Traktorer på landevejene
Fra : Broegger

Dato : 08-06-07 10:41

Hej

Næste efter lastbilerne (jeg dukker mig lige) må traktorer siges at være
det mest trælse man kan køre efter på en landevej.

Men der findes en løsning på problemet!

http://www.bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=255

Og hvorfor er de så ikke alle udstyret med den motor?

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-06-07 10:51

Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk> wrote in

> http://www.bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=255
> Og hvorfor er de så ikke alle udstyret med den motor?

Gad vide om den, lovligt, kan køre på offentlig vej? :)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-06-07 11:01

On 8 Jun., 11:51, Henrik Stidsen <henrikstid...@gmail.com> wrote:

> Gad vide om den, lovligt, kan køre på offentlig vej? :)

Uden plader kan den vil så længe det er under 40 km/t og kun fra gård
til mark.
Med plader, så skal den synes og det kan den næppe.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk - Ønskes:

Fra : Fly Christensen

Dato : 08-06-07 12:22

On Jun 8, 11:41 am, Broegger <tho...@removethisbroeggerne.dk> wrote:

> Og hvorfor er de så ikke alle udstyret med den motor?

En anden gearing og differentiale måtte da være nok. En normal traktor
har vel heste nok?

Fly

Fra : Møller

Dato : 08-06-07 13:05

Fly Christensen skrev:

> En anden gearing og differentiale måtte da være nok. En normal traktor
> har vel heste nok?
>
> Fly

Den vist traktor havde som standard omkring 35 HK. ved 2000 o/min
Den havde, som moderne plæneklippere, en simpel omdrejningsbegrænser med en
plade og fjeder ved karburatoren, men ved hjælp at noget ståltråd kunneman
åbne helt for sjældet under alle forhold, og så kunne den godt nok spadsere
derud af.
Den kunne også fås med en perkinson motor, men forskellen var ikke stor.

Men lyden og to udstødninger gør, at jeg ikke tror at den viste er hel standard.

Møller

Fra : OZ3BTO

Dato : 08-06-07 23:55

"Møller" <eamz@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den kunne også fås med en perkinson motor, men forskellen var ikke stor.
>
> Men lyden og to udstødninger gør, at jeg ikke tror at den viste er hel

Det skulle efter sigende være motoren fra en ford sierra 2.0 v6 af lidt
ældre årgang

Erik

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-06-07 08:47

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=255

Pga. fraværet af det som bare ligner en sikkerhedssele, styrtbøjle etc., må
man håbe, han end ikke overvejer at dreje med den i fart. Tror den ligger
godt i svinget ;).

Fra : Gert

Dato : 09-06-07 20:57

> [...]
>
> http://www.bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=255
>
> Og hvorfor er de så ikke alle udstyret med den motor?

prøv så at tænke dig en 16 årig knægt med 20 tons gyllevogn efter en traktor
der kan rende 80 + km/t
så vil jeg ski nødig møde dem, nej lad dem blive på de hastigheder de nu
engang køre med,
der laver de rigeligt kaos og skader i forvejen

Mvh

Gert
(som mener at aldersgrænse for traktor skulle hæves til 18 og have samme
betingelser som til bil/lastbil)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-06-07 21:07

Gert wrote:

> [...]
> nu engang køre med,
> der laver de rigeligt kaos og skader i forvejen

Topgear fra weekenden var ude at køre race med traktorer med The Stig bag
rattet. Hold da helt op en gang underholdning den ene af traktorerne kunne
præstere på banen :)

--
Per, Esbjerg