Polo 1,4 fra 2000 har udsættere
Fra : Hans

Dato : 04-06-07 18:48

Min Polo 1,4 fra 2000 har, næsten siden den var ny, haft udsættere.
Motoren blev af andre årsager og på garantien udskiftet i februar 2006,
problemet flyttede med.

Der er ikke noget mønster i problemet. Udsættene kommer ved al slags kørsel
men kun i et splitsekund, men under acceleration er det meget mærkbart.
Ind i mellem lyser olielampen efter et udsæt, men er igen ok efter genstart.
Hvis udsættet kommer når man holder stille, udkoblet, går motoren i stå.

VW har haft bilen inde mange gange men kan ikke finde fejlen. Udlæsning
giver ikke svaret.
VW påstår også at fabriken aldrig har hørt om problemet.

Jeg er vel ikke den eneste Poloejer med dette problem?
Er der noget bud på hvad det kan være?

Hilsen Hans

Fra : Tom

Dato : 04-06-07 20:38

"Hans" <yllilsletdette@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> VW påstår også at fabriken aldrig har hørt om problemet.
>
> Jeg er vel ikke den eneste Poloejer med dette problem?

Nej det er du ikke. Min arbejdskollega har haft precis det samme med deres
Polo. Hun har også sagt at det var meget ubehagelig når man skulle
accelerere. Jeg tror deres Polo var fra 97' som de lige har solgt for et par
mdr. siden. VW i Sønderborg fandt heller aldrig fejlen, men de KENDER altså
fejlen.

> Er der noget bud på hvad det kan være?

Fejl i softwaren i motorstyringen. Måske at motoren kører for mager (for at
kunne opfylde miljøkrav). Måske en chiptuning kunne løse problemet, ellers
ved jeg ikke.

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 04-06-07 21:03

Hans wrote:

> Jeg er vel ikke den eneste Poloejer med dette problem?
> Er der noget bud på hvad det kan være?

Min fætter havde samme problem på hans Polo 1,4 8V - den gamle motor med 60
heste. Der var små udsættere (dog optrådte hans kun under kraftig
accelleration) og til sidst havde den også svært ved at holde i tomgang. Et
besøg ved VW i Horsens gjorde ham kun 862,- fattigere - der var ingen
fejlkode lagret. Det eneste de kunne foreslå, var at skifte benzinpumpen.

Han kørte til en anden mekaniker som målte på benzintrykket. Såvidt jeg
husker skulle der være 2,5 bar, og der blev målt 0,7 bar. En
benzintryksregulator blev skiftet, og siden har der ikke været noget.

/Brian

Fra : IKJ

Dato : 06-06-07 10:39

> [...]
> problemet flyttede med.
>

> Jeg er vel ikke den eneste Poloejer med dette problem?

Tak for svarene
hilsen Hans