Dæk til en CXer
Fra : Studo

Dato : 30-05-07 16:41

Trænger til et nyt bagdæk på min cx'er. Det er en 650er og kører med
130/80x18.

Har snakket med den lokale biks der har et bridgestone til 1100,-. Men
synes ikke rigtig jeg fik den helt store service omkring udvalg eller
forskelle i dæk. Fik faktisk ikke engang at vide hvilket bridgestone de
havde tænk sig at kaste på. Ikke andet end at Bridgestones nyeste var
blevet kåret bedst i test, men altså ikke om det var sådan et jeg fik på.

Så nu må jeg hellere høre jer om hvad i mener?

Jeg kører ikke sportsligt, men til gengæld i al slags vejr. Det som
sidderpå nu er Avon Super Venom.

Har så lige snust til nettet.
Thansen mest for sjov. 299,-

og så
http://www.reifenversand.com/wbc.php?sid=254434a9e09a&rid=5&order=item.kurzbez&tpl=mliste.html&hersteller=&querschnitt=130&prozent=80&felge=18&standard=0&felgestandard=17&mc=1308018&geschwindigkeit=&zi=S&submit=Reifenauswahl+anzeigen

Hvor Bridgestonedæk er til 90-95 €. De par hundrede i forskel kan jeg nu
godt overleve, men det var nærmere lukketheden omkring dækvalg, jeg
studsede over.

Desuden starter priserne hos reifenversand også omkring de 70€. Men jeg
har ingen anelse om hvordan koderne skal læses eller om hvad der er godt.

Fra : Futte & Co.

Dato : 30-05-07 17:47

Studo wrote:
> Trænger til et nyt bagdæk på min cx'er. Det er en 650er og kører med
> 130/80x18.
>
> Har snakket med den lokale biks der har et bridgestone til 1100,-.

Sidst jeg købte dæk, fik jeg begge dæk incl fragt for 1100,- så'n rundt
regnet

> Har så lige snust til nettet.
> Thansen mest for sjov. 299,-

er ikke noget der dur

> http://www.reifenversand.com/wbc.php?sid=254434a9e09a&rid=5&order=item.kurzbez&tpl=mliste.html&hersteller=&querschnitt=130&prozent=80&felge=18&standard=0&felgestandard=17&mc=1308018&geschwindigkeit=&zi=S&submit=Reifenauswahl+anzeigen

det var der jeg handlede

Men jeg
> har ingen anelse om hvordan koderne skal læses eller om hvad der er godt.

Bt45, hvis du kan finde et sæt i din størrelse
Og med det mener jeg at du bør skifte begge samtidig

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70

Fra : Studo

Dato : 30-05-07 20:27

Futte & Co. wrote:

> Sidst jeg købte dæk, fik jeg begge dæk incl fragt for 1100,- så'n rundt
> regnet

Tja, har ikke lige tjekket portoen. Men BT45 er til 95€+pp så en små
800,-. Men den er ikke på lager...

Takker for svaret. Må lige høre imorgen om det er en bt45 de har. Og om de
kan forhandles til at justere på fordækket, så'n når jeg nu ikke køber
dækket billigt udenlands.

> er ikke noget der dur
Vidste jeg godt. Men skulle lige se hvad de tog for et dæk.

> [...]

> Men jeg

> Bt45, hvis du kan finde et sæt i din størrelse
> Og med det mener jeg at du bør skifte begge samtidig
hmm, pengene er lidt små og mit fordæk er faktisk et BT45 i god stand.

Tak for hjælpen.

Fra : Perminator

Dato : 02-06-07 14:34

Hej
"Studo" <reNOTkvalmer@googlemail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg lurer også på et sæt BT45 til min CX500E efter anbefaling her fra
gruppen.
På Herningmessen fik jeg en Bridgestonebrochure fra importøren
(BridgestoneDanmark), og heri er den nævnte dimension anført til kr 1099,-,
så den lokale biks følger vejledende udsalgspris.

