/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Kendte issues, Peugeot 207
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 10-06-07 00:29

Hej

Jeg ved godt modellen er forholdsvis ny, men kender man til nogle
kendte problemer med netop Peugeot 207, specielt 1,6HDI 90/110HK ?

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com
http://picasaweb.google.dk/martinlj

 
 
TDN (10-06-2007)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 10-06-07 07:52


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:ordm63h65f6hugg3ebhijrdcm70ahhrq18@4ax.com...
> Hej
>
> Jeg ved godt modellen er forholdsvis ny, men kender man til nogle
> kendte problemer med netop Peugeot 207, specielt 1,6HDI 90/110HK ?
>
> --
> Martin Johansen [6000]
> http://martinlj.blogspot.com
> http://picasaweb.google.dk/martinlj

Nok ikke endnu, men bilmagasinet var ikke imponeret over kvaliteten:
http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=854

Mvh
Thomas



Martin Johansen [600~ (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 10-06-07 10:34


>Nok ikke endnu, men bilmagasinet var ikke imponeret over kvaliteten:
>http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=854

Åh ja det er sandt.. har godt læst artiklen tidligere, men havde helt
glemt den.

Spørgsmålet er, om Peugeot har "taget sig sammen" fordi de par vi har
prøvekørt har været overbevisende mht til samlekvalitet mv.. Jeg har
ikke lagt mærke til noget af det artiklen skriver om, men det er helt
klart noget jeg vil glo nærmere på næste gang..

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com
http://picasaweb.google.dk/martinlj

Martin (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 10-06-07 12:06

Hvorfor prøver du ikke den nye Skoda fabia når du nu er i gang med at
afprøve forsekllige mærker og modeller? Sjældent er jeg blevet så positivt
overrasket som da jeg prøvede en Skoda Fabia Ambiente 1,9 TDi, det kan godt
være det er en TDi, men inden du afviser den, så gør dig selv den tjeneste
at prøve den, du kunne gå hen og blive overrasket.


Martin Johansen [600~ (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 10-06-07 13:00


>Hvorfor prøver du ikke den nye Skoda fabia når du nu er i gang med at
>afprøve forsekllige mærker og modeller? Sjældent er jeg blevet så positivt
>overrasket som da jeg prøvede en Skoda Fabia Ambiente 1,9 TDi, det kan godt
>være det er en TDi, men inden du afviser den, så gør dig selv den tjeneste
>at prøve den, du kunne gå hen og blive overrasket.

Hej.

Fabia'en er et godt bud. Vi har været ude og kigge på en, men den
faldt desværre totalt igennem - vi kan slet ikke lide designet i
virkeligheden.

Dog er sæderne fabelagtige... vi sad pissegodt i den.

Og så er jeg ikke så vild med TDi'en motoren.. den er desværre for
"traktor" agtig i sin gangkultur.

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com
http://picasaweb.google.dk/martinlj

Janner (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Janner


Dato : 10-06-07 15:02


er sæderne fabelagtige... vi sad pissegodt i den.
>
> Og så er jeg ikke så vild med TDi'en motoren.. den er desværre for
> "traktor" agtig i sin gangkultur.
>


Jeps men trækker og spurter voldsomt meget bedre end Psa's forsøg på en
diesel motor, og så holder den hvad den lover med hensyn til økonomien ...
Hvilket tja Psa's HDI motorer MEGET langt fra gør.


/Jan

Tdi

Tidligere Hdi



Martin Johansen [600~ (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 10-06-07 15:07


>Jeps men trækker og spurter voldsomt meget bedre end Psa's forsøg på en
>diesel motor, og så holder den hvad den lover med hensyn til økonomien ...

PSA's 1,6 diesel er voldlækker.. den må overhovedet ikke sammenlignes
med de ældre 2,0'ere som jeg går ud fra du sammenligner med når du
skriver "tidligere hdi" længere nede (klippet væk).

Og så er det bestemt ikke mit indtryk, at den holder hvad den lover
mere sådan en TDI'er... jeg har en kammerat som netop har en af de
"elskede" TDI'ere... den går 16 på literen.. andre kører dem med 20 på
literen.. og andre igen 14 på literen...

Kørestil har alt, at sige.

>Hvilket tja Psa's HDI motorer MEGET langt fra gør.

