|
| Høj sol Fra : Ukendt |
Dato : 08-06-07 12:25 |
|
Nu skal det jo heller ikke være negativt altsammen, jeg har vist været lidt
for meget focuseret på nogle småproblemer med den nye rystepudser. Sådan en
"makita" går 19 Km./l. i praksis, det er da et væsentlig fremskridt fra de
15-16 Km./l. "fie" kunne præstere, og tanken er endog et par liter større
på BMW'en. Det giver nu en god rækkevidde, vældigt praktisk som sådan.
Mit nye brugte Givi monorack er lige kommet ind med posten, tak Steen
Jensen for hurtig ekspedition, så nu skal der designes (usynlige) beslag.
Og så lige en detalje, det levetidssmurte bagtøj, uden aftapningsmulighed i
øvrigt, skulle have skiftet olie ved første service. :-/ Aheem, mystisk
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
flopper (08-06-2007)
| Kommentar Fra : flopper |
Dato : 08-06-07 13:26 |
|
>
> Og så lige en detalje, det levetidssmurte bagtøj, uden aftapningsmulighed i
> øvrigt, skulle have skiftet olie ved første service. :-/ Aheem, mystisk
det lever åbenbart ikke længe sådan et BMW bagtøj :D
Flopper
| |
Hekto (08-06-2007)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 08-06-07 13:35 |
|
flopper wrote on 08-06-2007 :
> det lever åbenbart ikke længe sådan et BMW bagtøj :D
.... eller også laver BMW værksteder det samme fup
som mange andre?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!
| |
Ukendt (08-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-06-07 14:03 |
|
On Fri, 08 Jun 2007 14:34:58 +0200, Hekto wrote:
> flopper wrote on 08-06-2007 :
>> det lever åbenbart ikke længe sådan et BMW bagtøj :D
>
> ... eller også laver BMW værksteder det samme fup
> som mange andre?
Ihvertfald er det lykkedes at skramme bagtøjsklumpen godt og grundigt, og
endda lave et par dybe mærker deri
Og jeg som troede solen skinnede på mig idag :-|
--
mvh
Orla Pedersen, som simpelthen opgiver værksteder nu.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
Hekto (08-06-2007)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 08-06-07 14:52 |
|
Orla Pedersen presented the following explanation
:
> On Fri, 08 Jun 2007 14:34:58 +0200, Hekto wrote:
>
>> flopper wrote on 08-06-2007 :
>>> det lever åbenbart ikke længe sådan et BMW bagtøj :D
>>
>> ... eller også laver BMW værksteder det samme fup
>> som mange andre?
>
> Ihvertfald er det lykkedes at skramme bagtøjsklumpen godt og grundigt, og
> endda lave et par dybe mærker deri
>
> Og jeg som troede solen skinnede på mig idag :-|
Gud fader bevares! Tumper!!!
Det må være en om'er!!!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!
| |
Ukendt (08-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-06-07 15:05 |
| | |
Ukendt (08-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-06-07 16:22 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:hnrtdacmblos$.18p7ewbwluogg.dlg@40tude.net...
> On Fri, 08 Jun 2007 15:52:09 +0200, Hekto wrote:
>
>> Det må være en om'er!!!
>
> Jup, om så jeg skal sætte alle myndigheder på dem :-/ Jeg ved udmærket
> hvad, der sker under en "punkteret" pulverlakering.
Jep, bål og brand, det må koste dem en ny bagtøjsklump, sikken nogen tumper,
man vil sq' da gerne selv levere modellens første ridser !
--
Mvh.
Dennis Pedersen.
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
| |
Ukendt (08-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-06-07 18:57 |
| | |
Thomas Jensen (09-06-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 09-06-07 06:12 |
| | |
Ukendt (09-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-06-07 08:56 |
|
On Sat, 9 Jun 2007 07:11:48 +0200, Thomas Jensen wrote:
>>
>> http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw/service ikke noget kønt syn
>>
>
> det ser sgu ikke kønt ud, har du sagt det til dem endnu, og hvad sagde de ?
Jeg har ikke kontaktet dem endnu, jeg var så arrig igår, at det ikke
rigtigt gav mening at ringe til dem. Det forbandede er, at jeg _så_
mekanikeren tumle rundt med bagtøj/kaliper. Jeg holdt faktisk kaliperen for
ham første gang han tømte bagtøjet. Så gik jeg en tur, da jeg kom tilbage,
havde mekanikeren igen skilt det hele ad, og mumlede noget med brugt olie,
til den anden mekaniker. Og der hang kaliperen og slaskede ned ad den
ene side af bagtøjsklumpen, og jeg klovn tog mig ikke tid til at se efter
skrammer før at jeg kørte.
Jeg bliver nok nødt til at bruge noget af dagen på en tur derud, uanset at
mekanikeren ikke er der idag. Jeg er vist nødt til at stille hårdt op nu.
Det summer op til:
MC ikke klar til lovet tid.
Bagbremse sovset ind i olie.
Bagtøj skrammet.
Bagramme tilsyneladende lettere deformeret af at løfte mc'en i
bagfodhvilerne med gaffeltruck. (Stropper trækkende ca. 45° udad i hver
bagfodhviler).
