Headsæt til Garmin Zumo 550
Fra : oz9abc

Dato : 02-06-07 20:10

Hej.
Der fulgte ikke et headsæt med til min Garmin Zumo 550.

Umiddelbart tilbyder Garmin ikke ekstraudstyr iform af dette.
Er det fordi man regner med at man bruger et indbygget bluetooth i hjelmen
eller selv finde noget.

Mvh
Jan
www.mcoplevelser.dk

Fra : S?ren H?yer Hansen

Dato : 02-06-07 20:22

Det er derfor at Garmin er billigere end TomTom - nå, nej der er jo omvendt!

Nej, spøg til side, der følger ikke headset med til Garmin, netop af den
grund du nævner. Garmin mener at de fleste helst selv vil vælge en løsning.
Summa summarum: du må selv ud at finde et headset.
Vh
Søren

Fra : oz9abc

Dato : 02-06-07 20:50

Ok.

Jeg undersøger om der er noget der passer på min Shoei Multitec.

Tak for svaret.

mvh
Jan

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-06-07 21:01

On Sat, 2 Jun 2007 21:49:39 +0200, "oz9abc" <9abc@oz_prik_dk> wrote:

Hej Jan.

>Jeg undersøger om der er noget der passer på min Shoei Multitec.

Shoei Multitec har oceaner af plads der hvor ørene er placeret, så det
burde være nemt at finde noget der passer.
Støjniveauet i Multitec er lavere end i både BMW system4 og Scheuberth
C2, men det støjer stadig så meget at ørepropper er påkrævet.
Hvis du kan finde noget til at putte i ørene i stedet for at montere
det i hatten har du sikkert vundet.
Det var den løsning jeg ville gå efter.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 21:42

On Sat, 02 Jun 2007 22:00:42 +0200, Steen Gruby wrote:

> Støjniveauet i Multitec er lavere end i både BMW system4 og Scheuberth
> C2, men det støjer stadig så meget at ørepropper er påkrævet.

Nu nåede jeg lige at køre en tur med min nye S1 Schuberth sammen med "fie",
og det var befriende frit for vindsus, men det lavfrekvente bulder fra
kåben var der stadig.

Kombinationen S1 og R1200S er intet mindre end forrygende, ingen larm,
intet bulder, kun BMW Faktisk fristende at prøve uden propper.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Kent

Dato : 03-06-07 20:10

Orla Pedersen skrev:
> <klip>
> Kombinationen S1 og R1200S er intet mindre end forrygende, ingen larm,
> intet bulder, kun BMW Faktisk fristende at prøve uden propper.

Men gør det ikke. Efter jeg kørte en tur på ca. 30 km, hvor jeg på intet
tidspunkt var over 60 km/t, fik jeg hylen for ørene og har det stadigvæk
i varierende grad.

--

Kent

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-07 20:35

On Sun, 03 Jun 2007 21:10:24 +0200, Kent wrote:

> Men gør det ikke. Efter jeg kørte en tur på ca. 30 km, hvor jeg på intet
> tidspunkt var over 60 km/t, fik jeg hylen for ørene og har det stadigvæk
> i varierende grad.

Rolig nu, jeg har levet med tinitus i mange år, jeg kender efterhånden
grænserne ret godt. S1 er guld ! Det er ikke en opfordring til at prøve med
en hvilkensomhelst hjelm.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : WonderDrug

Dato : 04-06-07 06:35

Hej jeg har os lige invisteret i en Garmin Zumo 550 og leder os efter et
bluetooh headset. Da jeg har købt en justissimo gt (Caberg) hjælm staar
valget mest imellem deres egen bluetooth headset JustSpeak (inbygget i
hjelmen) eller Interphone. Der er jo fordele og ulemper med begge systemer,
og den største ulempe er for mig at rækkeviden kun er 15m på JustSpeak
systemet, og det bliver et problem for mig efter som jeg gerne vil ha
udbygget med intercom mellem 2 cykler i nærmere fremtid. Nogle der har nogle
erfaringer med disse systemer saa vil jeg meget gerne høre fra jer =)