Det er sjovt du nævner det.. de har ellers fået ros i bl.a. FDM hvor
den netop går det de lover ;)

Du får mig ikke til, at vælge en teknologi der opstod dengang Golf3
var det sidste nye... en pumpedyse er kun mere støjende omend bedre
ydende.

Nej tak, Commonrail hele vejen her hvis det skal være noget ;)
Pumpedyse er heldigvis på vej ud, selvom det er 5 år for sent. Men
sådan er VW - altså sent på den med alt :)

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com
http://picasaweb.google.dk/martinlj

Klaus D. Mikkelsen (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-06-07 15:07

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Og så er jeg ikke så vild med TDi'en motoren.. den er desværre for
> "traktor" agtig i sin gangkultur.

I tomgang, eller der hvor i har mest brug for den (motorvej). Jeg har
endnu til gode at høre 1,9tdi i en Fabia på motovej, men i andre biler,
hvor jeg har prøvet den, er det ikke motoren der lyder af mest.



Klasu
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 10-06-07 15:09


>I tomgang, eller der hvor i har mest brug for den (motorvej). Jeg har
>endnu til gode at høre 1,9tdi i en Fabia på motovej, men i andre biler,
>hvor jeg har prøvet den, er det ikke motoren der lyder af mest.

Jeg prøvede en 2,0TDI i en A6'er med S6 dress.

Nej nej nej... for pokker jeg troede det var en luksusbil jeg satte
mig ind i og ikke en traktor.

Ved cruisefart støjer den ikke så meget, hvilket jeg endnu mangler, at
høre en diesel gøre.

Der hvor fårene skilles fra bukkene er ved tomgang og accelleration..
og der falder TDI(PD) så meget igennem det gør ondt.

Og det er noget ØV fordi de går sq lækkert langt på literen ligesom så
meget andet og de trækker fint jævnt fra bunden af.

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com
http://picasaweb.google.dk/martinlj

Klaus D. Mikkelsen (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-06-07 15:14

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Jeg prøvede en 2,0TDI i en A6'er med S6 dress.

Okay, jeg har gjort det i en A4 S-line (eller hvad det nu hedder).

> Der hvor fårene skilles fra bukkene er ved tomgang og accelleration..
> og der falder TDI(PD) så meget igennem det gør ondt.

Tomgang ja - ved "klampen i kælderen" er der en anderledes lyd end ved
en benziner, eller andre diesel'er - ja, men den larmer ikke mere.

Men kan man ikke lide den "anderledes lyd" er det selvflgeligt
svært.....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 10-06-07 17:06


>Tomgang ja - ved "klampen i kælderen" er der en anderledes lyd end ved
>en benziner, eller andre diesel'er - ja, men den larmer ikke mere.

Jo jeg synes netop den larmer mere og lyder mere hård i det.

>Men kan man ikke lide den "anderledes lyd" er det selvflgeligt
>svært.....

Det kan jeg ikke.. og den samlede motorpresse kan heller ikke.

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com
http://picasaweb.google.dk/martinlj

Klaus D. Mikkelsen (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-06-07 17:46

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Jo jeg synes netop den larmer mere og lyder mere hård i det.

Lyden er anderledes, ikek højere.

> Det kan jeg ikke.. og den samlede motorpresse kan heller ikke.

Kig i tyskland, her har de en anden mening. Læs Autobild's tests.

Kør en tur i en Focus med 1,6HDI og hør en motor der larmer i forhold
til en 1,9TDI i en Golf.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 10-06-07 17:58

>Lyden er anderledes, ikek højere.

Jeg har ikke haft dB måler med så jeg må lade din måletest være
sandheden.

>Kig i tyskland, her har de en anden mening. Læs Autobild's tests.

No shit? Tyskerne elsker jo deres eget...

>Kør en tur i en Focus med 1,6HDI og hør en motor der larmer i forhold
>til en 1,9TDI i en Golf.

Gider ikke... af 2 årsager.. det er samme forhandler om har Kia her i
byen og så er Focus'en for dyr og gider ikke begynde, at synes om
noget jeg/vi ikke har råd til.

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com
http://picasaweb.google.dk/martinlj

Klaus D. Mikkelsen (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-06-07 18:01

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> No shit? Tyskerne elsker jo deres eget...

De laver jo også så meget andet end lige PD. Det er trods alt kun VW der
stadigvæk holder fast i den oldnordiske teknologi.....

