Støvler og rygskjold
Fra : Ukendt

Dato : 04-06-07 21:30

Hey NG

Nu har jeg siddet og læst en million links og gamle debatter på alle mulige
mc grupper hele aftenen om ovennævnte emner. Men synes ikke finder noget
brugbart, og når jeg endelig gør er tråden flere år gammel og derfor
ubrugelig med de links der er. Så nu prøver jeg lige her.

Jeg skal ud og have et par støvler før eller siden, helst før, men jeg løber
altså rundt med en størrelse 47½ fod, og synes ikke jeg umiddelbart kan
finde nogen kortskaftet støvler i den størrelse, eller for den sags skyld
over 47. Har kigget på Puma's de nye, Uvex og et par andre mærker. Har i
nogen gode forslag ? de skal jo gerne være behagelig at have på og ikke
føles som gummistøvler, og så må man også gerne kunne holde ud at gå dem da
jeg ikke gider slæbe ekstra sko med hver gang jeg skal noget.

Og så til rygskjoldet, har set flere snakke om UFO og Insize, men har ikke
lige kunne finde noget på dem, har kigget på rygskjold hos diverse
forhandlere rundt omkring, men de koster jo alle en mindre formue, og synes
ikke jeg vil smide en masse penge i et produkt, hvis jeg kan få noget bedre
eller tilsvarende billigere som jeg har set i trådene. Flere nævner en pris
på 400-500 kr. men jeg kan ikke umiddelbart finde noget intr. under 999,- og
det er jo 500 mere end nødvendigt hvis det andet er brugtbart.

Kom gerne med råd og links.

Bor i Hillerød, og gider derfor ikke drøne hele vejen til jylland eller
tyskland for at finde det jeg skal bruge, og vil jo gerne prøve tingene
inden køb, så hvis nogen kender nogen gode steder på sjælland, så ville det
klart være at foretrække.

//Rasmus - der ellers har alt andet i sikkerhedsudstyr...

Fra : Allan Bojesen

Dato : 04-06-07 22:40

"Rasmus T. Houdam" <VirtuniXmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
da
> jeg ikke gider slæbe ekstra sko med hver gang jeg skal noget.

Hvorfor vil du have kortskaftede støvler? - nå, dig om det. En hurtig
søgning gav dette link
http://www.motorradbekleidung.de/produkt/158_daytona-stiefel-journey-xcr-stiefel--daytona-motorradstiefel-gore-tex-xcr-wasserdicht.html
til en Daytona støvle, der fås op til str. 49. Daytona støvler kan kraftigt
anbefales herfra. Har kun haft mine i 8 år, så du må vente med en
langtidstest

> [...]
og
> det er jo 500 mere end nødvendigt hvis det andet er brugtbart.

Har kørt med Insize skjold i 5 år og har været udmærket tilfreds -
pris/kvalitet taget i betragtning. Ofrede dog et Dainese Wave.2 skjold
sidste år (kr. 1.100), og de sidste penge er givet godt ud. Meget mindre
varmt at have på og pasformen er også uovertruffen. Mit gamle Insize skjold
blev købt her www.goetz.motorsport.de

Mange hilsner
Allan Bojesen

Fra : Armand

Dato : 04-06-07 23:16

> [...]
> ikke føles som gummistøvler, og så må man også gerne kunne holde ud at gå
> dem da jeg ikke gider slæbe ekstra sko med hver gang jeg skal noget.

"og et par andre mærker"?
Det er sq lidt diffust at skulle henvise ud fra, for er xx-støvlerne iblandt
"et par andre", eller hva' :-/

Daytona har jeg været glad ved før, hvor jeg kørte mere motorcykel end nu,
samt gik mere i mit mc-kluns end nu. Faktisk sled jeg mine første Daytona op
ved at gå så meget i dem!
Mine nuværende købte jeg p.g.a et lejlighedstilbud og har ikke fortrudt.
Disse er med membran til forskel - En detalje jeg gerne ville have haft til
mit tidligere kørselsmønster! En af mine kammerater har et par Daytona
Goretex der ligner noget fra fødderne på en tysk soldat der havde travet
hjem fra Leningrad; men de holder stadig vand

Netop min model: "Roadstar GTX" leveres op til str 49; men eftersom mine er
mit eneste fodtøj i str. 44 er de små i størrelserne, hvorfor jeg ikke vil
anbefale at handle á postordre uden at have haft fødderne i sagerne!

BN-leathers i Taulov v. Fredericia er Daytona-forhandler og kan tinges ned i
fornuftige priser!

> Og så til rygskjoldet, har set flere snakke om UFO og Insize,.......
> Flere nævner en pris på 400-500 kr. men jeg kan ikke umiddelbart finde
> noget intr. under 999,- og Kom gerne med råd og links.

T-Hansen!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-07 12:15

"Rasmus T. Houdam" <VirtuniXmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> det klart være at foretrække.
>
> //Rasmus - der ellers har alt andet i sikkerhedsudstyr...

Nu har jeg kigget lidt på daytona støvler/sko, og det ser sku ret godt ud og
i gode størrelser, så den sag er vist afklaret, forstår bare ikke at jeg
ikke er stødt på dem i min søgning på nettet *mystisk*

Med hensyn til rygskjold kan jeg se at armand siger t-hansen. Deres side har
jeg skam kigget på og set deres rygskjold, spørgsmålet er bare om det er
noget værd ? jeg har hørt meget delte meninger om t-hansen kvaliteten, og
lige rygskjoldet skulle jo helst holde hvis det går galt. Men ser ud til at
jeg skal ud og køre lidt de næste par dage og shoppe

//Rasmus - der takker for svarene

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-06-07 17:23

Rasmus T. Houdam wrote:
> Hey NG

Daytona GTX (Goretex) var på 4 ud af 5 fødder på de 2 DMC kurser jeg har
været på i år - ingen utilfredse miner. Af rygskjold var der lidt
forskelligt fra netundertrøjepanser over dainese med skulderremme og
nyrebælte til et smart de kunne dreje lidt sideværts i lænden. Sådan et
skal jeg ud at kigge efter.

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 06-06-07 10:05

> Daytona GTX (Goretex) var på 4 ud af 5 fødder på de 2 DMC kurser jeg har
> været på i år - ingen utilfredse miner.

Bare for at dryppe lidt malurt - jeg er ikke tilfreds med mine. De er
utætte, men jeg fik ikke reklameret indenfor de 2år, så det er lidt ris til
egen røv ...

Men når du langt de fleste er tilfredse med dem er det nok bare mig der har
været uheldig - så jeg køber måske alligevel daytona igen ...

Så køber du Daytona goretex støvler så få testet vandtætheden straks efter
køb og igen inden reklamationsperioden udløber - hvis den danske sommer
blivergennemsnitlig bliver det nok ikke et problem....

/A

Fra : Neser

Dato : 05-06-07 20:18

> [...]
> ikke føles som gummistøvler, og så må man også gerne kunne holde ud at gå
> dem da jeg ikke gider slæbe ekstra sko med hver gang jeg skal noget.

Glem Puma! Jeg prøvede et par af deres racer-model. Jeg har en bred fod, og
normalt bruger jeg 45 (47-48 i addidas-sko :D ), og jeg kunne end ikke få
foden ned i den 45'er Puma jeg havde fremme. Efter hvad jeg kan se kunne den
ikke fåes større. :(

De få jeg har snakket med har alle anbefalet Daytona-støvler. Den ene havde
haft sine i 15 år!

- Neser

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 12:26

"Neser" <Neser@neser.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> kunne den ikke fåes større. :(
>
> De få jeg har snakket med har alle anbefalet Daytona-støvler. Den ene

Tja... har kigget på et par puma sko på nettet og de fåes i op til størrelse
47... de er super fede og lige den stil jeg leder efter, så hvis jeg kan
passe dem er de købt... skal ud og kigge på dem i næste måned da jeg lige
har brugt mit overskud denne måned på en GPS og et rygskjold...

//Rasmus

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-06-07 12:31

Rasmus T. Houdam wrote:
> [...]
> hvis jeg kan passe dem er de købt... skal ud og kigge på dem i næste
> måned da jeg lige har brugt mit overskud denne måned på en GPS og et

Sko?

Ja, hvem bruger da også sine ankler til noget.. sålænge man kan finde
vej.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 13:31

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Sko?
>
> Ja, hvem bruger da også sine ankler til noget.. sålænge man kan finde vej.

> [...]

Ahhh!! sko eller støvler... for mig kommer det lidt ud på et... men vi kan
da sagtens kalde dem støvler hvis det giver en bedre opfattelse af hvad jeg
mener og det er jo selvfølgelig motorcykel sko/støvler jeg snakker om...
ikke alm. kondisko... så skulle det vist være afklaret. eller hvad ?

//Rasmus

Fra : Armand

Dato : 06-06-07 22:02

> [...]
> da sagtens kalde dem støvler hvis det giver en bedre opfattelse af hvad
Jeg tror (og mener selv) at det var indkøbsrækkefølgen á en GPS
tilsyneladende har været vigtigere for dig end solidt fodtøj :-|

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-06-07 00:00