Fra : WonderDrug

Dato : 04-06-07 10:01

Fandt lige den her og det virker ret lovende (den er bare kæmpestor og have
på siden af hjælmen og saa er jeg ikke sikker på den er vandtæt)

http://www.bluetoothguy.com/proddetail.php?prod=X%21BT

Derud over læste jeg nogle reviews af Interphone, og jeg er gået fra den
løsning igen, for da jeg godt kan lide og høre musik naar jeg køre viste det
sig at fordi den prøver at dekode sterio lyd om til mono saa drener den
batteriet på 1½ time i stedet for de 7 timer som de siger kan kan holde.

Udover det at den dræner batteriet ved at prøve at køre sterio saa var 90%
af de reviews jeg læste om den positive og utrolig glade for den.

"WonderDrug" <1122wonderdrugdk@hotmail.com(fjern 1122)> skrev i en
meddelelse news:4663a49f$0$52124$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : WonderDrug

Dato : 04-06-07 11:01

ARKKKK saa lige linket tog linjen neden under med her er det rigtige link

Fra : WonderDrug

Dato : 04-06-07 11:11

LOL nu gir jeg fanme op, i maa lige kopere linket selv for lige meget hvad
jeg gør saa tager den åbenbart ordet nedenunder med !!

Fra : Bongo

Dato : 04-06-07 13:22

> [...]
> cykler i nærmere fremtid. Nogle der har nogle erfaringer med disse
> systemer saa vil jeg meget gerne høre fra jer =)

Du kan ikke forvente at du kan have både intercom og instruktioner fra GPSen
samtidig eller ? Det samme gælder for telefontilslutning. Jeg har erfaret at
det ikke er vigtigt med talte instruktioner fra GPSen, du kan nemt aflæse
skærmen mens du kører. Det er helt på lige fod med at aflæse spedometret. Så
jeg ville vægte intercom som det vigtige.

Vh Bongo

Fra : WonderDrug

Dato : 04-06-07 13:48

problemet er bare ikke løst ved at vælge Interphone desvære for det første
snakker gpsen i sterieo og musikken er via pseen os, og intercom mode kommer
jeg kun til at bruge naar jeg køre med min far (derfor er rækkeviden ret
vigtigt) og af hvad jeg har forstaaet saa skifter den automatisk over eller
?
gpsen slukker selv for musikken naar der kommer en instruks =) Men ja regner
os med at jeg kommer mest til at kigge på gpsen, men kommer til at savne
musikken rigtig meget =(
Ville helt finde en løsning hvor jeg fik i pose og sæk *G*

Fra : Bongo

Dato : 04-06-07 22:08

"WonderDrug" <1122wonderdrugdk@hotmail.com(fjern 1122)> skrev i en
meddelelse news:46640a05$0$52085$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> kommer jeg kun til at bruge naar jeg køre med min far (derfor er
> rækkeviden ret vigtigt) og af hvad jeg har forstaaet saa skifter den

Jeg har ikke brugt musikafspilning endnu (bare konstateret at det virker)
netop fordi min Interphone ikke er i stereo og lydkvaliteten er på højde med
en fastnettelefon. Men Nokia har lavet denne bluethoot enhed der kan løse
problemet med musikafspilning i stereo. (Jeg har _ikke_ prøvet).

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000xBK6_r_Z?ProductID=KzfD4QFHb7UAAAEOwHwkfsJW&CatalogCategoryID=P8DD4QFHF64AAAEOqhA03xiY

GPSen skulle kunne afbryde musikken for at sende instrukser (manualen) men
det er som du skriver en anden tilstand end når du kommunikerer med en
passagerer eller en anden bike.
Interphone kan holde forbindelsen i op til 150m (500m i version 2) i samtale
tilstand (Interphone til interphone -fuld dublex) og 10m hvis du bruger den
sammen med din telefon. Vi har holdt forbindelse i op til 300m under ideelle
forhold.

Altså hvis du vil bruge systemer som Interphone til musik har du 2
væsentlige problemer: De er ikke i stereo og kvaliteten er for ringe.

