MC rengøring?
Fra : Ronni J

Dato : 31-05-07 09:04

Hej NG,

Nu er jeg blevet nysgerrig..

Udover almindelig vand, sæbe og insektrens (og lidt petroleum til de
snaskede dele), hvad bruger I så til rengøring af MC?

Jeg tænker eksempelvis på; hvis man smider MC'en til vinteropbevaring, så
afhentes den (alt afhængig af stedet) nyvasket og skinnende ren. Hvad gør
forhandleren ved den - for jeg tvivler da lidt på, at de sidder i flere
timer med tandbørste for at nå det små kroge omkring bremsekalibere og
deslige..??

Nogen gode erfaringer med sager at vaske den i som nemt klarer sådan et
job? Lak og flade dele får selvf. bare god gammeldags sæbe og en svamp..

Mvh
Ronni

Fra : S?ren H?yer Hansen

Dato : 31-05-07 09:18

Sæbe får det nok næppe, det fjerner det vandskyende lag i overfladen.
Søren

Fra : Torben Scheel

Dato : 31-05-07 09:32

Ronni J wrote:
> [...]
> forhandleren ved den - for jeg tvivler da lidt på, at de sidder i flere
> timer med tandbørste for at nå det små kroge omkring bremsekalibere og

En lærling med en 5liter dunk S100 motorrad reiniger (eller den
industielle pendant), masser af forskellige børster og en kraftig
vandstråle er mit gæt. De får hurtigt taget på det

--
vh
Torben

Fra : m0rt3n

Dato : 31-05-07 14:37

> En lærling med en 5liter dunk S100 motorrad reiniger (eller den
> industielle pendant)

S100 er godt, men lidt dyrt. Louis har et kopiprodukt:
http://www.louis.de?topic=artnr_gr&artnr_gr=10004939

Det som så sidder tilbage, tager jeg med bremseskiverens:

http://www.louis.de?topic=artnr_gr&artnr_gr=10004977

Det tager alt, man skal blot skylle hurtigt efter, for ellers sidder det
bare som løbesnavs.

-m0rt3n zrx1100

Fra : Ronni J

Dato : 31-05-07 23:01

"m0rt3n" <jnsn@R_E_M_O_V_E_mail.dk> wrote in news:465ecf6b$0$7235
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> http://www.louis.de?topic=artnr_gr&artnr_gr=10004977

Super.. det prøver jeg og siger mange tak for tippet

Louis.de kunne nu godt lave en engelsksproget side.. n00bs :-/

Ronni J

DMCN #923
Honda VFR750 RC36 '95

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 31-05-07 23:23

Ronni J skrev:
> "m0rt3n" <jnsn@R_E_M_O_V_E_mail.dk> wrote in news:465ecf6b$0$7235
> $edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Super.. det prøver jeg og siger mange tak for tippet
>
> Louis.de kunne nu godt lave en engelsksproget side.. n00bs :-/

ja eller Danskerne kunne nå til den erkendelse at tyskland faktisk er
vor største samhandelspartner, så det kan godt betale sig at følge med i
tysk i skolen....

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Ronni J

Dato : 31-05-07 23:33

> ja eller Danskerne kunne nå til den erkendelse at tyskland faktisk er
> vor største samhandelspartner, så det kan godt betale sig at følge med i
> tysk i skolen....

Too late..! :)

Ronni J

DMCN #923
Honda VFR750 RC36 '95

Fra : Ths

Dato : 02-06-07 13:04

> Too late..! :)

Med mindre man er død, så er intet "too late"!

/Ths.

Fra : Moller

Dato : 02-06-07 13:13

Ths skrev:

> Med mindre man er død, så er intet "too late"!

   Tjaaa... og at der svares på Engelsk betyder at det slet ikke er for
sent at lære et sprog mere ;)

--
VH
   Moller

Fra : m0rt3n

Dato : 01-06-07 00:39

> Louis.de kunne nu godt lave en engelsksproget side.. n00bs :-/

www.google.com
language tools
Translate a web page

Så kan du surfe siden på engelsk! Lidt kluntet oversat, men klart bedre end
alle de mærkelige tyske ord...

(direkte link såfremt det virker)
http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.louis.de&langpair=de%7Cen&hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&prev=%2Flanguage_tools

-m0rt3n zrx1100

Fra : Bongo

Dato : 01-06-07 05:31

> Så kan du surfe siden på engelsk! Lidt kluntet oversat, men klart bedre
> end alle de mærkelige tyske ord...

Fantastisk, tak for infoen.

Vh Bongo

Fra : Ronni J

Dato : 01-06-07 06:42

> (direkte link såfremt det virker)
> http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.louis.de&langp
> air=de%7Cen&hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&prev=%2Flanguage_tools
>
> -m0rt3n zrx1100

Ja det plejer jeg at gøre, og det virker "nogenlunde".. men ikke helt
optimalt :)

Ronni J

DMCN #923
Honda VFR750 RC36 '95

Fra : Jim Andersen

Dato : 31-05-07 11:52

Ronni J wrote:
> Udover almindelig vand, sæbe og insektrens (og lidt petroleum til de
> snaskede dele), hvad bruger I så til rengøring af MC?

http://blog.andersen.nu/2005/04/18/hovedrengøring-pa-to-hjul/

/jim

Fra : Ronni J

Dato : 31-05-07 12:49

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> wrote in news:465ea8c6$0
$48460$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> http://blog.andersen.nu/2005/04/18/hovedrengøring-pa-to-hjul/
>
> /jim

"Beklager, ingen indlæg matchede dine kriterier."

Ronni J

DMCN #923
Honda VFR750 RC36 '95

Fra : Jim Andersen

Dato : 01-06-07 10:06

Ronni J wrote:

> "Beklager, ingen indlæg matchede dine kriterier."

????

/jim

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-06-07 10:09

Ronni J wrote:
> "Beklager, ingen indlæg matchede dine kriterier."

Prøv :
<http://blog.andersen.nu/2005/04/18/hovedreng%C3%B8ring-pa-to-hjul/>

Det kan være ø'et der driller.

--
vh
Torben

Fra : Thomas Jensen

Dato : 01-06-07 05:22

> Nogen gode erfaringer med sager at vaske den i som nemt klarer sådan et
> job?

en nem afslutning er, at tage nogle spande koldt vand og i dem er der et par
sprøjt afspændingsmiddel fra opvaskemaskinen.
Kast dem over cyklen til sidst og lad den dryptøre.
Ingen kalkpletter og ingen vaskeskind

Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099

Fra : Armand

Dato : 01-06-07 23:53

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> en nem afslutning er, at tage nogle spande koldt vand og i dem er der et
> par sprøjt afspændingsmiddel fra opvaskemaskinen.
> Kast dem over cyklen til sidst og lad den dryptøre.
> Ingen kalkpletter og ingen vaskeskind

Eller tosse(?) metoden:
Vask motorcyklen i regnvejr hvor der kommer kalkfrit vand til afspuling
gratis fra oven

--
Armand.