/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
skive tager på kaliber
Fra : cbr600


Dato : 02-06-07 19:26

Hej har tidligere spurgt om disse papskiver til bremseskiver på en
Honda Cbr 600 F fra 1990
og ha nu monteret dem i højre side hvor i manglede, men så tager
bremse skiveen på selve kaliber og hjulet kan næsten ikke dreje... har
jeg gjordt noget galt ??
skiver ligger mellem skive og fælg,,,

Mvh Henrik v. Poulsen


 
 
Armand (02-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-06-07 20:02


"cbr600" <vildor2000@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:1180808761.204453.81620@p77g2000hsh.googlegroups.com...
>
> Hej har tidligere spurgt om disse papskiver til bremseskiver på en
> Honda Cbr 600 F fra 1990
> og ha nu monteret dem i højre side hvor i manglede, men så tager
> bremse skiveen på selve kaliber og hjulet kan næsten ikke dreje... har
> jeg gjordt noget galt ??
>
Venstre kaliber, formoder jeg!?

Hvis du kigger grundigt på sagerne, så har hjulakslen en recess og derved at
akslen monteres fra venstre side er det således i princippet det venstre
teleskop at hele hjulet sidder monteret på - Højre teleskop har derefter en
støttefunktion når de to klembolte spændes, men af hensyn til frigangen ved
caliber-ophænget kan det være nødvendigt at tvinge teleskopet lidt fra
hjulet inden klemboltene spændes!

--
Armand.



cbr600 (02-06-2007)
Kommentar
Fra : cbr600


Dato : 02-06-07 21:16

On 2 Jun., 21:01, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
> "cbr600" <vildor2...@yahoo.dk> skrev i en meddelelsenews:1180808761.204453.81620@p77g2000hsh.googlegroups.com...
>
> > Hej har tidligere spurgt om disse papskiver til bremseskiver på en
> > Honda Cbr 600 F fra 1990
> > og ha nu monteret dem i højre side hvor i manglede, men så tager
> > bremse skiveen på selve kaliber og hjulet kan næsten ikke dreje... har
> > jeg gjordt noget galt ??
>
> Venstre kaliber, formoder jeg!?
>
> Hvis du kigger grundigt på sagerne, så har hjulakslen en recess og derved at
> akslen monteres fra venstre side er det således i princippet det venstre
> teleskop at hele hjulet sidder monteret på - Højre teleskop har derefter en
> støttefunktion når de to klembolte spændes, men af hensyn til frigangen ved
> caliber-ophænget kan det være nødvendigt at tvinge teleskopet lidt fra
> hjulet inden klemboltene spændes!
>
> --
> Armand.

Hej Armand nej det er højre side set i køreretningen den går på
caliper
i den side kan jeg vel ikke tvinge teleskop benet væk ?

Mvh Henrik v. Poulsen


Armand (02-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-06-07 21:30


"cbr600" <vildor2000@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:1180815335.691816.129060@q69g2000hsb.googlegroups.com...
On 2 Jun., 21:01, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
> "cbr600" <vildor2...@yahoo.dk> skrev i en
> meddelelsenews:1180808761.204453.81620@p77g2000hsh.googlegroups.com...
> >
> > > Hej har tidligere spurgt om disse papskiver til bremseskiver på en
> > > Honda Cbr 600 F fra 1990
> > > og ha nu monteret dem i højre side hvor i manglede, men så tager
> > > bremse skiveen på selve kaliber og hjulet kan næsten ikke dreje... har
> > > jeg gjordt noget galt ??
> >
> > Venstre kaliber, formoder jeg!?
> > ........af hensyn til frigangen ved caliber-ophænget kan det være
> > nødvendigt
> > at tvinge teleskopet lidt fra hjulet inden klemboltene spændes!
> >
> Hej Armand nej det er højre side set i køreretningen den går på
> caliper i den side kan jeg vel ikke tvinge teleskop benet væk ?
>
Næh! Og nu ved du hvorfor at papirshimsene var fjernet på din forskruede(!)
Honda!
Synderen skal findes omkring højre side af hjulnavet:
- Afstandsbøsningen er for kort - Men hvordan i al verden er den blevet
dét???
- Lejet er for smalt - Men er dét muligt?
- Mellemstykket mellem hjullejerne, der holder lejernes inderringe fra
hinanden når akslen spænder kraftigt på dém, er væk og lejerne lader sig
trykke yderligere et par mm sammen hvilket, ud fra min første betragtning om
at højre teleskop i grunden er det hjulet er monteret på, flytter hjulet
tilsvarende mod højre!

