En meget hurtig bil.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-06-07 17:20

Her skal der gættes.

1508 hk.

5004 Nm.

Topfart ca. 300 km/t.

0 - 100 på ca. 4 sek.

Er der nogen der ud fra disse oplysninger kan fortælle mig hvad det er
for en bil vi snakker om?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Tom T.

Dato : 04-06-07 17:35

> Her skal der gættes.
>
> 1508 hk.
>
> 5004 Nm.
>
> Topfart ca. 300 km/t.
>
> 0 - 100 på ca. 4 sek.
>
> Er der nogen der ud fra disse oplysninger kan fortælle mig hvad det er
> for en bil vi snakker om?
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer

En tunet Skoda ?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 04-06-07 17:35

On Mon, 04 Jun 2007 18:19:41 +0200 Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> sent the following smoke signals:

Kenworth T400-based Bandag Bullet...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Hr. Jensen

Dato : 04-06-07 17:38

On Mon, 04 Jun 2007 18:35:29 +0200 Hr. Jensen
<aage.er@musikalsk.invalid> sent the following smoke signals:

http://www.metacafe.com/watch/613623/fastest_truck_from_guinnessworldrecords/

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Tom

Dato : 04-06-07 17:36

> Her skal der gættes.
>
> 1508 hk.
>
> 5004 Nm.
>
> Topfart ca. 300 km/t.
>
> 0 - 100 på ca. 4 sek.
>
> Er der nogen der ud fra disse oplysninger kan fortælle mig hvad det er
> for en bil vi snakker om?

En rød Sierra 1.6....det var næsten FOR let

--
Tom

Fra : KickAssCowboy

Dato : 04-06-07 17:40

> Her skal der gættes.
>
> 1508 hk.
>
> 5004 Nm.
>
> Topfart ca. 300 km/t.
>
> 0 - 100 på ca. 4 sek.
>
> Er der nogen der ud fra disse oplysninger kan fortælle mig hvad det er
> for en bil vi snakker om?
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Det lyder som en dragster men den er sgu ikke så langsom. Hvorfor mon den
"kun" kan køre 300km/t og er 4 sek. 0-100 når den har over 1500hk??? Der er
noget fusk her

Fra : Hr. Jensen

Dato : 04-06-07 17:47

On Mon, 4 Jun 2007 18:40:23 +0200 "KickAssCowboy" <KaK@ms.com> sent the
following smoke signals:

>Det lyder som en dragster men den er sgu ikke så langsom. Hvorfor mon den
>"kun" kan køre 300km/t og er 4 sek. 0-100 når den har over 1500hk??? Der er
>noget fusk her

Lastbil...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-07 18:41

Hr. Jensen wrote:
> Lastbil...

Nej, der står at det er en bil.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-06-07 19:25

Morten wrote:

> Nej, der står at det er en bil.

På den anden side står der ikke legobil :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-06-07 22:16

> På den anden side står der ikke legobil :)

Husk på at det ikke var Finn der skrev det

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Henning

Dato : 04-06-07 19:27

On Mon, 4 Jun 2007 19:40:48 +0200, "Morten" <---> wrote:

>Nej, der står at det er en bil.

Er en lastbil ikke en bil? Lige som en Skoda kalder sig bil? Der er
ikke nævnt specifikt "personbil" el.lign?

Fra : N/A

Dato : 04-06-07 22:49

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-06-07 22:49

Hvorfor er det ikke det?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bruno

Dato : 04-06-07 22:47

KickAssCowboy wrote:

> Det lyder som en dragster men den er sgu ikke så langsom. Hvorfor mon den
> "kun" kan køre 300km/t og er 4 sek. 0-100 når den har over 1500hk??? Der er
> noget fusk her

1500 HK kan da vist godt passe på en dragster. Bare ikke en Top Fuel
ting, men noget lidt mere konventionelt.

Mvh
Bruno

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-06-07 00:13

>Det lyder som en dragster men den er sgu ikke så langsom. Hvorfor mon den
>"kun" kan køre 300km/t og er 4 sek. 0-100 når den har over 1500hk??? Der er
>noget fusk her

Nu har jeg ikke 1500HK men lidt mindre... jeg får ikke hurtigere
nul-100 af, at smide flere HK i min.. ene og alene pga. vejgreb.