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
"J.C.Kløve" (09-06-2007)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 09-06-07 09:28 |
|
Orla Pedersen skrev:
> On Sat, 9 Jun 2007 07:11:48 +0200, Thomas Jensen wrote:
>
>>> http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw/service ikke noget kønt syn
>>>
> ......[zip]........
> Bagramme tilsyneladende lettere deformeret af at løfte mc'en i
> bagfodhvilerne med gaffeltruck. (Stropper trækkende ca. 45° udad i hver
> bagfodhviler).
>
?????????? Hvad satan har de gang i?
Hvilket behov er der for at anvende gaffeltruck ved håndtering af MC???
Jeg er forundret - og så ved Haldrup!!?? Jeg havde opfattelsen af at et
sådant BMW sted var forrygende proff.???
ak ja hvad skal man sige ??
--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC
| |
Thomas Jensen (09-06-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 09-06-07 13:17 |
|
>
> Det summer op til:
> MC ikke klar til lovet tid.
> Bagbremse sovset ind i olie.
> Bagtøj skrammet.
> Bagramme tilsyneladende lettere deformeret af at løfte mc'en i
> bagfodhvilerne med gaffeltruck. (Stropper trækkende ca. 45° udad i hver
> bagfodhviler).
>
og det et autoriseret værksted ? hold da op.....
--
mvh
Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099
| |
Ukendt (09-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-06-07 14:32 |
|
On Sat, 9 Jun 2007 09:56:04 +0200, Orla Pedersen wrote:
> Det summer op til:
> MC ikke klar til lovet tid.
Nåeh-ja shit happens.....
> Bagbremse sovset ind i olie.
Hmmm....
> Bagtøj skrammet.
Taget billeder, mekaniker hentet, kigget, kigget på mig, mekaniker henter
målebånd, se neden stående, og polerer derefter på bagtøjsklumpen, og går
sin vej.
> Bagramme tilsyneladende lettere deformeret af at løfte mc'en i
Målebånd hentet, bagstel kontroleret op mod en anden demo mc. Måske udsat
for samme behandling, begge målte ens. Måske OK ?
Jeg venter i nogen tid, ingenting sker, og så hopper min "tandrem" over.
Jeg forlanger i korte ord, over for sælgeren, en løsning, mekanikeren
hidkaldes igen, nå, men så må bagtøjet jo skiftes, og nu kan der så aftales
tid til værkstedsbesøg.
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
Hekto (11-06-2007)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 11-06-07 13:25 |
|
It happens that Orla Pedersen formulated :
> Jeg venter i nogen tid, ingenting sker, og så hopper min "tandrem" over.
> Jeg forlanger i korte ord, over for sælgeren, en løsning, mekanikeren
> hidkaldes igen, nå, men så må bagtøjet jo skiftes, og nu kan der så aftales
> tid til værkstedsbesøg.
Nå, men de kan vel regne med dig som stamkunde
fremover???? :0/
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!
| |
Torben Scheel (08-06-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 08-06-07 17:06 |
|
Orla Pedersen wrote:
> Nu skal det jo heller ikke være negativt altsammen, jeg har vist været lidt
> for meget focuseret på nogle småproblemer med den nye rystepudser. Sådan en
> "makita" går 19 Km./l. i praksis, det er da et væsentlig fremskridt fra de
> 15-16 Km./l. "fie" kunne præstere, og tanken er endog et par liter større
> på BMW'en. Det giver nu en god rækkevidde, vældigt praktisk som sådan.
Nå ja. Nymaskineparanoia har jeg også oplevet med TDM'en. Det skal man
vist bare være glad for at man får chancen for at opleve.
Men nu har jeg småridset bagfælgen og kåben, og kølesystemet har haft et
hickup, så nu er jeg vist ved at være over det. På DMC-kurserne fik jeg
da øget fortroligheden væsentligt, og mindsket kyllingestriberne på
Z4'erne. De dårlige regnvejrsegenskaber har jeg ikke mærket.
> Mit nye brugte Givi monorack er lige kommet ind med posten, tak Steen
> Jensen for hurtig ekspedition, så nu skal der designes (usynlige) beslag.
>
Glæder mig til at se billederne
> Og så lige en detalje, det levetidssmurte bagtøj, uden aftapningsmulighed i
> øvrigt, skulle have skiftet olie ved første service. :-/ Aheem, mystisk
>
Man undres.
--
vh
Torben
| |
Ole Hansen (09-06-2007)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 09-06-07 09:27 |
|
Orla Pedersen wrote:
> Nu skal det jo heller ikke være negativt altsammen, jeg har vist været lidt
> for meget focuseret på nogle småproblemer med den nye rystepudser. Sådan en
> "makita" går 19 Km./l. i praksis, det er da et væsentlig fremskridt fra de
> 15-16 Km./l. "fie" kunne præstere, og tanken er endog et par liter større
> på BMW'en. Det giver nu en god rækkevidde, vældigt praktisk som sådan.
Så er det bare ud på landevejen, så er den cykel snart sparet hjem
--
Ole Hansen
| |
|
|