Når vi er ude i forskruethed skal alle muligheder tages i betragtning :-|

--
Armand.



cbr600 (02-06-2007)
Kommentar
Fra : cbr600


Dato : 02-06-07 21:18

On 2 Jun., 21:01, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
> "cbr600" <vildor2...@yahoo.dk> skrev i en meddelelsenews:1180808761.204453.81620@p77g2000hsh.googlegroups.com...
>
> > Hej har tidligere spurgt om disse papskiver til bremseskiver på en
> > Honda Cbr 600 F fra 1990
> > og ha nu monteret dem i højre side hvor i manglede, men så tager
> > bremse skiveen på selve kaliber og hjulet kan næsten ikke dreje... har
> > jeg gjordt noget galt ??
>
> Venstre kaliber, formoder jeg!?
>
> Hvis du kigger grundigt på sagerne, så har hjulakslen en recess og derved at
> akslen monteres fra venstre side er det således i princippet det venstre
> teleskop at hele hjulet sidder monteret på - Højre teleskop har derefter en
> støttefunktion når de to klembolte spændes, men af hensyn til frigangen ved
> caliber-ophænget kan det være nødvendigt at tvinge teleskopet lidt fra
> hjulet inden klemboltene spændes!
>
> --
> Armand.

en recess ? hvad er det ? højre og ventre når jeg kigger i
køreretningen...

Mvh Henrik v. Poulsen


Armand (02-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-06-07 21:42


"cbr600" <vildor2000@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:1180815451.238989.257780@u30g2000hsc.googlegroups.com...
On 2 Jun., 21:01, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
> "cbr600" <vildor2...@yahoo.dk> skrev i en
> meddelelsenews:1180808761.204453.81620@p77g2000hsh.googlegroups.com...
>
> > Hvis du kigger grundigt på sagerne, så har hjulakslen en recess og
> > derved at
> > akslen monteres fra venstre side er det således i princippet det venstre
> > teleskop at hele hjulet sidder monteret på -
> >
> højre og ventre når jeg kigger i køreretningen...
>
Jup.
"i færgens sejlretning", som Storebæltsforbindelsen tidligere belærte os om


> en recess ? hvad er det ?
>
En kant mellem to forskellige diametre!
Akslen er hul og med et indvendigt gevind i en ene ende, og så vidt jeg
husker har den samme diameter dérfra og indtil ca. en håndsbredde inden den
anden ende (hvor der er en tværboring til at stikke en pind igennem til
modhold), hvor den bliver lidt tykkere!
I praksis er det denne recess der trykker på hjullejets inderring når man
spænder akslen v.h.a. bolten i det indvendige gevind - og følgelig spænder
hele hjulet over mod den afstandsbøsning der er mellem den anden sides
hjulleje og teleskopbenet - Derfor også min omtale af befæftigelsen som at
højre ben holder det hele og venstre støtter "kun"!

--
Armand.





cbr600 (02-06-2007)
Kommentar
Fra : cbr600


Dato : 02-06-07 21:47

On 2 Jun., 22:41, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
> "cbr600" <vildor2...@yahoo.dk> skrev i en meddelelsenews:1180815451.238989.257780@u30g2000hsc.googlegroups.com...
> On 2 Jun., 21:01, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:> "cbr600" <vildor2....@yahoo.dk> skrev i en
> > meddelelsenews:1180808761.204453.81620@p77g2000hsh.googlegroups.com...
>
> > > Hvis du kigger grundigt på sagerne, så har hjulakslen en recess og
> > > derved at
> > > akslen monteres fra venstre side er det således i princippet det venstre
> > > teleskop at hele hjulet sidder monteret på -
>
> > højre og ventre når jeg kigger i køreretningen...
>
> Jup.
> "i færgens sejlretning", som Storebæltsforbindelsen tidligere belærte os om
>
>
> > en recess ? hvad er det ?
>
> En kant mellem to forskellige diametre!
> Akslen er hul og med et indvendigt gevind i en ene ende, og så vidt jeg
> husker har den samme diameter dérfra og indtil ca. en håndsbredde inden den
> anden ende (hvor der er en tværboring til at stikke en pind igennem til
> modhold), hvor den bliver lidt tykkere!
> I praksis er det denne recess der trykker på hjullejets inderring når man
> spænder akslen v.h.a. bolten i det indvendige gevind - og følgelig spænder
> hele hjulet over mod den afstandsbøsning der er mellem den anden sides
> hjulleje og teleskopbenet - Derfor også min omtale af befæftigelsen som at
> højre ben holder det hele og venstre støtter "kun"!
>
> --
> Armand.