Det du kan gøre er at installerer 2 systemer i hjelmen. Nokia til musik og
navigation. Og Interphone eller lign. til kommunikation. Det har bare den
konsekvens at du kommer til at have plugs i ørene samtidig med at du skal
have, dels plads til en højttaler (5mm * Ø 32mm) og evnen til at høre hvad
der bliver sagt til dig mens du køre og lytter musik. Jeg tror ikke på det
projekt i det lange løb. Modvind, støj i hjelmen osv nedsætter hurtigt din
evne til at høre hvad din partner siger. Vi havde en god oplevelse på
motorvejen forleden fordi vi havde medvind. Omvendt, modvind på en landevej
kan umuligøre egentlig samtale, det bliver et irritationsmoment at sidde og
skulle sige Hvá hele tide. Så der er ikke meget margin til at støje
yderligere med musik! Normalt påstår jeg at Interphone er til landevejsbrug
og bykørsel. Glem Interphone på motorvejen -det er hurtigere bare at pege på
rastepladsen .

Hvis det er vigtigt for dig at lytte til musik så køb også Nokiaen og lyt
musik når du er alene og aflæs GPSen.

Det sidste parameter som kun fremgår af manualen er at: Når du har 2
Interphone fungerer den ene _altid_ som master og den anden som slave.
Slaven kan kun samtale. Master kan skifte mellem GPS, telefon eller 3. part
(eller GPSen styrer telefonen). Man kan bare ikke styre alle de
apparatskift/betjening og det at køre mc imens. Typisk kommer jeg til at
holde en knap inde for længe og så slukker lortet hvorefter den skal
genstartes osv. Og pludselig har du opmærksomheden alle andre steder end på
vejen. F.eks. hvor fanden er nu knappen henne? Fordi der lige var et
gearskift som medførte at du fjernede hånden for tidligt og nu er apparatet
i en forkert tilstand så nu skal der slukkes og genstartes (5 sek. tryk hvor
du har en hånd på styret)! Ideelt trykker man i standbymode til man hører 2
bib(5 sek.), taler lidt, trykker igen (1 bib 1 sek.) og går standby. Således
har man strøm til hele dagen. Både slave og master kan starte og slutte en
kommunikation. Det er sådan vi bruger det og så aflæser jeg GPSen. Musikken
har jeg opgivet.

Håber det afklarede lidt.

Vh Bongo

Fra : WonderDrug

Dato : 06-06-07 06:42

Tak for din gode gennemgang af Interphone =) hjalp virkeligt at høre fra en
der har systemet selv =)
Lige nu har jeg valgt at montere en ledning fra GPSen og saa op i nogle
earplugs saa har jeg musikken og instrukserne, saa venter jeg lidt med at
købe intercom delen og håber på at den gyldne løsning kommer inden saa længe
*S*

Fra : Jim Andersen

Dato : 04-06-07 14:36

WonderDrug wrote:
>Da jeg har købt en justissimo gt (Caberg) hjælm

Kan du sige noget om støjniveauet i dén hjelm?

/jim

Fra : WonderDrug

Dato : 06-06-07 06:44

Jeg er ret godt tilfærds med "støjen i den hjælm, man skal ret langt op før
vind støjen bliver irreterende, men naar jeg høre musik bruger jeg earplugs
saa der genere vindstøj mig slet ikk.

Fra : 9abc@oz.dk

Dato : 04-06-07 16:16

On 4 Jun., 11:01, "WonderDrug" <1122wonderdru...@hotmail.com(fjern
1122)> wrote:
> Fandt lige den her og det virker ret lovende (den er bare kæmpestor og have
> på siden af hjælmen og saa er jeg ikke sikker på den er vandtæt)

> [...]
De viser også nogle alternative monteringsløsninger her:
http://www.chatterboxusa.com/mounting_solutions.pdf
Feks i taske eller på styr. Men så kan man vel ligeså godt vælge så
meget andet.

Mvh
Jan
www.mcoplevelser.dk