Jeg vil _tro_, at det samme er gældende ovenfor ;)

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com

Fra : KickAssCowboy

Dato : 05-06-07 03:33

> Nu har jeg ikke 1500HK men lidt mindre... jeg får ikke hurtigere
> nul-100 af, at smide flere HK i min.. ene og alene pga. vejgreb.
>
> Jeg vil _tro_, at det samme er gældende ovenfor ;)

Jo, men en dragster er jo ca. 1-2 sek. 0-100km/t

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-06-07 05:45

KickAssCowboy skriver:

> Jo, men en dragster er jo ca. 1-2 sek. 0-100km/t

Med "lim" på dækkene og en helt anden dækmontering og vægtfordeling.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-06-07 09:27

On Tue, 05 Jun 2007 06:45:01 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>KickAssCowboy skriver:

>Med "lim" på dækkene og en helt anden dækmontering og vægtfordeling.

Hvor fanden lagde jeg den Carlsons Klister... ? hmm...

Fra : Møller

Dato : 04-06-07 19:18

Folmer Rasmussen skrev:
> Her skal der gættes.
>
> 1508 hk.
>
> 5004 Nm.
>
> Topfart ca. 300 km/t.
>
> 0 - 100 på ca. 4 sek.
>
> Er der nogen der ud fra disse oplysninger kan fortælle mig hvad det er
> for en bil vi snakker om?

http://www.ronpatrickstuff.com/ ?

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-06-07 19:36

<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Her skal der gættes.
>
>1508 hk.
>
>5004 Nm.
>
>Topfart ca. 300 km/t.
>
>0 - 100 på ca. 4 sek.
>
>Er der nogen der ud fra disse oplysninger kan fortælle mig hvad det er
>for en bil vi snakker om?

>--

Det kniber nok lidt.

Den er skandinavisk, og kun bygget med det formål at slå en rekord på
1000 meter med stående start.

Den gamle rekord er fra 2001 og lyder på en gennemsnitsfart på 155,744
km/t. Dvs. at farten ved 1000 meter-mærket er oppe i nærheden af
260-270 km/t.

Den har biturbo og vandkølede intercoolere.

Hjalp det lidt?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hr. Jensen

Dato : 04-06-07 22:58

On Mon, 04 Jun 2007 20:35:41 +0200 Folmer Rasmussen
> [...]

>Den gamle rekord er fra 2001 og lyder på en gennemsnitsfart på 155,744
>km/t. Dvs. at farten ved 1000 meter-mærket er oppe i nærheden af

Ups, sorry. Var den så bovlam? Ja, så er det ikke Kenworth'en...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-07 00:44

Med de få HK til alle de NM er der tale om en Diesel et eller andet , men
tror da lige på at den må kunne komme ud af hullet

Hvor mange ccm er den på 20-25 l er skudet lige !!!

www.kvikteam.dk
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-06-07 10:16

Nej, det er en 16 liters motor.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Otto J

Dato : 05-06-07 10:29

> Nej, det er en 16 liters motor.

Det overrasker mig at truck-racing tilsyneladende er så fjernt for brugerne
i denne gruppe...

http://www.performance.mahle.com/C125713200619F8F/Print/W26SZB3M847MARSEN

Men hvilken specifik slæde du tænker på, skal jeg ikke gøre mig klog på...

Mvh. Otto

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-06-07 10:40

On Tue, 5 Jun 2007 11:29:05 +0200, "Otto J" <hifiotto@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Men hvilken specifik slæde du tænker på, skal jeg ikke gøre mig klog på...

Det kommer også noget bag på mig.

Det er nu ikke nogen decideret truk-racing ting.

Den er kun lavet med det ene formål at slå den rekord på 1000 meter.

Det drejer sig om en Volvo N-model. Altså den med snude.