Selve afstands stykket sidder på i højre side, på tegningen skal det
ikke side noget andet
kan ikke se der også skal sidde en skive eller noget, kunne man sætte
en på i højre side så
den skaber afstand ?

Mvh Henrik v. Poulsen


Jens Jacob Bager Jen~ (03-06-2007)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 03-06-07 08:16

> Honda Cbr 600 F fra 1990
> og ha nu monteret dem i højre side hvor i manglede, men så tager
> bremse skiveen på selve kaliber og hjulet kan næsten ikke dreje.

Hej Henrik

Hænger dine kalipere ikke bare en hel masse i glidepindende og stemplerne,
så du ikke kan få en ny og tykkere skive på?

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, NX650 '90
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



Armand (03-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-06-07 13:45


"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:46626ac5$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>> Honda Cbr 600 F fra 1990
>> og ha nu monteret dem i højre side hvor i manglede, men så tager
>> bremse skiveen på selve kaliber og hjulet kan næsten ikke dreje.
>
> Hej Henrik
>
> Hænger dine kalipere ikke bare en hel masse i glidepindende og stemplerne,
> så du ikke kan få en ny og tykkere skive på?
>
Caliper/-ophænget burde under ingen omstændigheder kunne nå ind og berøre
skiven!

Jeg synes bestemt at problemet skriger til himlen om forskruethed :-|

--
Armand.



cbr600 (03-06-2007)
Kommentar
Fra : cbr600


Dato : 03-06-07 09:05

On 3 Jun., 09:16, "Jens Jacob Bager Jensen"
<b...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:
> > Honda Cbr 600 F fra 1990
> > og ha nu monteret dem i højre side hvor i manglede, men så tager
> > bremse skiveen på selve kaliber og hjulet kan næsten ikke dreje.
>
> Hej Henrik
>
> Hænger dine kalipere ikke bare en hel masse i glidepindende og stemplerne,
> så du ikke kan få en ny og tykkere skive på?
>
> --
> Jens Jacob Bager Jensen
> CBR600F '98, TS250 '82, NX650 '90
> Polyteknisk MC og Ténéré.dk

Hej Jacob, der er nye skiver på men opdaget at der ikke var sat
papskiver bag ved
højre skive og sat dem på, nu tager de på kaliber, glidepindene og
stampler er ok

Mvh Henrik v. Poulsen


cbr600 (03-06-2007)
Kommentar
Fra : cbr600


Dato : 03-06-07 15:40

On 3 Jun., 14:45, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
> "Jens Jacob Bager Jensen" <b...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
> meddelelsenews:46626ac5$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...>> Honda Cbr 600 F fra 1990
> >> og ha nu monteret dem i højre side hvor i manglede, men så tager
> >> bremse skiveen på selve kaliber og hjulet kan næsten ikke dreje.
>
> > Hej Henrik
>
> > Hænger dine kalipere ikke bare en hel masse i glidepindende og stemplerne,
> > så du ikke kan få en ny og tykkere skive på?
>
> Caliper/-ophænget burde under ingen omstændigheder kunne nå ind og berøre
> skiven!
>
> Jeg synes bestemt at problemet skriger til himlen om forskruethed :-|
>
> --
> Armand.

forskruedehed ? en der ikke har haft forstand på skrue ? jeg har ikke
selv skilt noget ad så det må være den tidligere ejer. jeg er glad for
de mange råd.. det passer hvis der lægges en 2mm skive
i højre side på den aksel der går gennem hjulet så går skiven helt fri
af caliber


Armand (03-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-06-07 16:14


"cbr600" <vildor2000@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:1180881600.060917.252160@k79g2000hse.googlegroups.com...
On 3 Jun., 14:45, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
>
>> Caliper/-ophænget burde under ingen omstændigheder kunne nå ind og berøre
>> skiven!
>> Jeg synes bestemt at problemet skriger til himlen om forskruethed :-|
>>
> forskruedehed ? en der ikke har haft forstand på skrue ?
>
Jup!
Egentlig blot den nærliggende forklaring når noget er som det ikke skal være
på en motorcykel der ikke er helt ny længere og efter al sandsynlighed har
haft indtil flere ejere!

