Må der ikke længere holde lastbiler på Ped~
Fra : JL

Dato : 04-06-07 21:12

Må der ikke længere holde lastbiler på Peder Lykkesvej, 2300 København S?

Nu har der ikke holdt en eneste lastbil i 14 dage og det undrer mig meget,
da der i alle de år jeg har boet i området har holdt mange lastbiler. Så
vidt jeg kan se er der ingen skilte der siger noget om parkering forbudt.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-06-07 21:31

On Mon, 4 Jun 2007 22:12:03 +0200, "JL" <invalid@invalid.dk.invalid>
wrote:

> [...]
>vidt jeg kan se er der ingen skilte der siger noget om parkering forbudt.

Hvis jeg ikke tager meget fejl, så er der i hele Københavns Kommune en
regel om, at lastbiler ikke må parkere andre steder end der hvor det
specifikt er skiltet, efter kl. 19:00

Den regel er forholdsvis gammel, men det kan da godt være at de først
er begyndt at håndhæve den nu.

Da jeg i 80'erne boede på Kirkegårdsvej, ringede jeg til station 4,
for at høre om reglerne, der blev indført på det tidspunkt.

Da blev der sagt, at det havde man ikke resourcer til, og de ville kun
skride ind ved anmeldelser.

På daværende tidspunkt var der en rockerborg på den vej, og formedelst
en kasse øl en gang imellem aftalte jeg med dem, at jeg kunne parkere
de sjældne gange jeg var hjemme, ved deres fortovskant.

Der skete aldrig noget med lastbilen, og der kom heller ingen
anmeldelser.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-06-07 22:31

Folmer Rasmussen skrev:

> Der skete aldrig noget med lastbilen, og der kom heller ingen
> anmeldelser.

LOL
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-06-07 08:20

> [...]
> de sjældne gange jeg var hjemme, ved deres fortovskant.
>
> Der skete aldrig noget med lastbilen, og der kom heller ingen

Jeg vidste der var et eller andet.
Men at du, af alle, skulle komme med den slags relationer.

Nå, bortset fra det, så er det tirsdag, jeg hygger med knægten og vejret er
skønt

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-06-07 10:21

On Tue, 5 Jun 2007 09:20:04 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg vidste der var et eller andet.
>Men at du, af alle, skulle komme med den slags relationer.

>--

Tja, de var jo genboer, uanset om man kunne li' det eller ej.

Jeg kunne s'gu ikke lade være med at grine, når de lørdag formiddag
stod nede i superen, smed et antal 1000' de på disken, og forlangte
assorteret spiritus tl hjemmebaren. . Det lå i sagens natur, at
formiddagsaviserne var kontantrabatten.

>--

>Nå, bortset fra det, så er det tirsdag, jeg hygger med knægten og vejret er
>skønt

Hyg dig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 05-06-07 10:51

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]

> stod nede i superen, smed et antal 1000' de på disken, og forlangte
> assorteret spiritus tl hjemmebaren. . Det lå i sagens natur, at

Specielt folkefærd.
Da jeg som ung naiv menig kom til at del stue (16 mand) med en af slagsen
kom jeg vist til at trække en torn ud af hans pote, for der var ingen der
skulle gener mig. Han åbnede mine bajere med kindtænderne

Var vist fra Birkerød. Var der ikke nogle "gutter" der i midt 60'erne?

Møller

Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-06-07 23:21

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
> de sjældne gange jeg var hjemme, ved deres fortovskant.
> Der skete aldrig noget med lastbilen, og der kom heller ingen

Nu bruger jeg en del at parkere i Kbhstrup-området. Og jeg har erfaret
en vis uenighed mellem Krak og skiltningen.

Gu've' hvad der sker hvis man holder "efter Krak" og der ingen skilte
er, og nogen bliver sure over det?

--
MVH Finn Fremover vil MC'ister i flok have samme ret til
vejen som cykelryttere i flok, i min verden. (M.a.o. kun

Fra : Leonard

Dato : 16-06-07 11:18

On Sat, 16 Jun 2007 00:20:54 +0200, Finn Guldmann wrote:

> Gu've' hvad der sker hvis man holder "efter Krak" og der ingen skilte
> er, og nogen bliver sure over det?

Du er da ikke i tvivl om at skiltning, afstribning og forhold iøvrigt på
stedet er gældende, fremfor hvad Krak finder på at tegne på deres kort?

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-06-07 16:32

Leonard skrev:
> Du er da ikke i tvivl om at skiltning, afstribning og forhold iøvrigt på
> stedet er gældende, fremfor hvad Krak finder på at tegne på deres kort?

Jeg har erfaret at skiltene med lastbilparkering tilladt ikke har den
store interesse i vedligehold og synlighed.

Flere steder er de der godtnok, men gemt væk i træer.

Men spørgsmålet var nu også mere om man, som jyde, kan snakke sig fra en
bøde ved at henvise til markeringerne i Kraks kort.

F.eks. er både Høffdingsvej og Ramsingsvej mærket i Krak som gader med
tilladt lastbilparkering. Ingen af stederne er der synlige skilte. På
Høffdingsvej holder der ingen lastbiler om aftenen, men det gør der
oftest på Ramsingsvej. På Ramsingsvej er der kun virksomheder.

Fra : news.cybercity.dk

Dato : 06-06-07 22:18

Se
http://www.vejpark.kk.dk/byenstrafik/p_forhold/lastbil_p.htm

Bemærk:
De nye zoner, som består af allerede eksisterende og nyoprettede pladser,
kommer primært til at ligge uden for boligområder og skoleveje.

/AB