Den har de så udstyret med den nye 660 hk. 16-liters Volvomotor, og
pillet lidt ved.

Ham der står bag hedder Boije Overbrink, og han er også indehaver af
den gamle rekord, men kørte dengang for MAN.

Men 0-100 på 4 sekunder i en lastbil, det er nu alligevel næsten ikke
til at forstå.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 05-06-07 11:55

Folmer Rasmussen skrev:
> On Tue, 5 Jun 2007 11:29:05 +0200, "Otto J" <hifiotto@hotmail.com>
> wrote:
>

> Men 0-100 på 4 sekunder i en lastbil, det er nu alligevel næsten ikke
> til at forstå.

Hvad er accelerationen i et jumbofly den vejer da lidt mere.
Møller

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 05-06-07 12:14

Møller <eamz@get2net.dk> writes:

> Hvad er accelerationen i et jumbofly den vejer da lidt mere.
> Møller

De har typisk en take-off tid fra stående start på 30-45 sek, og de
letter ved omkring 300 km/t, så: Noget lavere.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-06-07 22:13

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> De har typisk en take-off tid fra stående start på 30-45 sek, og de
> letter ved omkring 300 km/t, så: Noget lavere.

Det er ikke kun jumboer der har så lang take-off tid.
Jeg var meget forbavset første gang jeg prøvede at tælle ved en take-off.
Det var en 737 og jeg havnede på ca 25 sek.
Men om det sige mere om mine evner udi tællingen, end om take-off tid,
skal jeg ikke sige noget om

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Møller

Dato : 06-06-07 09:23

Uffe Bærentsen skrev:
> [...]
> Jeg var meget forbavset første gang jeg prøvede at tælle ved en take-off.
> Det var en 737 og jeg havnede på ca 25 sek.

Det er korrekt, de gange jeg har fløjet med 737, er jeg havnet på 24 -25
sek. Altså det samme. og der er ikke stor forskel til andre typer.
jeg har talt og brugt stopur, man er vel lidt gal
Når flyet slipper bremserne jeg plejer at sige til nye kolleger, nå nu er vi
i luften om 25 sek. det slår aldrig fejl.

Møller

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-06-07 11:26

"Møller" <eamz@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Når flyet slipper bremserne jeg plejer at sige til nye kolleger, nå nu er
> vi i luften om 25 sek. det slår aldrig fejl.

Den første gang troede jeg ikke på det.
Fornemmelsen som jeg har er at tiden bare går hurtigt.

Men ud fra dette så må konklusionen være at der _ikke_ er sammenhæng
mellem acceleration og topfart qua et fly har en væsentlig højere topfart,
end en dragster feks.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 16:33

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Men ud fra dette så må konklusionen være at der _ikke_ er sammenhæng
> mellem acceleration og topfart qua et fly har en væsentlig højere topfart,
> end en dragster feks.

Hmm...
Af ren nysgerrighed:

Hvor hurtigt ville en dragster kunne køre hvis den fik lov at rende ud.
Lad os sige at den fik lov at spadsere ud af et lige stræk på 20km. Ville
den overhovedet kunne holde sige på vejen hvis den kom over 500km/t.?

Den må da have en pokkers masse tilbage, hvis den kan accelere op over
400km/t på så kort et stykke den normalt kører?!?

--
/HB

Fra : Leonard

Dato : 06-06-07 17:04

On Wed, 6 Jun 2007 17:33:12 +0200, HB wrote:

> Hvor hurtigt ville en dragster kunne køre hvis den fik lov at rende ud.
> Lad os sige at den fik lov at spadsere ud af et lige stræk på 20km. Ville
> den overhovedet kunne holde sige på vejen hvis den kom over 500km/t.?

Tjah, i 2003 kørte Kim 511 km/t i hans topfuel - uden at vælte
I 2004 kørte en amerikaner 540 km/t.

> Den må da have en pokkers masse tilbage, hvis den kan accelere op over
> 400km/t på så kort et stykke den normalt kører?!?