> ...........det passer hvis der lægges en 2mm skive i højre side på den
aksel
> der går gennem hjulet så går skiven helt fri af caliber!
>
Og dét lyder som en ganske fornuftig løsning her og nu - Jég ville dog nok
sikre mig at mellemrøret inde i navet mellem lejerne ér tilstede, så ikke at
man en dag står med et sæt forhjulslejer der strejker i den mest ubelejlige
situation!
Det er enkelt at pille hjulet af og kigge gennem lejerne og v.h.a. modlys (á
en lygte?) konstantere hvorvidt at lejerne ser ud til at være ét langt leje
(p.g.a. røret) eller om der tydeligt er et leje i hver side og masser af
hulrum i navet imellem - Så der er ingen grund til at springe over dér!

--
Armand.




cbr600 (04-06-2007)
Kommentar
Fra : cbr600


Dato : 04-06-07 18:09

On 3 Jun., 17:14, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
> "cbr600" <vildor2...@yahoo.dk> skrev i en meddelelsenews:1180881600.060917.252160@k79g2000hse.googlegroups.com...
> On 3 Jun., 14:45, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
>
> >> Caliper/-ophænget burde under ingen omstændigheder kunne nå ind og berøre
> >> skiven!
> >> Jeg synes bestemt at problemet skriger til himlen om forskruethed :-|
>
> > forskruedehed ? en der ikke har haft forstand på skrue ?
>
> Jup!
> Egentlig blot den nærliggende forklaring når noget er som det ikke skal være
> på en motorcykel der ikke er helt ny længere og efter al sandsynlighed har
> haft indtil flere ejere!
>
> > ...........det passer hvis der lægges en 2mm skive i højre side på den
> aksel> der går gennem hjulet så går skiven helt fri af caliber!
>
> Og dét lyder som en ganske fornuftig løsning her og nu - Jég ville dog nok
> sikre mig at mellemrøret inde i navet mellem lejerne ér tilstede, så ikke at
> man en dag står med et sæt forhjulslejer der strejker i den mest ubelejlige
> situation!
> Det er enkelt at pille hjulet af og kigge gennem lejerne og v.h.a. modlys (á
> en lygte?) konstantere hvorvidt at lejerne ser ud til at være ét langt leje
> (p.g.a. røret) eller om der tydeligt er et leje i hver side og masser af
> hulrum i navet imellem - Så der er ingen grund til at springe over dér!
>
> --
> Armand.

Det vil sige der lige som sidder et rør ekstra i mellem lejerne ?
har set det på en tegning på www.onlineparts.dk
er det dette rør du mener måske kan være væk ??

Mvh Henrik


Armand (04-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-06-07 21:13


"cbr600" <vildor2000@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:1180976920.912878.86070@p47g2000hsd.googlegroups.com...
On 3 Jun., 17:14, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
> > >
> > > ...........det passer hvis der lægges en 2mm skive i højre side på
> > den
> > > aksel der går gennem hjulet så går skiven helt fri af caliber!
> > >
> > Og dét lyder som en ganske fornuftig løsning her og nu - Jég ville dog
> > nok
> > sikre mig at mellemrøret inde i navet mellem lejerne ér tilstede, så
> > ikke at
> > man en dag står med et sæt forhjulslejer der strejker i den mest
> > ubelejlige
> > situation!
> > Det er enkelt at pille hjulet af og kigge gennem lejerne og v.h.a.
> > modlys (á
> > en lygte?) konstantere hvorvidt at lejerne ser ud til at være ét langt
> > leje
> > (p.g.a. røret) eller om der tydeligt er et leje i hver side og masser af
> > hulrum i navet imellem - Så der er ingen grund til at springe over dér!
> >
> Det vil sige der lige som sidder et rør ekstra i mellem lejerne ?
> har set det på en tegning på www.onlineparts.dk
> er det dette rør du mener måske kan være væk ??
>
Jup!
Det er almindelige sporkuglelejer der sidder monteret i hver side af navet
og hvor yderringen støtter på navet, så trykker akselspændingen på
inderringene - Og hvis der ikke er noget modhold (inde i navet) imellem de
to inderringe vil man kunne smadre lejerne blot ved at spænde akslen hårdt -
Derfor!