> Gider ikke... af 2 årsager.. det er samme forhandler om har Kia her i
> byen og så er Focus'en for dyr og gider ikke begynde, at synes om
> noget jeg/vi ikke har råd til.

Alternativet er vel en Sierra ?
Den er jo kåret som årets bil i "syttenhundrede og grønhvidkål", kører
excellent og ruster aldrig.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 10-06-07 18:35

On Sun, 10 Jun 2007 19:01:11 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

>De laver jo også så meget andet end lige PD. Det er trods alt kun VW der
>stadigvæk holder fast i den oldnordiske teknologi.....

VW gør sig selv en bjørnetjeneste ved, at skynde sig frem med CR til
deres folkevogne...

>Alternativet er vel en Sierra ?
>Den er jo kåret som årets bil i "syttenhundrede og grønhvidkål", kører
>excellent og ruster aldrig.

Nu hedder jeg jo ikke Olsen...

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com
http://picasaweb.google.dk/martinlj

Klaus D. Mikkelsen (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-06-07 18:39

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> VW gør sig selv en bjørnetjeneste ved, at skynde sig frem med CR til
> deres folkevogne...

Ikke forstået ?

> Nu hedder jeg jo ikke Olsen...

Og ?
Det gælder vel alle ?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 10-06-07 18:50


>Ikke forstået ?

At TDI er en gammeldaws teknologi...

At man tager en supermoderne bil, tager en helvedes masse penge for
den og så putter man en rugbrødsmotor i den...

>Og ?
>Det gælder vel alle ?



--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com
http://picasaweb.google.dk/martinlj

Klaus D. Mikkelsen (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-06-07 20:01

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> At TDI er en gammeldaws teknologi...
>
> At man tager en supermoderne bil, tager en helvedes masse penge for
> den og så putter man en rugbrødsmotor i den...

Den virker, og er effektiv. VW laver jo også CR motorer til deres biler.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 10-06-07 20:25


>Den virker, og er effektiv.

Enig.

> VW laver jo også CR motorer til deres biler.

Ja... ?

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com
http://picasaweb.google.dk/martinlj

Klaus D. Mikkelsen (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-06-07 22:01

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> > VW laver jo også CR motorer til deres biler.
>
> Ja... ?

Og har gjort det i mange år efterhånden.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (11-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-06-07 04:42


>Og har gjort det i mange år efterhånden.

Old news.. kan ikke lige helt følge dig.

Mener da ikke jeg har set en Golf 5 med CR.. ej heller en Octavia.

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com
http://picasaweb.google.dk/martinlj

Klaus D. Mikkelsen (11-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 11-06-07 05:17

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Mener da ikke jeg har set en Golf 5 med CR.. ej heller en Octavia.

Octavia er heller ikke en VW....

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (11-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-06-07 09:45

On Mon, 11 Jun 2007 06:17:20 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"Martin Johansen [6000]" skriver:
>>
>> Mener da ikke jeg har set en Golf 5 med CR.. ej heller en Octavia.
>
>Octavia er heller ikke en VW....

VAG ;)

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com
http://picasaweb.google.dk/martinlj

Klaus D. Mikkelsen (11-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 11-06-07 10:20

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> >Octavia er heller ikke en VW....
>
> VAG ;)

Nååååh, har set masser af VW og Audi med CR motorer....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (11-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-06-07 16:57

On Mon, 11 Jun 2007 11:20:03 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"Martin Johansen [6000]" skriver:
>>
>> >Octavia er heller ikke en VW....
>>
>> VAG ;)
>
>Nååååh, har set masser af VW og Audi med CR motorer....
>

Har du virkelig?

Tænk synes bestemt ikke jeg har set det i hverken Polo, Passat, Golf,
Fox eller lign.

Altså du ved de almindelige familievogne som folk køber en mas.

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com
http://picasaweb.google.dk/martinlj

Klaus D. Mikkelsen (11-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 11-06-07 17:03

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Har du virkelig?

Jeps

> Tænk synes bestemt ikke jeg har set det i hverken Polo, Passat, Golf,
> Fox eller lign.
>
> Altså du ved de almindelige familievogne som folk køber en mas.

Hvor mange transporter tor du der bliver solgt i forhold til Fox ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (11-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-06-07 17:25

On Mon, 11 Jun 2007 18:03:11 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

>Hvor mange transporter tor du der bliver solgt i forhold til Fox ?

Det har jeg ingen anelse om og jeg er også ligeglad. Vi snakker
familiebiler som du og jeg køber.

