Skivelås
Fra : Carl Astrup

Dato : 30-05-07 09:57

Skal hente min nye (brugte) cykel i dag, så må hellere få fundet en lås.
Efter at have kigget lidt rundt i gruppen ser det ikke ud til at XENA XN? er
et dårligt køb hvis man kan finde den i den nye udgave.. desværre kan jeg
ikke se den nogen andre steder en t-hansen i en gammel udgave.

Er der nogen der ved hvor man kan købe sådan en fætter ? (XN15 evt) et sted
i nærheden af Kbh i dag?

Og hvis ikke, hvad er så godt at bruge som midlertidig løsning (indtil der
kommer en XN15 hjem fra Louis.de)?

//eCarlos

Fra : Anders Majland

Dato : 30-05-07 10:40

> [...]
> er et dårligt køb hvis man kan finde den i den nye udgave.. desværre kan
> jeg ikke se den nogen andre steder en t-hansen i en gammel udgave.

Jeg har købt en xena i den nye udgave hos thansen for en måned siden . Godt
nok en XR1, men den er også vist med de gamle nøgler på deres hjemmeside.

> Og hvis ikke, hvad er så godt at bruge som midlertidig løsning (indtil der
> kommer en XN15 hjem fra Louis.de)?

Du _skal_ have mere end en skivelås til at beskytte den med...

Overvej f.eks en Ruko hængelås og en kraftig kæde - så kan du få den kodet
som hoveddøren og der er en nøgle mindre i bundtet
Ruko har de som lagervare på http://www.billigsikring.dk/ lige nord for kbh.

/A

Fra : Carl Astrup

Dato : 30-05-07 11:51

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Overvej f.eks en Ruko hængelås og en kraftig kæde - så kan du få den kodet
> som hoveddøren og der er en nøgle mindre i bundtet

Det var nok ikke tosset når den skal overnatte:). Jeg må forbi T-Hansen og
se om de har noget godt på lager. + en låsesmed

//eCarlos

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 30-05-07 12:03

"Carl Astrup" <eCarlos@esomething.com> skrev i en meddelelse

> Det var nok ikke tosset når den skal overnatte:). Jeg må forbi T-Hansen og
> se om de har noget godt på lager. + en låsesmed
>
> //eCarlos

Jeg kan anbefale Xena's (forkromede) alarmskivbremselås. Den lille gedigne
skrighals er fin til kortere parkeringer og som kombination til den bøjle-
eller kædelås man ikke kommer uden om. Spar ikke på låsene!

John de Summer-Brason

Fra : Anders Majland

Dato : 30-05-07 12:48

> Jeg kan anbefale Xena's (forkromede) alarmskivbremselås. Den lille gedigne
> skrighals er fin til kortere parkeringer ...

Jeg anbefaler den ikke ligefrem længere, selvom jeg stadig bruger en. Min
XN14 gik i baglås uden synlige skader udefra efter vinterhiet. Dvs jeg kan
godt med lidt held nørkle den op på 15min - og end ikke grundig rengøring
(læs gennemsmulet med WD40) har fået den til at gå ordenligt igen. Den var
2år og 10dage da jeg opdagede det, og det er imho for tidligt for en lås til
600kr der ikke har været brugt dagligt.

Hvorfor jeg stadig bruge er Xena ? Jo jeg må erkende at bliver jeg forstyret
i "låserutinen" kan jeg godt glemme at fjerne en skivelåse, og det gør xena
jo fint opmærksom på inden jeg når at lave ulykker... Ja jeg har ødelagt en
skive på den konto engang ... Og den dag jeg stod med mc og en defekt lås
var der en thansen lige rundt om hjørnet hvor jeg kunne købe en ny xena ...

Xena var vistr først men idag har Oxford og Abus også låse med alarm....

Fra : Lars Holst

Dato : 30-05-07 12:56

http://www.youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck

--
Lars Holst

Fra : Anders Majland

Dato : 30-05-07 13:34

> http://www.youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck

Lars, Hvad er din pointe med at poste det link (igen) ?

Kunne du ikke også tage og overveje at citere lidt i det du svarer på. Du
har medtaget hele mit indlæg men jeg kan ikke se sammenhængen.

http://www.almax-security-chains.co.uk/ har efter rygterne fået fremstillet
de video'er der vises på youtube - Men det er som måske bare
konspirationsteorier ....

Men derfor er det jo stadig gode (og dyre) kæder de sælger ... En af de
vigtigste pointer er at der på europæisk plan er en sikkerhedsklassifering
af hængelåse, og at CEN6 er de sikreste der fåes - Hvordan en rød Skafor lås
ligger i forhold til den ved jeg ikke men det giver da et større udvalg af
låse at kigge efter.

F.eks
http://www.torc-anchors.com/proddetail.php?prod=SS65CS
http://www.adams-uk.com/multlock.htm

Squire Stronghold ser ihvertfald ud til at være en "kompetent" lås ...

/A

Fra : Lars Holst

Dato : 30-05-07 21:57

> [...]
> http://www.adams-uk.com/multlock.htm
>
> Squire Stronghold ser ihvertfald ud til at være en "kompetent" lås ...

Jeg har da ikke postet det link før og jeg kan ikke se at det har været
postet tidligere.

Det er da yderst aktuelt i en tråd om tyverisikring af sin motorcykel.

Pointen er at man nok næppe kan stole på nogen som helst kædelås og deres
garanti om holdbarhed ved forsøg på opbrydning.

Man kan lige så godt bare købe en meters penge af noget galvaniseret
ankerkæde i en bådudstyrsforretning.

Mine anbefalinger til tyverisikring af motorcykler går i retning af
skivebremselås+SMS-GPRS sporing+startspærre med magnetkodet nøgle.

Og hvis man kører Harley Davidson er et misilskjold og automatisk
udløsende flammekastere nok også en god idé.

Hvorfor du brokker dig over min post, Majland, fatter jeg ikke.
Forklar dig.

--
Lars Holst

Fra : Anders Majland

Dato : 30-05-07 23:03

>>> http://www.youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck

> Jeg har da ikke postet det link før og jeg kan ikke se at det har været
> postet tidligere.

Linket har været postet herinde mere end en gang - Men du har ret i at min
formulering er uheldig da det ser ud som om at jeg mener at du har postet
det før. Men f.eks i denne tråd fra april (det er ikke så længe siden)
http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/e5a1ae98a9b2091e/07c67ab4eff44096?lnk=gst&q=Bedste+k%C3%A6de-%2Fskivebremsel%C3%A5s%3F&rnum=1#07c67ab4eff44096

> [...]
> garanti om holdbarhed ved forsøg på opbrydning.
> Hvorfor du brokker dig over min post, Majland, fatter jeg ikke.

Jeg skriver et indlæg om skivelåse og du poster et link til klipning af
kæder - uden iøvrigt at kommentere hvad indholdet i dit link er eller
hvilken del af mit indlæg det skal ses som svar på - Grund nok ?

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk