-06-07 20:03

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Da importøren stiller krav til hvor det foretages (autoriseret..) så
> skal et sådan eftersyn være gratis jvnf. Forbrugerombudsmanden.

Aha.

> Sikker?

_JA_

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-06-07 20:24

>_JA_

Jeg er stolt af dig

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-06-07 22:06

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Jeg er stolt af dig

Ja ikke, jeg kender både underscore og store bogstaver

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-06-07 20:20

> Henning skriver:

> Hvilken bil dog ?
>
> Koster det ekstra ?
>
> Jeg er vant til en VW, her er der ingen obligatoriske eftersyn.

Nu bliver jeg nysgerrig. Kan huske at golf 3 var kendt for at være rådden.
Har det ændret sig i de nye modeller? Kører selv fransk, hvor der
umiddelbart ikke er rustproblemer, men jeg er da frisk på at prøve noget
tysk.

- Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-06-07 22:07

Martin Petersen skriver:

> Nu bliver jeg nysgerrig. Kan huske at golf 3 var kendt for at være rådden.

Min III'er blev kaldt ind da den blev 6 år gammel, her skiftede de en
bagklap, da de mente at der var noget indvendigt. Der var ikek noget at
se udefra.

> Har det ændret sig i de nye modeller? Kører selv fransk, hvor der
> umiddelbart ikke er rustproblemer, men jeg er da frisk på at prøve noget
> tysk.

Kig i statestikkerne. Golferne klarer sig meget fint.

Fra : Henning

Dato : 13-06-07 21:25

On Sun, 10 Jun 2007 15:19:32 +0200, "Jesper" <jesniel@yahoo.com>
wrote:

>Skal man ved karosserieftersyn egentlig har den spulet under bilen?
>
>Prøver at undgå det for ikke fjerne undervognsbehandling.

OT: Jeg var til et karosserieftersyn med min 3 år gamle Mazda6 i dag.
I servicebogen er der ikke oversigt over undervognen, logisk nok, idet
det er lakken der gennemgåes og checkes for rustskader Så svaret på
dit spørgsmål må være nej, det er ikke nødvendigt.
(Heldigvis har jeg overholdt de tidligere eftersyn, hvorfor de
begyndende bobler på alle 4 døre samt motorhjelm udbedres og omlakeres
ganske gratis.)

Fra : KASO

Dato : 14-06-07 07:14

> [...]
> (Heldigvis har jeg overholdt de tidligere eftersyn, hvorfor de
> begyndende bobler på alle 4 døre samt motorhjelm udbedres og omlakeres

Hvis der er bobler (= gennemtæring (med mindre der er tale om en form for
"opkog" ?)) på 4 døre og motorhjelm på en 3 år gl. bil, håber jeg da at alle
delene bliver skiftet til nye!

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-06-07 08:34

Henning wrote:

> [...]
> (Heldigvis har jeg overholdt de tidligere eftersyn, hvorfor de
> begyndende bobler på alle 4 døre samt motorhjelm udbedres og omlakeres

Det lyder da besynderligt at den så roste 6'er ikke holder rusten fra
døren(e) i mere end 3 år.. men meget godt i tråd med Mazdatraditionen.

Hvis jeg var dig ville jeg få lavet en uvildig kikkertundersøgelse, så
du ved hvad der foregår under frakken.

--
vh
Torben