Hvor mange af dem kører med CR pt.?

Tømmer Mester Svendsen er sq nok ligeglad med hvilken motor der ligger
i den bil hans svend og lærling tøffer rundt i..

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com
http://picasaweb.google.dk/martinlj

Klaus D. Mikkelsen (11-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 11-06-07 17:52

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Det har jeg ingen anelse om og jeg er også ligeglad. Vi snakker
> familiebiler som du og jeg køber.

Igen indsnævrer du VW's marked til at være personbiler i et lilel
segment, før vilel du have Skoda med, men du vil ikke have Audi.

Du har været der før.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (11-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-06-07 17:53


>Igen indsnævrer du VW's marked til at være personbiler i et lilel
>segment, før vilel du have Skoda med, men du vil ikke have Audi.

Jo da..

Føromtalte Audi havde en PD motor...

>Du har været der før.

Det har du vist også ;)

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com
http://picasaweb.google.dk/martinlj

Klaus D. Mikkelsen (11-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 11-06-07 17:58

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Føromtalte Audi havde en PD motor...

Og mange andre har CR.

> Det har du vist også ;)

Ja, vi bliver nok heller ikke enige denne gang....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (11-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-06-07 18:44

>Og mange andre har CR.

Mange?

>Ja, vi bliver nok heller ikke enige denne gang....

Jeg mener vi blev enige om sidst, at det var overvejende PD med mindre
det var en lidt større model med CR, fx. en 3 liters Audi...

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com
http://picasaweb.google.dk/martinlj

Klaus D. Mikkelsen (11-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 11-06-07 22:06

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Mange?

Transporter, Touraeg, Audi over 2 liter i dag.

http://de.wikipedia.org/wiki/Audi_A4#Diesel
Som du kan se er det først efter 2000 at A4 fik PD, før var det CR og
over 2 liter er det igen CR motorer.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Hans (12-06-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 12-06-07 05:28

On 2007-06-11 23:06:14 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said:

> "Martin Johansen [6000]" skriver:
>>
>> Mange?
>
> Transporter, Touraeg, Audi over 2 liter i dag.
>
> http://de.wikipedia.org/wiki/Audi_A4#Diesel
> Som du kan se er det først efter 2000 at A4 fik PD, før var det CR og
> over 2 liter er det igen CR motorer.
>
>
> Klaus

Den 2,5 liters T5 kører med i dag, er der _ikke_ CR...


Brian (11-06-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 11-06-07 18:28

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Nååååh, har set masser af VW og Audi med CR motorer....

Hvordan definerer du "masser" ?

Ved VW, er der så ikke kun 3.0 V6'eren og den store V10'er - begge i
Touareg'en ?

/Brian



Hans (11-06-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 11-06-07 19:28

On 2007-06-11 19:27:48 +0200, "Brian" <nej@tak.du> said:

> Klaus D. Mikkelsen wrote:
>
>> Nååååh, har set masser af VW og Audi med CR motorer....
>
> Hvordan definerer du "masser" ?
>
> Ved VW, er der så ikke kun 3.0 V6'eren og den store V10'er - begge i
> Touareg'en ?

+ Crafter ;)


Brian (11-06-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 11-06-07 19:33

Hans wrote:

>> Ved VW, er der så ikke kun 3.0 V6'eren og den store V10'er - begge i
>> Touareg'en ?
>
> + Crafter ;)

Hmm... troede de kørte med noget afdanket Mercedes motor ?

Crafter har da forøvrigt været en ufattelig succes - jeg har endnu til gode
at se én eneste med firmaskilte, på de danske landeveje.

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (11-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 11-06-07 22:09

Brian skriver:
>
> Hvordan definerer du "masser" ?
>
> Ved VW, er der så ikke kun 3.0 V6'eren og den store V10'er - begge i
> Touareg'en ?

Transporter i årevis.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

KASO (10-06-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 10-06-07 20:02


"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:466b9f81$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:ordm63h65f6hugg3ebhijrdcm70ahhrq18@4ax.com...
>> Hej
>>
>> Jeg ved godt modellen er forholdsvis ny, men kender man til nogle
>> kendte problemer med netop Peugeot 207, specielt 1,6HDI 90/110HK ?
>>
>> --
>> Martin Johansen [6000]
>> http://martinlj.blogspot.com
>> http://picasaweb.google.dk/martinlj
>
> Nok ikke endnu, men bilmagasinet var ikke imponeret over kvaliteten:
> http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=854
>

Nu er Bilmagasinet generelt ikke begejstret for noget som helst, der ikke
har 4 ringe foran - eller evt. dobbelt nyre - det er bladet, hvor en Seat
Altea, som selv Seat ikke vil kalde en MPV, vinder en test af "MPV'ere",
fordi den var velkørende - men manglede alt det, der gør en bil til en
MPV?!!??!

