MC vil ikke starte når den er varm
Fra : Skovge

Dato : 04-06-07 21:46

Min Kawasaki zx7r har fået den kedelige vane, at den ikke vil starte når den
er varm - i kold tilstand er der aldrig problemer, men hvis jeg har kørt et
stykke tid og så slukker den, så vil den ikke starte igen bagefter - først
efter en 4-5-6-7 forsøg lykkes det som regel - batteriet er umiddelbart fint
nok, hvad kan årsagen være?

Fra : Armand

Dato : 04-06-07 22:15

"Skovge" <webmail@atomicdata.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bagefter - først efter en 4-5-6-7 forsøg lykkes det som regel - batteriet
> er umiddelbart fint nok, hvad kan årsagen være?
Forhøjet svømmerstand :-/
Måske forårsaget af dårlig overtryks-udluftning af tanken hvorved den
opvarmede tank trykker bensin gennem bensinhanen og svømmerventilen!?
Prøv at lade tankdækslet stå på klem ved given lejlighed og se om den
efterfølgende stater let op!

Ellers, få målt svømmerhøjden v.h.a. en klar plastslange sat på
svømmerhusets bundventil og op langs karburatoren hvoefter at bensinhanens
PRI og svømmerhusets bundskrue åbnes i nævnte rækkefølge:
Umiddelbart skal alle fire svømmerhuse have samme højde, men højden skal
også holde det i servicemanualen nærmere angivne mål!

--
Armand.

Fra : Janner

Dato : 05-06-07 08:52

> [...]
> opvarmede tank trykker bensin gennem bensinhanen og svømmerventilen!?
> Prøv at lade tankdækslet stå på klem ved given lejlighed og se om den

Den skulle jeg til at foreslå døjede med samme på min gode gamle ZX9'er

Mvh.

JAn
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59

Fra : Armand

Dato : 05-06-07 22:41

"Janner" <not_valid@not_valid> skrev i en meddelelse

> Den skulle jeg til at foreslå døjede med samme på min gode gamle ZX9'er

Fedt med bekræftelser!
Nu mangler vi blot at høre om tricket hjælper skovge! ????

--
Armand.

Fra : Skovge

Dato : 07-06-07 20:12

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Fedt med bekræftelser!
> Nu mangler vi blot at høre om tricket hjælper skovge! ????
>
> --
> Armand.

Tak for de gode (og kvalificerede) bud - ser faktisk ud til, at problemet
kun er der når tanken er ved at være tom, hvilket jo godt kunne tyde på, at
det er noget med trykudligningeni tanken - har i hvert fald ikke haft
problemer sidne jeg begyndte at "lufte ud"

Thanks a lot!

Skovge

Fra : Stud

Dato : 05-06-07 13:25

"Skovge" <webmail@atomicdata.dk> wrote in message
> [...]
> bagefter - først efter en 4-5-6-7 forsøg lykkes det som regel - batteriet
> er umiddelbart fint nok, hvad kan årsagen være?

Jeg har lidt samme problem. Det skyldes en dårlig startermotor. Hvis jeg
prøver at starte umiddelbart efter at have slukket, kan den ikke turne
motoren.. Venter jeg et øjeblik, eller arbejder med hurtige tryk på
starterknappen kommer den tilsidst. Det er ikke sådan noget??

For det ikke skal være løvn, havde jeg et lignende problem på min gamle
GSX750-motor. Specielt efter længere stræk på motorvejen, ville den ikke
starte efter feks. et stop på en benzintank. Her fandt jeg til sidst ud af,
at det hjalp at hive sædet af, og åbne låget på luftfilterkassen... !?

Morten
http://dfmc.dk/?id=699