Man kan ikke skille sagerne ad uden at skade det/de lejer man banker ud, så
når du alligevel løsner sagerne for at lægge den omtalte skive imellem, så
nøjes med at kigge ind igennem med modlys fra den anden side og se om der er
tomt imellem lejerne eller om røret(der kun er lidt større i inder-diameter
end lejets inderring) sidder der, eller ej!

--
Armand.



cbr600 (05-06-2007)
Kommentar
Fra : cbr600


Dato : 05-06-07 07:45

On 4 Jun., 22:12, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
> "cbr600" <vildor2...@yahoo.dk> skrev i en meddelelsenews:1180976920.912878.86070@p47g2000hsd.googlegroups.com...
> On 3 Jun., 17:14, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
>
>
>
>
>
> > > > ...........det passer hvis der lægges en 2mm skive i højre side på
> > > den
> > > > aksel der går gennem hjulet så går skiven helt fri af caliber!
>
> > > Og dét lyder som en ganske fornuftig løsning her og nu - Jég ville dog
> > > nok
> > > sikre mig at mellemrøret inde i navet mellem lejerne ér tilstede, så
> > > ikke at
> > > man en dag står med et sæt forhjulslejer der strejker i den mest
> > > ubelejlige
> > > situation!
> > > Det er enkelt at pille hjulet af og kigge gennem lejerne og v.h.a.
> > > modlys (á
> > > en lygte?) konstantere hvorvidt at lejerne ser ud til at være ét langt
> > > leje
> > > (p.g.a. røret) eller om der tydeligt er et leje i hver side og masser af
> > > hulrum i navet imellem - Så der er ingen grund til at springe over dér!
>
> > Det vil sige der lige som sidder et rør ekstra i mellem lejerne ?
> > har set det på en tegning påwww.onlineparts.dk
> > er det dette rør du mener måske kan være væk ??
>
> Jup!
> Det er almindelige sporkuglelejer der sidder monteret i hver side af navet
> og hvor yderringen støtter på navet, så trykker akselspændingen på
> inderringene - Og hvis der ikke er noget modhold (inde i navet) imellem de
> to inderringe vil man kunne smadre lejerne blot ved at spænde akslen hårdt -
> Derfor!
>
> Man kan ikke skille sagerne ad uden at skade det/de lejer man banker ud, så
> når du alligevel løsner sagerne for at lægge den omtalte skive imellem, så
> nøjes med at kigge ind igennem med modlys fra den anden side og se om der er
> tomt imellem lejerne eller om røret(der kun er lidt større i inder-diameter
> end lejets inderring) sidder der, eller ej!
>
> --
> Armand.- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

det vil sige den lange pind der holder hjulet, går igennem denne
bøsning der og beskytter lejerne ??

Mvh Henrik


"J.C.Kløve" (05-06-2007)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 05-06-07 07:59

cbr600 skrev:
> On 4 Jun., 22:12, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
>> "cbr600" <vildor2...@yahoo.dk> skrev i en meddelelsenews:1180976920.912878.86070@p47g2000hsd.googlegroups.com...
>> On 3 Jun., 17:14, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:

>>>> nok
>>>> sikre mig at mellemrøret inde i navet mellem lejerne ér tilstede, så
>>>> ikke at
>>>> man en dag står med et sæt forhjulslejer der strejker i den mest
>>>> ubelejlige
>>>> situation!
>>>> (p.g.a. røret) eller om der tydeligt er et leje i hver side og masser af
>>>> hulrum i navet imellem - Så der er ingen grund til at springe over dér!
>>> Det vil sige der lige som sidder et rør ekstra i mellem lejerne ?
>>> har set det på en tegning påwww.onlineparts.dk
>>> er det dette rør du mener måske kan være væk ??
>> Jup!
>> Det er almindelige sporkuglelejer der sidder monteret i hver side af navet
>> og hvor yderringen støtter på navet, så trykker akselspændingen på
>> inderringene - Og hvis der ikke er noget modhold (inde i navet) imellem de
>> to inderringe vil man kunne smadre lejerne blot ved at spænde akslen hårdt -
>> Derfor!
> det vil sige den lange pind der holder hjulet, går igennem denne
> bøsning der og beskytter lejerne ??
>

Det er ikke nemt at tegne, men here goes

--- ---
[X] [X]
--- --------- ---
Leje rør leje
------------------------
aksel
------------------------
--- --------- ---
[X] [X]
--- ---

X'eren hører sammen parvis (oven over hinanden) som et leje



--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC

cbr600 (05-06-2007)
Kommentar
Fra : cbr600


Dato : 05-06-07 10:24

On 5 Jun., 08:59, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:
> cbr600 skrev:
>
>
>
>
>
> > On 4 Jun., 22:12, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
> >> "cbr600" <vildor2...@yahoo.dk> skrev i en meddelelsenews:1180976920.912878.86070@p47g2000hsd.googlegroups.com...
> >> On 3 Jun., 17:14, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
> >>>> nok
> >>>> sikre mig at mellemrøret inde i navet mellem lejerne ér tilstede, så
> >>>> ikke at
> >>>> man en dag står med et sæt forhjulslejer der strejker i den mest
> >>>> ubelejlige
> >>>> situation!
> >>>> (p.g.a. røret) eller om der tydeligt er et leje i hver side og masser af
> >>>> hulrum i navet imellem - Så der er ingen grund til at springe over dér!
> >>> Det vil sige der lige som sidder et rør ekstra i mellem lejerne ?
> >>> har set det på en tegning påwww.onlineparts.dk
> >>> er det dette rør du mener måske kan være væk ??
> >> Jup!
> >> Det er almindelige sporkuglelejer der sidder monteret i hver side af navet
> >> og hvor yderringen støtter på navet, så trykker akselspændingen på
> >> inderringene - Og hvis der ikke er noget modhold (inde i navet) imellem de
> >> to inderringe vil man kunne smadre lejerne blot ved at spænde akslen hårdt -
> >> Derfor!
> > det vil sige den lange pind der holder hjulet, går igennem denne
> > bøsning der og beskytter lejerne ??
>
> Det er ikke nemt at tegne, men here goes
>
> --- ---
> [X] [X]
> --- --------- ---
> Leje rør leje
> ------------------------
> aksel
> ------------------------
> --- --------- ---
> [X] [X]
> --- ---
>
> X'eren hører sammen parvis (oven over hinanden) som et leje
>
> --
> Dun@nt
> 1K, SFau-R, White Goldhttp://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

der sidder et leje.så i midten af hjulet er der en kant ned, det
ligner røret
som sidder mellem de to lejer , lidt størrer diameter end lejet inder
ring
hvis der en der ville ringe mig op er det fyrre, to og fyrre, syv og
tres,og halv tres

Mvh Henrik


Armand (05-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-06-07 22:27


"cbr600" <vildor2000@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:1181035444.943953.225500@k79g2000hse.googlegroups.com...
On 5 Jun., 08:59, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:
> cbr600 skrev:
>
>
>> Det er ikke nemt at tegne, men here goes
>>
>> --- ---
>> [X] [X]
>> --- --------- ---
>> Leje rør leje
>> ------------------------
>> aksel
>> ------------------------
>> --- --------- ---
>> [X] [X]
>> --- ---
>>
>> X'eren hører sammen parvis (oven over hinanden) som et leje
>>
At forklare på tekst alene kan sgisme være svært; men det er dæleme en kunst
at tegne v.h.a. tekst

> der sidder et leje.så i midten af hjulet er der en kant ned, det
> ligner røret som sidder mellem de to lejer , lidt størrer diameter end
> lejet inder
> ring hvis der en der ville ringe mig op .......

Det mellem-rør jeg har nævnt, hár udvendig en krave/ring der skal forhindre
røret i at falde ned i bunden af navet under lejeskifte eller for den sags
skyld når akslen trækkes ud - Måske at der er dén du forsøger(!) at beskrive
:-/

Fungerer din mailadresse, og tager den vedhæftelser?
Ifald sender jeg gerne en grundig skitse som vedhæftning.