Mao.: Bilmagasinet er et drengerøvsblad uden evnen til at se objektivt på
det, de tester. Jeg ville derfor ikke tillægge deres mening megen værdi.



TDN (10-06-2007)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 10-06-07 20:17


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:466c4ab5$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:466b9f81$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>> news:ordm63h65f6hugg3ebhijrdcm70ahhrq18@4ax.com...
>>> Hej
>>>
>>> Jeg ved godt modellen er forholdsvis ny, men kender man til nogle
>>> kendte problemer med netop Peugeot 207, specielt 1,6HDI 90/110HK ?
>>>
>>> --
>>> Martin Johansen [6000]
>>> http://martinlj.blogspot.com
>>> http://picasaweb.google.dk/martinlj
>>
>> Nok ikke endnu, men bilmagasinet var ikke imponeret over kvaliteten:
>> http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=854
>>
>
> Nu er Bilmagasinet generelt ikke begejstret for noget som helst, der ikke
> har 4 ringe foran - eller evt. dobbelt nyre - det er bladet, hvor en Seat
> Altea, som selv Seat ikke vil kalde en MPV, vinder en test af "MPV'ere",
> fordi den var velkørende - men manglede alt det, der gør en bil til en
> MPV?!!??!
>
> Mao.: Bilmagasinet er et drengerøvsblad uden evnen til at se objektivt på
> det, de tester. Jeg ville derfor ikke tillægge deres mening megen værdi.
>
Pudsigt så er det den samme sang uanset hvem der udtaler sig negativ om
noget Franskt. Uanset deres mening kan du da ikke bortforklare de fejl de
oplevede i to ud af to prøvekørte seriefremstillede eksemplarer. Hvis de
ikke forholdte sig til dem er de da dårlige journalister.

Mvh
Thomas



KASO (11-06-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 11-06-07 19:28

>>> Nok ikke endnu, men bilmagasinet var ikke imponeret over kvaliteten:
>>> http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=854
>>>
>>
>> Nu er Bilmagasinet generelt ikke begejstret for noget som helst, der ikke
>> har 4 ringe foran - eller evt. dobbelt nyre - det er bladet, hvor en Seat
>> Altea, som selv Seat ikke vil kalde en MPV, vinder en test af "MPV'ere",
>> fordi den var velkørende - men manglede alt det, der gør en bil til en
>> MPV?!!??!
>>
>> Mao.: Bilmagasinet er et drengerøvsblad uden evnen til at se objektivt på
>> det, de tester. Jeg ville derfor ikke tillægge deres mening megen værdi.
>>
> Pudsigt så er det den samme sang uanset hvem der udtaler sig negativ om
> noget Franskt. Uanset deres mening kan du da ikke bortforklare de fejl de
> oplevede i to ud af to prøvekørte seriefremstillede eksemplarer.


Vrøvl! Du vil vel ikke påstå, at Bilmagasinet er præget objektiv, saglig
journalistik?

Ja - i omtalte test var der 2 faktuelle fejl (for mange) på bilerne - resten
er ganske subjektivt og ville også passe på et hav af andre biler på
markedet.

Bladet er så gennemgribende farvet af skribenternes egne holdninger (der er
ikke tale om journalistik), så det kan ikke bruges til noget som helst.

> Hvis de ikke forholdte sig til dem er de da dårlige journalister.
>
Dårlige er de - men er de overhovedet journalister?



Hans (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 10-06-07 16:36

Hej

> Jeg ved godt modellen er forholdsvis ny, men kender man til nogle
> kendte problemer med netop Peugeot 207, specielt 1,6HDI 90/110HK ?

Jeg har sådan et køretøj på 10. måned og 17.000 km. Det er en 1,6 HDI
109HK S16 udgave med tilkøbt bi-zone klima, fartpilot, regncensor,
bluetooth, ipod interface, GT frontgitter og træk.

