Vi lastbilchauffører er ikke så ringe endd~
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-06-07 20:27

http://www.iru.org/index/en_media_press_pr/code.873/lang.en

Ifølge denne meget meget fine udredning fra IRU og EU, så er
lastbilchauffører uskyldige i 75% af de ulykker hvor den menneskelige
faktor har været årsag til ulykken.

Så er der 25% tilbage, og det må der arbejdes med. Det tal er efter
min mening for højt.

Det er sikkert højresvingsulykkerne der har indflydelse på det.

Jeg takker de højere magter hver dag, fordi jeg ikke kører
distribution og anden kørsel i storbyen. Motorveje er guf.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : OZ3BTO

Dato : 04-06-07 21:48

> [...]
>
> Jeg takker de højere magter hver dag, fordi jeg ikke kører
> distribution og anden kørsel i storbyen. Motorveje er guf.

Lastbiler burde forbydes i de større byer... De pakker der skal ind i byen
kan fint køres på mindre biler hvilket også ville få flere folk i arbejde.

Nej jeg er ikke lastbil hader men kender problemerne fra min fatter som
gennem de sidste 40 år (ca) har kørt lastbil .. 20 af dem som selvstændig
vognmand og han har desværre selv stiftet bekendtskab med en cykel i et
højresving .. HELDIGVIS fik cykelisten kun skrammer

Erik

Fra : Lars Holst

Dato : 04-06-07 22:06

"OZ3BTO" <no@spam.dk> said in

> [...]
> selvstændig vognmand og han har desværre selv stiftet bekendtskab med
> en cykel i et højresving .. HELDIGVIS fik cykelisten kun skrammer

Pakker skal da køres på Long John cykler i større byer.

Har vi nogen større byer i Danmark?

--
Lars Holst

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 05-06-07 10:26

Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> writes:

> Pakker skal da køres på Long John cykler i større byer.
>

> Har vi nogen større byer i Danmark?

Vi har i hvert fald byer som er sværere at komme rundt i end langt
større byer i udlandet. (OK, det samme kan siges om en hel del af de
gamle europæiske byer med snævre gader, uregelmæssige vejforløb o.l.)