--
Armand.



cbr600 (06-06-2007)
Kommentar
Fra : cbr600


Dato : 06-06-07 05:58

On 5 Jun., 23:27, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
> "cbr600" <vildor2...@yahoo.dk> skrev i en meddelelsenews:1181035444.943953.225500@k79g2000hse.googlegroups.com...
> On 5 Jun., 08:59, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:
>
>
>
> > cbr600 skrev:
>
> >> Det er ikke nemt at tegne, men here goes
>
> >> --- ---
> >> [X] [X]
> >> --- --------- ---
> >> Leje rør leje
> >> ------------------------
> >> aksel
> >> ------------------------
> >> --- --------- ---
> >> [X] [X]
> >> --- ---
>
> >> X'eren hører sammen parvis (oven over hinanden) som et leje
>
> At forklare på tekst alene kan sgisme være svært; men det er dæleme en kunst
> at tegne v.h.a. tekst
>
> > der sidder et leje.så i midten af hjulet er der en kant ned, det
> > ligner røret som sidder mellem de to lejer , lidt størrer diameter end
> > lejet inder
> > ring hvis der en der ville ringe mig op .......
>
> Det mellem-rør jeg har nævnt, hár udvendig en krave/ring der skal forhindre
> røret i at falde ned i bunden af navet under lejeskifte eller for den sags
> skyld når akslen trækkes ud - Måske at der er dén du forsøger(!) at beskrive
> :-/
>
> Fungerer din mailadresse, og tager den vedhæftelser?
> Ifald sender jeg gerne en grundig skitse som vedhæftning.
>
> --
> Armand.- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Hej ja , men send gerne på denne e-mail vipo snabela os.dk ingen
mellem rum den kan godt tage vedhæftelser
og det ligner der sidder et rør i mellem de to lejer
kan bare ikke se/mærke kraven..

Mvh Henrik


Armand (06-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-06-07 21:39


"cbr600" <vildor2000@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:1181105879.231328.97120@q66g2000hsg.googlegroups.com...
On 5 Jun., 23:27, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
> >
>> Det mellem-rør jeg har nævnt, hár udvendig en krave/ring der skal
>> forhindre
>> røret i at falde ned i bunden af navet under lejeskifte eller for den
>> sags
>> skyld når akslen trækkes ud - Måske at der er dén du forsøger(!) at
>> beskrive
>> :-/
>>
>> Fungerer din mailadresse, og tager den vedhæftelser?
>> Ifald sender jeg gerne en grundig skitse som vedhæftning.
>>
> Hej ja , men send gerne på denne e-mail vipo snabela os.dk ingen
> mellem rum den kan godt tage vedhæftelser
> og det ligner der sidder et rør i mellem de to lejer
> kan bare ikke se/mærke kraven..
>
Kraven sidder også udvendigt på røret et sted mellem enderne, og er en
ligegyldig detalje i detteher spil!

Når sagerne er adskildt, så mål dimensionerne på bøsningen der sidder mellem
leje og teleskop, så du inden næste hjul-afmontering kan få lavet dig én på
rette længde (istedet for nødløsningen á mellemskiven)!

Prøver lige at finde en snittegning af et forhjulsnav, ellers laver jeg en
skitse, til fremsendelse!

--
Armand.




cbr600 (07-06-2007)
Kommentar
Fra : cbr600


Dato : 07-06-07 14:24

On 6 Jun., 22:38, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
> "cbr600" <vildor2...@yahoo.dk> skrev i en meddelelsenews:1181105879.231328.97120@q66g2000hsg.googlegroups.com...
> On 5 Jun., 23:27, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
>
>
>
>
>
> >> Det mellem-rør jeg har nævnt, hár udvendig en krave/ring der skal
> >> forhindre
> >> røret i at falde ned i bunden af navet under lejeskifte eller for den
> >> sags
> >> skyld når akslen trækkes ud - Måske at der er dén du forsøger(!) at
> >> beskrive
> >> :-/
>
> >> Fungerer din mailadresse, og tager den vedhæftelser?
> >> Ifald sender jeg gerne en grundig skitse som vedhæftning.
>
> > Hej ja , men send gerne på denne e-mail vipo snabela os.dk ingen
> > mellem rum den kan godt tage vedhæftelser
> > og det ligner der sidder et rør i mellem de to lejer
> > kan bare ikke se/mærke kraven..
>
> Kraven sidder også udvendigt på røret et sted mellem enderne, og er en
> ligegyldig detalje i detteher spil!
>
> Når sagerne er adskildt, så mål dimensionerne på bøsningen der sidder mellem
> leje og teleskop, så du inden næste hjul-afmontering kan få lavet dig én på
> rette længde (istedet for nødløsningen á mellemskiven)!
>
> Prøver lige at finde en snittegning af et forhjulsnav, ellers laver jeg en
> skitse, til fremsendelse!
>
> --
> Armand.- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Jeg siger da mange tak for venligheden, på forhånd tak

Mvh Henrik


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408528
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste