Told fra USA?? (Igen)
Fra : Jacob

Dato : 03-06-07 18:18

Hej i gruppen
Jeg har søgt i gamle spørgsmål, men ikke fundet et uddybende svar.

Jeg skal bestille nogle ting hjem fra www.ninja650shop.com i USA, men
er i tvivl om tolden...

På ToldSkat's hjemmeside:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=92039&vID=0
Kan jeg se at f.eks. jeans er pålagt 12% i told.
Så man betaler 25% i moms plus told... Men hvad er tolden på
motorcykelreservedele??

Håber i kan hjælpe!

/Jacob
Kawasaki ER6f '06

Fra : Richard

Dato : 03-06-07 21:07

Jacob wrote:
> [...]
> Kan jeg se at f.eks. jeans er pålagt 12% i told.
> Så man betaler 25% i moms plus told... Men hvad er tolden på

Prøv at søg efter toldsatser på post.dk under fortoldning eller
toldpostkontoret - mener at have set en tabel derindeetsted

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jacob

Dato : 03-06-07 21:17

> Prøv at søg efter toldsatser på post.dk under fortoldning eller
> toldpostkontoret - mener at have set en tabel derindeetsted
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK

Hej Richard
Jeg fandt skemaet på www.postdanmark.dk
Men der er selvfølgeligt ikke reservedele med... De henviser til Told
og Skat, så jeg må jo nok ringe til dem i morgen...
Men tak for hjælpen!
/Jacob

Fra : Jacob

Dato : 03-06-07 21:24

On 3 Jun., 22:16, Jacob <aulbj...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Men der er selvfølgeligt ikke reservedele med... De henviser til Told
> og Skat, så jeg må jo nok ringe til dem i morgen...

Har lige fundet en sats på: http://vita.toldskat.dk/vita.htm
Der siger 3,70%, for udstyr til motorcykler og knallerter...
Mon det passer??
/Jacob

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 04-06-07 06:32

> Der siger 3,70%, for udstyr til motorcykler og knallerter...
> Mon det passer??

Hej Jacob

Jeg plejer at gange hele beløbet med porto med 1,4. Så plejer det at passe
med told moms og diverse afgifter.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, NX650 '90

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-07 08:42

"Jacob" <aulbjerg@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>Har lige fundet en sats på: http://vita.toldskat.dk/vita.htm
>Der siger 3,70%, for udstyr til motorcykler og knallerter...

Ja, det passer meget godt. Købte en udstødning på
Ebay.com i USA og skulle betale 4% i told af den.

/Bent

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 04-06-07 08:16

Jeg har lige fået en reservedel hjem til min bil fra USA... der var 25%
importmoms og så et beløb på under 100 kroner i told for en pakkeværdi på
200 dollars, så det er nok det samme med mc-dele. Det er importmomsen der
er
den værste synder i det selskab.

/Lars

Fra : Jacob

Dato : 04-06-07 14:15

> Ja, det passer meget godt. Købte en udstødning på
> Ebay.com i USA og skulle betale 4% i told af den.
>
> /Bent

Så har jeg talt med ToldSkat.
Satsen for motorcykelreservedele er 3,70%. (Undtagen sadler)
Den aktuelle sats for enhver vare, lige fra atomreaktorer til sytråd
kan findes på http://vita.toldskat.dk/vita.htm
/Jacob

Fra : Armand

Dato : 04-06-07 16:25

> Så har jeg talt med ToldSkat.
> Satsen for motorcykelreservedele er 3,70%. (Undtagen sadler)
> Den aktuelle sats for enhver vare, lige fra atomreaktorer til sytråd
> kan findes på http://vita.toldskat.dk/vita.htm

Oveni det hele tager såvel postvæsenet som SKAT en 50'er i
ekspeditionsgebyr!

Ikke at det vælter dit regnskab, men når småtteri á CD/DVD'er bliver nappet,
er endnu en hund oveni mærkbart

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-07 16:56

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ekspeditionsgebyr!
>
> Ikke at det vælter dit regnskab, men når småtteri á CD/DVD'er bliver

Næh, de kan skam ikke nøjes med 50 kr.,
det koster såmænd 65 kr. i gebyr.

/Bent

Fra : Solvang

Dato : 04-06-07 16:55

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Jacob" <aulbjerg@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Oveni det hele tager såvel postvæsenet som SKAT en 50'er i
> ekspeditionsgebyr!

plus at du skal betale moms på 25% af hele beløbet......

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-07 17:18

> [...]
>Satsen for motorcykelreservedele er 3,70%. (Undtagen sadler)
>Den aktuelle sats for enhver vare, lige fra atomreaktorer til sytråd

Ok, jeg har lige været henne og finde papirerne frem på den
udstødning jeg købte på Ebay.com i USA og der står faktisk
at jeg har betalt 4,5% i told, selv om de kalder det for en
reservedel til MC, så hvorfor denne forskel i toldsatsen?

/Bent

Fra : Jacob

Dato : 05-06-07 06:50

> [...]
> ekspeditionsgebyr!
>
> Ikke at det vælter dit regnskab, men når småtteri á CD/DVD'er bliver nappet,

Ja det er jeg klar over... Man kommer kun ud over den "afgift" hvis
man f.eks. lader UPS fragte, men det var ikke en mulighed, ved denne
shop...
Det er USPS der kører transporten til Europa, men de har ikke kontor i
DK, derfor tager PostDanmark et beløb for at deklarere osv.

> [...]
> at jeg har betalt 4,5% i told, selv om de kalder det for en
> reservedel til MC, så hvorfor denne forskel i toldsatsen?

Hmmm... Det lyder underligt! Ifølge databasen og ifølge den rare dame
ved "Told", så er satsen 3,70%. Mon de har lavet en fejl ved dig? Og i
givet fald, mon du kan få det eftergivet??

--
Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-07 23:23

> [...]
>ved "Told", så er satsen 3,70%. Mon de har lavet en fejl ved dig? Og i
>givet fald, mon du kan få det eftergivet??

Jo, det kunne tyde på at der er sket en fejl i mit tilfælde,
men det gider jeg ikke at gøre det store nummer ud af,
det drejer trods alt kun om ca. 60 kr.

/Bent

Fra : Jacob

Dato : 06-06-07 08:52

> Jo, det kunne tyde på at der er sket en fejl i mit tilfælde,
> men det gider jeg ikke at gøre det store nummer ud af,
> det drejer trods alt kun om ca. 60 kr.
>
> /Bent

Ja ok...
Håber ikke de laver sammen nummer med os, vi har bestilt for ca. Kr.
9000,- så det ville kunne mærkes hvis de laver den slags fejl!
--
Jacob
Kawasaki ER6f '06

Fra : Jacob Larsen

Dato : 06-06-07 14:24

"Jacob" <aulbjerg@gmail.com> wrote in message

> Ja ok...
> Håber ikke de laver sammen nummer med os, vi har bestilt
> for ca. Kr. 9000,- så det ville kunne mærkes hvis de
> laver den slags fejl! --

Jeps, hele 72kr, hvis du regner lidt på det.

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Jacob

Dato : 06-06-07 15:37

> Jeps, hele 72kr, hvis du regner lidt på det.
>
> --
> Mvh. Jacob Larsenhttp://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Ja ja... Straks kommer de smarte kommentarer!!
Det jeg mener er, at man skal være opmærksom på hvilken sats de
bruger, da de tydligvis ikke er helt med på klumpen desangående!
--
Jacob
(Regnede mig frem til kr 65,- i vores tilfælde!! $1168,-)