Montering af startspærre
Fra : Jens

Dato : 05-06-07 22:16

Hej

Jeg står over for opgaven at skulle installere en startspærre der afbryder 3
kredsløb.

Bilen er en Audi 80 1992 model.

Hvilke kredsløb skal jeg afbryde?

1) Tænding
2) Benzinpumpe
3) ???

Mvh

Jens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-06-07 22:23

Jens skriver:

> 1) Tænding
> 2) Benzinpumpe
> 3) ???

Nu du er i dk.fritid.bil, så vover jeg pelsen og siger: Radio

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-06-07 23:07

> Jens skriver:

> Nu du er i dk.fritid.bil, så vover jeg pelsen og siger: Radio

Klaus, hvad har radioen med _start_spærre at gøre?

Må tilstå at dine 'forslag' bliver værre og værre med tiden

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 02:17

>>> 1) Tænding
>>> 2) Benzinpumpe

> Klaus, hvad har radioen med _start_spærre at gøre?
>
> Må tilstå at dine 'forslag' bliver værre og værre med tiden

Jeg synes nu det var meget fornuftigt.... Man kan da ikke køre bil uden
musik!

/SWP

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-06-07 05:35

"Uffe Bærentsen" skriver:

> Klaus, hvad har radioen med _start_spærre at gøre?

Det er sku da kedeligt at køre bil uden at høre radio.

En tyv der får bypassed de første 2 kredsløb så han kan få startet
bilen, vil hurtigt opgive at køre bilen, da han ikke kan få musik til
kørslen.

Så er den let at finde, da den højst har kørt 4 km.

Syntes du stdigvæk at forslaget er mærkeligt, vil jeg kalde dig
humorforladt

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-06-07 08:56

> [...]
>
> Så er den let at finde, da den højst har kørt 4 km.
>
> Syntes du stdigvæk at forslaget er mærkeligt, vil jeg kalde dig

Jeg vil kalde det tåbeligt, da flere forsikringer kræver 3-punkts
_start_spærre.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-06-07 23:14

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg står over for opgaven at skulle installere en startspærre der afbryder
> [...]

Det kunne være at bryde begge, så opnår du dobbeltafbrydelse.

Har dog lige konsulteret manualen for Defa.
De anbefaler følgende:
1) Starter
2) Benzinpumpe
3) Tænding

På min er instrumentbrædtet dødt, hvis startspærren er slået til.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Brian

Dato : 06-06-07 16:59

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2) Benzinpumpe
> 3) Tænding
>
> På min er instrumentbrædtet dødt, hvis startspærren er slået til.

Er det helt hen i vejret at "cutte" forsyningen til forlygterne? Jeg antager
at de fleste biler stjæles om natten, og en (stjålet) bil uden lys vil nok
vække mistanke...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-06-07 18:07

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Er det helt hen i vejret at "cutte" forsyningen til forlygterne? Jeg
> antager at de fleste biler stjæles om natten, og en (stjålet) bil uden lys
> vil nok vække mistanke...

Det er korrekt at den ville vække mistanke.
Men jeg ville hellere have at tyvene kunne se evt. forhindringer.
Disse forhindringer kunne være i form af fodgængere, andre bilister eller
faste objekter.
Kort sagt, jeg ville ikke gøre det.

--
mvh Uffe