Jeg ku' sgu'!
Fra : Torben Scheel

Dato : 30-05-07 07:56

Husets prygelknabe (CB450S) har haft koldstartproblemer siden jeg fik
den på gaden sidste efterår - laang tids starter - derefter en cylinder
- senere 2. Oftest skulle den startes 3-4 gange og holdes lidt på gassen
i opvarmningen.

I går fik jeg endelig taget mig sammen til at skille og rense - det gik
såmænd problemløst - fik kun smidt een skrue væk Jeg rensede dyser i
noget karburatorrens beregnet til at hælde i tanken - der var ikke noget
direkte beregnet til "iblødsætning" at få. Selve karburatoren blev blæst
igennem med trykluft.

Der var en del "gunk" i svømmerhusene (cyklen havde stået 3 år før jeg
overtog den), men ellers var der ikke andet at se end at
tomgangsnålen(?) var sort i spidsen.

Efter samling startede den fint på en cylinder, men det var nok fordi
jeg havde glemt at stramme tappeskruen i bundkarret på den anden karb.
Da det var ordnet, kørte den fint på begge.

Her til morgen skulle jeg lige checke koldogvåd starteevnen - 1 runde og
den var igang - det virkede sgu'

Nu er jeg ikke i tvivl om at NTV'en skal have samme omgang - den har
nærmest stået stille i 14 år, og været afmeldt de sidste 3.

--
vh
Torben

Fra : Max Andersen

Dato : 30-05-07 16:39

Torben Scheel wrote:

> Nu er jeg ikke i tvivl om at NTV'en skal have samme omgang - den har
> nærmest stået stille i 14 år, og været afmeldt de sidste 3.

DAMN!. Jeg vil også have en masse MC'ere.....

Max

Fra : Torben Scheel

Dato : 31-05-07 07:07

Max Andersen wrote:

> DAMN!. Jeg vil også have en masse MC'ere.....

Jeg har en CB450S og en FJ1100 til salg - det ville da være en start

--
vh
Torben

Fra : Bongo

Dato : 30-05-07 17:09

Jeg glæder mig til du får skrueerfaringer med TDMen så jeg kan lukrerer på
dig når den tid kommer.
Hvordan gik kurset?

Vh Bongo

Fra : Torben Scheel

Dato : 31-05-07 07:14

Bongo wrote:
> Jeg glæder mig til du får skrueerfaringer med TDMen så jeg kan lukrerer på
> dig når den tid kommer.

TDM'en skal da ikke skrues i de første 5 år, så du kommer nok til at
vente lidt

Mine erfaring begrænser sig til montering af sidetaskebeslag, alarm og
fremstilling af monolock beslag - men ikke til at få nærlyset til at
lyse fremad
Kan du bruge noget af det, så lukrér endelig

> Hvordan gik kurset?

Fint for mig, jeg blev sat til at køre slalom siddende "damesaddel" til
begge sider, og med knæene på sædet efter en tid. TDM'en fik prøvet
bremser til den store guldmedalje.

Anne Mette derimod.. skvattede ved en hård nedbremsning mod et kryds
(hvid stribe), og kunne ikke deltage pga. øm hofte. Heldigvis kunne
cyklen køre videre til kurset, og hun fik kørt de 50km hjem igen, og
rystet den værste skræk af sig, og hun har masser af mod på mere kørsel.

--
vh
Torben

Fra : Bongo

Dato : 31-05-07 16:59

> [...]
> videre til kurset, og hun fik kørt de 50km hjem igen, og rystet den værste
> skræk af sig, og hun har masser af mod på mere kørsel.

Godt at høre at det ikke var værre, hils hende.

Fra : Stephan G

Dato : 31-05-07 09:46

Godt at høre, at Anne Mette ikke har taget psykisk skade!
Du må hilse hende, hyggeligt at møde Jer, omend jeg først nu blev klar
over, at det var Torben Scheel (kendt fra nettet ;) der deltog på
kurset :)

Stephan

www.hippietrail.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 31-05-07 10:14

Stephan G wrote:
> [...]
> Du må hilse hende, hyggeligt at møde Jer, omend jeg først nu blev klar
> over, at det var Torben Scheel (kendt fra nettet ;) der deltog på

Tak og i lige måde. Tænk at man ligefrem er kendt

Dig og Simon var nemme at identificere

--
vh
Torben