En gastebørs - hvordan skabes der en god o~
Fra : Whiskey-Morten

Dato : 31-05-07 13:09

Er du også træt af papirlapper på klubbens opslagstavle, diverse
ringerier og skriverier frem og tilbage, hver gang en sejltur skal
arrangereres? Så er en gastebørs sagen - men der eksisterer bare
ingen, der er hverken god eller effektiv - og vel at mærke gratis hele
vejen igennem.

Det har jeg skrevet lidt om på min blog i forbindelse med min
journalistiske efteruddannelse:

http://www.svanesejlere.blogspot.com/

Jeg modtager gerne forslag til, hvordan man ud fra et lokalt miljø
opretter et virtuelt aktivt netværk af sejlere der med tiden bliver så
stærkt, at en gastebørs kan drives og trives.

Alle kommentarer er velkomne - enten her eller direkte på min blog.

Min deadline er 5. juni 2007.

Mvh "Whiskey-Morten"
(min båd hedder Whiskey II og er en Scampi fra 1975 beliggende i
Svanemøllehavnen)

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 31-05-07 16:07

www.udkig.dk her er allerede en gastebørs

mvh
JR

"Whiskey-Morten" <morten.terf.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : N/A

Dato : 31-05-07 16:27

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 31-05-07 16:27

> Held og lykke
> Det er prøvet her i gruppen til de større sejladser og mesterskaber, om
> det virker ordentligt skal jeg lade være usagt, men måske Leon har haft
> held med det.

Fra Hobie sitet er det da lykket mig at få en gast.
Og mange klasse hjemmesider har også en gastebørs.

Men ellers skal gaster desværre næsten jagtes og næsten bestikkes.
Det er som ofte venner, familie, nabo-både og andre lidensfæller, der hopper
på.
Men det er en mega problem i klubberne, især stabiliteten.
Dernæst stiller nogle både ret store krav, så som man skal deltage i Fyn
rundt, Romsø rundt, Sjælland rundt og så står de fleste af.
Jeg deltager ikke selv til nogen større sejladser, der vare over 1 dag.....
i år (jeg bygger)

Men selv til den lokale Onsdags-sejlads er der problemer med at skaffe
hænder og der er ofte større både der sejles 2 mands. Og det er ikke en let
opgave.

Som absolut grøn gast, skal man ellers kun kunne tåle frisk luft og lidt
saltvand, kunne svømme, kunne dukke hoved, hive i et stykke tov og kende
forskel på højre og venstre.
Men behøver absolut ikke at have nogen sejl-kundskab, det lærer man hen ad
vejen.
Efter hver sejlads bliver der hygget og fortalt røverhistorier.

Det er dog en fordel at have det rigtige tøj og fodtøj. Er vejret godt og
varmt så er et par alm. gummisko med lyse såler, det eneste krav.

Så hvis der er nogen, der har lyst til at svede lidt, så mød op i din lokale
klub til skippermødet før hver sejlads. Jeg er ret sikker på at dato, tid og
sted står på klubbens hjemmeside.
Det gør den i hvert fald i Korsør Sejlklub.

Da jeg hoppede på en kølbåd forrig år, var det 15år siden jeg sidst havde
sat en spiler og al erfaring var fra joller, ikke destro mindre er jeg nu
fordækker på en Safir 10m (Fru Nielsen).

Vel mødt og god vind

Leon, Korsør

Fra : TOSB

Dato : 31-05-07 17:05

Whiskey-Morten wrote:
> [...]
> arrangereres? Så er en gastebørs sagen - men der eksisterer bare
> ingen, der er hverken god eller effektiv - og vel at mærke gratis hele

Også her er der oprettet en gastebørs - se venstre side - nk-s.dk:
http://www.nk-s.dk/default.asp?id=154&mnu=154

Indtil nu er der kun en enkelt, der har benyttet sig af muligheden, men mon
ikke at flere kommer til.

Mvh
Torben
--
Husk at hvis du vågner, så er det den første
dag i resten af dit liv ELLER: Lev livet i dag,