Hej Ralph
Jeg har prøvet nøjagtig det samme med min Blackbird. Den gik også i stå når
det storregnede.
Efter en hel sæson med søgning efter problemet i det elektriske system,
havde jeg næsten givet op.
Jeg fandt dog fejlen i en tordenbyge, hvor vi kørte i stå på motorvejen syd
for Århus.
Jeg gjorde som de andre gange at dette var sket; trak koplingen og rullede
ind i indersporet og nødsporet, hvor cyklen åndede ud som den havde for vane
i regnvejr.
Da jeg holdt der, kom jeg til at tænke på vacuum i tanken. Jeg lettede på
tanklåget og kunne derefter starte øjeblikkeligt.
Derefter foregik resten af turen til Djursland, ved at jeg når Birden gik i
stå, trak koblingen, slog tændingen fra, trak nøglen ud, satte nøglen i
tanken og låste op. Derefter i omvendt rækkefølge hvorefter Birden startede
øjeblikkeligt. Alt dette medens jeg trillede af sted inde i nødsporet.
Jeg nåede vist alt i alt denne procedure 7 gange inden jeg var fremme.
Men her er hvad du skal gøre:
Afmonter vacuumslangen fra tanken (den som løber fra tanken og ned bag om
motoren og munder ud i det fri)
Blæs slangen ud med trykluft så du er sikker på den ikke er stoppet. Monter
slangen igen, men klip af længden på den så den kun lige kan nå ned bag ved
motoren. Med andre ord; den må ikke være for tæt nede ved vejbanen!
Ovenstående hjalp for mig og min Blackbird og vi har ikke været oppe at
skændes siden.
Jeg tror at det er noget med at luften fortættes ved høj fugtighed, og at
der derved kan opstå et vacuum i den forholdsvis lange slange, som nærmest
trækkes af sted i relativt kort afstand over kørebanen. Derved oparbejdes
der et midlertidigt vacuum i tanken som lettes når tankdækslet åbnes.
Men det er da en billig reparation.
God sommer og god fornøjelse med verdens bedste mc.
--
Hilsen Ove CBR XX