"Henrik" <henrik@findes.dk> skrev i en meddelelse
news:1181377015.074669.41130@k79g2000hse.googlegroups.com...
On 9 Jun., 10:08, "Ths" <q...@invalid.dk> wrote:
> > > Hvad siger synsfolkene til det hvis de opdager volumeforøgelsen?
> >
> > Vær opmærksom på, at evt. ulovlig tuning eller udstyr ikke bliver
> > lovligt,
> > selv om din MC er gået gennem et syn. Synet er ikke beregnet til at
> > lovliggøre udstyr, men til at sørge for, at bilen er sikkerhedsmæssig
> > forsvarlig.
> >
> Okay, det er jeg egentligt godt klar over. Hvis vi så kigger bort på
> synshallens nåleøje, og gå over til den paragrafmæssige del, hvad
> siger den så om kubikforøgelse?
>
> Er det udelukkende noget man skal snakke med forsikringen om når det
> kun drejer sig om kubik, eller hvordan?
>
Situationen er typisk kendt fra Golf 1,6'eren der får en GTi motor ilagt,
hvilket SKAT gør utallioge krumspring for at imødegå: Model-identiteten er
et af de tunge argumenter i sagen og man skal nærmest ikke have sat et par
alufælge på udover GTi-motor'en for at SKAT regner det for en helt anden bil
i forhold til hvad den ved indregistreingen er blevet beskattet efter
Omkring modeller med alder som CB500/550/650 vil mer-afgiften sikkert være
nærmest banal; men på moderne motorcykler hvor 600; 750 og 900 typisk ligner
hinanden op ad dage kan SKAT finde på at bruge dén ensartethed til at bon'e
ved ilægning af en motor fra den større model!
--
Armand.