Næh, den er såmænd kørt helt ud og skulle den køre bare dobbelt så
langt, så ville den eksplodere. Den er jo kun bygget til at køre den
kvarte mil.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 17:25

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i meddelelsen

> Tjah, i 2003 kørte Kim 511 km/t i hans topfuel - uden at vælte
> I 2004 kørte en amerikaner 540 km/t.

okay!

> Næh, den er såmænd kørt helt ud og skulle den køre bare dobbelt så
> langt, så ville den eksplodere. Den er jo kun bygget til at køre den
> kvarte mil.

Hmm.. så den springer i luften efter at have "eksploderet" på en kvart mil.
Kan godt følge at motoren ikke kan holde, og springer i stumper og stykker.
Jeg troede, ihvertfald i teorien, at den kunne køre monsterstærkt og at den
slet ikke fik lov at opnå max hastighed på det korte stykke.

--
/HB

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-06-07 18:29

Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in

> De har typisk en take-off tid fra stående start på 30-45 sek, og de
> letter ved omkring 300 km/t, så: Noget lavere.

En startende airliner giver ikke fuld gas. De har masser af
sikkerhedsmargin.

Da Singapore Airlines nyeste 777'er skulle returnere fra København efter 2.
jomfrurejse, blæste indmaden ud af den ene motor under starten (en fugl
mener man). Piloten gennemførte starten kun med den anden motor, stortset
uden problemer.

Min svoger flyver MD80'ere, og han siger at en tom MD90'er kan være i
luften på 10-12 sekunder hvis der gives fuld gas.

Fra : TheTransporter

Dato : 08-06-07 08:42

On Tue, 05 Jun 2007 12:54:53 +0200, Møller <eamz@get2net.dk> wrote:

>Hvad er accelerationen i et jumbofly den vejer da lidt mere.
>Møller

Noget lavere da turbinerne skal drejes på fuld gas i nogle sekunder
før at flyvet begynder at rulle og for at få det op i fart.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-06-07 22:14

> [...]
> den gamle rekord, men kørte dengang for MAN.
>
> Men 0-100 på 4 sekunder i en lastbil, det er nu alligevel næsten ikke

Et vildt skud, hedder føreren Keke?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-06-07 22:26

On Tue, 5 Jun 2007 23:13:53 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>Et vildt skud, hedder føreren Keke?

>--

Nix. Han hedder Boije Overbrink, og er svensker.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hr. Jensen

Dato : 05-06-07 12:56

On Tue, 5 Jun 2007 11:29:05 +0200 "Otto J" <hifiotto@hotmail.com> sent
> [...]

>Men hvilken specifik slæde du tænker på, skal jeg ikke gøre mig klog på...

Jeg var da tæt på med mit Kenwoth T-400-bud, men den var for hurtig...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Darking

Dato : 08-06-07 21:15

On 4 Jun., 18:19, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
> Her skal der gættes.
>
> 1508 hk.
>
> 5004 Nm.
>
> Topfart ca. 300 km/t.
>
> 0 - 100 på ca. 4 sek.
>
> Er der nogen der ud fra disse oplysninger kan fortælle mig hvad det er
> for en bil vi snakker om?
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Det ved jeg Skutte...

Men den her er Fandme også hurtig:

http://www.youtube.com/watch?v=5E1q0mmciN8&mode=related&search=

Shockwave.. 36.000 heste.. Quatermile på 6.39 sekunder tophastighed
lidt over 300mph.

Darking

Fra : Hr. Jensen

Dato : 09-06-07 08:59

On Fri, 08 Jun 2007 13:14:48 -0700 Darking <Darking@hotmail.com> sent
> [...]

>http://www.youtube.com/watch?v=5E1q0mmciN8&mode=related&search=
>
>Shockwave.. 36.000 heste.. Quatermile på 6.39 sekunder tophastighed

Den er bare ikke så god at spænde en tankvognstrailer efter...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : ShutEye

Dato : 10-06-07 18:29

> Den er bare ikke så god at spænde en tankvognstrailer efter...

Nøhh det er vel også spørgsmålet om man definere den som en bil?