By the way, så angives det som "Diagonaldæk", mens fx BT020 er et radialdæk,
som iøvrigt ikke fås i den nævnte dimension.
Hvad er egentlig den funktionelle forskel på diagonal/radial til en MC? Er
diagonal et levn til høje gamle geder med store hjul?
I givet fald er det jo prisværdigt at Bridgestone markedsfører et
2-komponent gummi/silicadæk til denne kundegruppe!
vh
--

"Perminator"
Per Misser

Fra : Studo

Dato : 02-06-07 19:17

Perminator wrote:

> Jeg lurer også på et sæt BT45 til min CX500E efter anbefaling her fra
> gruppen.
Super. Jeg må sige at efter teknisk køredag er jeg imponeret over mit
fordæk. Tror jeg vil benytte denne chance til at få den målt igennem mht.
rundhed og afbalancering.

> På Herningmessen fik jeg en Bridgestonebrochure fra importøren
> (BridgestoneDanmark), og heri er den nævnte dimension anført til kr 1099,-,
> så den lokale biks følger vejledende udsalgspris.
Så kan jeg jo ikke rigtig klage... Og med små tre hundrede til forskel, så
skal de ikke ligge meget arbejdstid oveni (straf, for selv at medbringe
dæk ) før forskellen er irrelevant. OG jeg får også lettere ved at
klage hvis der bliver bøvl.

> By the way, så angives det som "Diagonaldæk", mens fx BT020 er et radialdæk,
> som iøvrigt ikke fås i den nævnte dimension.
> Hvad er egentlig den funktionelle forskel på diagonal/radial til en MC?
Radialdækket er vel mere stabilt ved høje hastigheder mht. deformiteter
grundet hastighed. Mest et gæt, men på en cx'er mærker jeg nok ikke
forskel.

Fra : Hans/NTV

Dato : 31-05-07 06:06

Prøv:
http://mynetmoto.com

der er næsten altid gevinst - lidt lang leveringstid, men næsten altid
gevinst. 3-4 forskellige forslag til dæk til næsten alle maskiner.

hVh
Hans/NTV

Fra : Luffe

Dato : 31-05-07 21:56

> [...]
>
> Desuden starter priserne hos reifenversand også omkring de 70?. Men jeg
> har ingen anelse om hvordan koderne skal læses eller om hvad der er godt.

Prøv http://www.sydfynmc.dk/ . Har fornuftige priser og
du kan bestille pr telefon eller online. Bemærk forsendelsesomkostninger.

vh
Luffe
Honda CX500C og CX650E

Fra : Hekto

Dato : 01-06-07 09:49

Studo formulated on onsdag :
> [...]
>
> Desuden starter priserne hos reifenversand også omkring de 70€. Men jeg
> har ingen anelse om hvordan koderne skal læses eller om hvad der er godt.

BT045 kan klart anbefales.

Moto de Voss i Slangerup er ofte lagerførende i
de gængse størrelser.

Prisen er listeprisen - dog med gratis montering
m.m..

3S service, som han siger - 'Solid Senior
Service' Om det så er ham selv, de ældre maskiner
eller cigaratterne han henviser til???

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Studo

Dato : 02-06-07 19:22

> BT045 kan klart anbefales.
Jeg nupper også den bagpå. Synes godt nok det er gået hurtigt med slitagen
på Avon-dækket. Og fordækket (BT45) er jeg glad for.

> Moto de Voss i Slangerup er ofte lagerførende i
> de gængse størrelser.

> Prisen er listeprisen - dog med gratis montering
> m.m..
Lyder ret godt, hvis der ikke lige var en bro imellem...

> 3S service, som han siger - 'Solid Senior
> Service' Om det så er ham selv, de ældre maskiner
> eller cigaratterne han henviser til???

Næh, men det lyder godt! hehe

Fra : Jan A Jensen

Dato : 02-06-07 10:27

> [...]
> blevet kåret bedst i test, men altså ikke om det var sådan et jeg fik på.
>
> Så nu må jeg hellere høre jer om hvad i mener?

prøv at kikke på: http://www.mcdaekonline.dk/start.html

Der kan du se hvad passer til din maskine og de har masser at vælge imellem.
OG
så er de billige og levere hurtigt ( fra sverige)

--
Jan A Jensen.
http://www.mccustomclubaalborg.dk