Der har ingen problemer været med den overhovet, og samlekvaliteten er
god på mit eksemplar ;)

Jeg har tidligere været vandt til en BMW med 3 liters række seks, og
var meget skeptisk ved tanken om en fransk bil. Pengepungen var ikke
til en BMW diesel (i denne omgang), så det blev en Peugeot. Jeg må
indrømme, at nogle ting virker billigt på den, men det er også en
relativ billig bil.

Den kører rigtig godt, og er meget imponeret af den lille diesel
maskine. Det er meget nemt, at have et gennemsnit på over 20 km/l med
18" sommerhjul - så det er egentlig meget flot.

Bremserne _rigtig_ gode - mener det er 286mm skiver foran. Bremser
noget bedre, end på den gamle BMW, så havde lidt svært ved at dossere
pedalen i starten ;) Gearkassen går lidt træg, men det er blevet lidt
bedre med tiden - kunne dog stadig være meget bedre.

Spørg endelig, hvis du brænder inde med noget.

Mvh
Hans








Ukendt (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-06-07 16:59


"Hans" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i meddelelsen
news:466c1a77$0$47558$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
>
> Gearkassen går lidt træg, men det er blevet lidt bedre med tiden - kunne
> dog stadig være meget bedre.
>

Franske gearkasser har været og vil blive træge - især en kold vinter
morgen.
Utroligt at de aldrig finder ud af at gøre noget ved det!?
Forøvrigt en smart lille bil sån en 207'er

--
/HB


Martin Johansen [600~ (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 10-06-07 17:09

>Hej

Hej!

>Jeg har sådan et køretøj på 10. måned og 17.000 km. Det er en 1,6 HDI
>109HK S16 udgave med tilkøbt bi-zone klima, fartpilot, regncensor,
>bluetooth, ipod interface, GT frontgitter og træk.

Bortset fra BT og iPod er det lige præcis sådan en konfiguration vi
har kigget på

>Der har ingen problemer været med den overhovet, og samlekvaliteten er
>god på mit eksemplar ;)

Det stemmer også overens med det vi oplevede i demobilen.

>Den kører rigtig godt, og er meget imponeret af den lille diesel
>maskine. Det er meget nemt, at have et gennemsnit på over 20 km/l med
>18" sommerhjul - så det er egentlig meget flot.

Hvordan er dit forbrugsmønster?

Har du en anelse om hvordan forbruget vil se ud med konstant 150 på
fartpiloten?

>Bremserne _rigtig_ gode - mener det er 286mm skiver foran. Bremser
>noget bedre, end på den gamle BMW, så havde lidt svært ved at dossere
>pedalen i starten ;)

Ja det bemærkede vi også

> Gearkassen går lidt træg, men det er blevet lidt
>bedre med tiden - kunne dog stadig være meget bedre.

Hmm.. Jeg var klar til en meget træg gearkasse, affødt af tidligere
erfaringer med de franske.. men blev positivt overrasket.

Hvad koster service på bilen?

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com
http://picasaweb.google.dk/martinlj

Hans (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 10-06-07 19:24

Hej

Den kører rigtig godt, og er meget imponeret af den lille diesel
maskine. Det er meget nemt, at have et gennemsnit på over 20 km/l med
18" sommerhjul - så det er egentlig meget flot.
>
> Hvordan er dit forbrugsmønster?

Hrmm det er meget forskelligt, men typisk landevej og lidt bykørsel.
Har kørt lidt over 22 km/l engang, jeg kørte 400 km - 25% motorvej, 65%
landevej, 10% bykørsel.

> Har du en anelse om hvordan forbruget vil se ud med konstant 150 på
> fartpiloten?

Hrmm nej for stærkt kører jeg ikke ;)

Ved 120 km/t kan man godt holde 19-20 km/l, men ved 130 nok kun 16-17.

> Hmm.. Jeg var klar til en meget træg gearkasse, affødt af tidligere
> erfaringer med de franske.. men blev positivt overrasket.

Jo de siger at de er blevet bedre, men selv en gammel bmw gearkasse gør
det _meget_ bedre.

> Hvad koster service på bilen?

Hrmm aner det ikke... Første check ved 10.000 km/l var gratis, og skal
først igen ved 30.000 km. Har dog selv fået olien skiftet ved 15.000.

Mvh
Hans


Martin Johansen [600~ (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 10-06-07 19:40


>Den kører rigtig godt, og er meget imponeret af den lille diesel
>maskine.

Det er også mit indtryk, at jeg snildt kunne gå hen og blive helt
forelsket i den

> Det er meget nemt, at have et gennemsnit på over 20 km/l med
>18" sommerhjul - så det er egentlig meget flot.

Ja det må man sige. Omvendt gik mit forbrug ikke højere op med min
SAAB da den fik 17".

>Hrmm det er meget forskelligt, men typisk landevej og lidt bykørsel.

Okay hos os er det 50% motorvej og 50% by i grove træk.

>Hrmm nej for stærkt kører jeg ikke ;)

Turen til Frankrig er bare så sæwens lang med kun 120...

>Ved 120 km/t kan man godt holde 19-20 km/l, men ved 130 nok kun 16-17.

Okay.

>Jo de siger at de er blevet bedre, men selv en gammel bmw gearkasse gør
>det _meget_ bedre.

Jeg må også indrømme, at jeg endnu ikke har fundet en der slår
SAAB'ens gamle gearkasse med 300kkm på klokken.

>Hrmm aner det ikke... Første check ved 10.000 km/l var gratis, og skal
>først igen ved 30.000 km. Har dog selv fået olien skiftet ved 15.000.

Skiftede du olie pga. kærlighed til bilen eller fordi den har brug for
det?

Jeg synes personligt 30kkm mellem hvert service er alt for sent...

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com
http://picasaweb.google.dk/martinlj

Klaus D. Mikkelsen (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-06-07 20:02

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Jeg synes personligt 30kkm mellem hvert service er alt for sent...

Det er den nye teknologi, vend dig til det.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Hans (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 10-06-07 20:07

> Skiftede du olie pga. kærlighed til bilen eller fordi den har brug for
> det?

Tænkte man ligeså godt, kunne give bilen en god start på det
pulveriserende liv ;)

> Jeg synes personligt 30kkm mellem hvert service er alt for sent...

Det er længe på det samme olie, og PSA halter desværre lidt bagefter
udviklingen. Min VW T5 skifter automatisk selv alt olie på 30.000 -
smart ;)

Mvh
Hans


Martin Johansen [600~ (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 10-06-07 20:27


>Tænkte man ligeså godt, kunne give bilen en god start på det
>pulveriserende liv ;)

Tror jeg laver samme nummer.. evt. skifter olie+filter ved 2000km og
så holder normal service.

Filter + olie koster ikke mere end 400,- samlet, så det er ikke den
største udgift. Og så kan man da hygge sig lidt med, at nusse om
bilen.

>Det er længe på det samme olie, og PSA halter desværre lidt bagefter
>udviklingen. Min VW T5 skifter automatisk selv alt olie på 30.000 -
>smart ;)

Ja det er en smart egenskab visse VW'ere har, men fortæl det endelig
ikke til Klaus

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com
http://picasaweb.google.dk/martinlj

Klaus D. Mikkelsen (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-06-07 22:04

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Ja det er en smart egenskab visse VW'ere har, men fortæl det endelig
> ikke til Klaus

Visse VW, jeps, heldigvis bruge min "kun" en liter på 16-17kkm, det vil
sige at der skal en liter på mellem eftersynene.

Trouran'en med 2 liters motor jeg har gik 13 inden den spurgte efter
olie, nu har den gået 23 og har ikke råbt på mere.

Mine forrige to 1,8 benzin brugte intet.

Et par af kollegaerne fik Sharan med 1,9TDI de drikker rigeligt med olie
- uderligt nok, da det praktisk taget er samme motor som jeg har i
"privattraktoren".

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Kim Kristensen (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 10-06-07 18:21

On 10 Jun., 18:09, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
wrote:
>
> Hvad koster service på bilen?
>
> --
> Martin Johansen [6000]http://martinlj.blogspot.comhttp://picasaweb.google..dk/martinlj

http://www.vibilagare.se/biltest.asp?guid=33656363-F57A-4A92-947F-2A9B44038870

Under testfakta og økonomi kan du se hvad prisen er i sverige, og så
er det vel til at sammenligne prisen med de øvrige muligheder.

Med venlig hilsen Kim


Martin Johansen [600~ (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 10-06-07 18:39


>Under testfakta og økonomi kan du se hvad prisen er i sverige, og så
>er det vel til at sammenligne prisen med de øvrige muligheder.

Tak for link.

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com
http://picasaweb.google.dk/martinlj

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste