Jeg vil absolut følge jeres råd, og jeg glæder mig til at få løst problemet.
Man kan også sige, at jeg har været dårligt forberedt, jeg har f. eks. endnu
ingen tændrørsnøgle(!)
Jeg er nu heller ikke ligefrem en gør-det-selv mand m. h. t. mc'er, selvom
jeg jo gerne vil kunne klare det mest basale. Det drejer sig mest om at have
et pålideligt transportmiddel frem og tilbage til sommerhuset og
selvfølgelig også lejlighedsvise fornøjelsesture. Gid da også pokker tage
min 'gode' ide med de fjedre!
venlige hilsner KWR
"Eddie" <Eddie_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4662cecb$0$52191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "KWR" <kwedel@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:4662bda6$0$14030$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> hej allesammen
>> Jeg er en voldsomt irriteret og frustreret ejer af gamle kawa 650.
>> Den har, de 5 gange, jeg har kørt mindre ture på den, startet uden
>> problemer. Så har jeg reguleret kæden, bremsepedalen og stoplyset.
>> Tændrørsledningerne fik et par metalfjedre om, for at skåne dem mod for
>> meget varme fra motoren. Tændrørshætterne blev skruet meget fast på igen.
>> Kan man risikere, at der alligevel ikke er ordentlig forbindelse?
>> I hvert fald kommer jeg ned her søndag morgen med min datter og vil køre
>> længe planlagt tur til nordkysten. Og Bæstet starter ikke. Jeg tænker øv,
>> jeg har nok druknet den, vi venter lige lidt og prøver igen. Nul. Venter
> en
>> halv time til. Nul. Og nu lyder det også til at batteriet er stået af.
>> Vi går en 2-timers tur i byen, hjem og prøve igen. Nix.
>> Så jeg, amatør, tænker så nu på om jeg har kvajet mig på en eller anden
>> måde.
>> Det eneste, jeg kan tænke mig, er at vente til i morgen og prøve igen.
>> Jeg
>> må vel kunne pille batteriet ud og levere det til opladning. Men for at
>> få
>> vippet sadlen op, så jeg kan komme til batteriet, er jeg nødt til at
>> pille
>> bagagestativet af med blink og det hele.Jeg overvejer at få Falck til at
>> hente dyret og køre det ud til forhandleren/værkstedet. Men de strejker
>> jo
> i
>> øvrigt. Er der mon gode råd og trøst et sted derude?
>> KWR
>>
>>
>
> Hej.
>
> Jeg er ingen haj til at skive her i nyhedsgupperne, så jeg plejer som
> regel
> bare
> at følge med, uden at skrive eller besvare nogen poster. Men her føler jeg
> mig
> godt nok provokeret i den grad til at skrive et indlæg, så det vil jeg
> prøve.
>
> Jeg har (ligesom dig) også en Z650, som snart er 30 år gammel. Den starter
> uden problemer, og trækker mig rundt på længere ture uden at have nogen
> som helst problemer. Jeg tror problemet ligger i, at du roder for meget
> med
> den, uden rigtigt at vide hvad du har med at gøre. De gamle Z'ere er
> utroligt
> stærke og holdbare, hvis man blot vedligeholder dem efter deres alder. Jeg
> har næsten ikke brugt nogen penge på min egen i år, da den bare starter og
> trækker derudaf hver gang.
>
> Først og fremmest vil jeg sige lige som Armand... af med fjedrene, som du
> har
> monteret til tændkablerne (de skal kunne tåle varme)... dernæst kan du
> montere
> nye tændrørsledninger, da de gamle måske ikke er så gode mere. Her ligger
> dog et problem, da hvis du kører med originale tændspoler, så er
> ledningerne
> vulkaniseret sammen med spolerne. 2 uoriginale tændspoler koster lige så
> meget
> som een original ny, og så har du fordelen ved at du kan skifte til nye
> kabler og
> selv vælge hvilken farve du vil have. Vær dog opmærksom på at prisen pr.
> spole
> ligger omkring 600,- for en uoriginal, og 1200,- for en original. Dette
> skal
> du dog
> kun gøre, hvis kablerne vitterligt er dårlige.
>
> Jeg tror nærmere at du har druknet den, og så er NGK'eren fuldstændigt
> færdige.
> De kan ikke reddes... jeg ved ikke præcist, hvorfor de ser ud til at
> kortslutte, men
> du kan lige så godt sætte nye i, da det helt sikkert er dem som er det
> primære
> problem... væk med lortet, og sæt et andet mærke i hvis du kan finde det.
> Jeg har
> prøvet det så mange gange, og NGK-tændrør er håbløse...
>
> Jeg forstår på dig at du er gal... men prøv nu lige at checke cyklen igen.
> Tro mig,
> det er virkelig en god cykel, hvis du vil kæle lidt for den. Problemet er
> bare, at fordi
> Z650'ere ligger i det prisleje som de gør, er det tit og ofte
> gør-det-selv-folk som
> ikke vil ofre noget på deres cykler, som køber sådan een. Og så skal det
> give
> problemer, når man tager alderen i betragtning.
>
> Mvh. Thomas.
>
> (som desværre snart skal sælge sin egen dejlige Z650, til fordel for en
> nyere mc)
>
>
>
>