|
| Mig ikke forstå Fra : Benny |
Dato : 03-06-07 11:47 |
|
En af mine venner havde indtil for nylig en Toyota Supra med et 800 HKs TÜV
godkendt kit monteret.
Den var synet med plader.
Hvordan kan det være lovlig at montere et sådan kit. Ja jeg ved godt at han
skiftede hele undervognen med bremser, men aligevel.
Hvad med afgiften. Sku der ikke betales noget der?
Benny
| |
Thomas (03-06-2007)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 03-06-07 11:51 |
|
"Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> wrote in message
news:46629c45$0$48629$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> En af mine venner havde indtil for nylig en Toyota Supra med et 800 HKs
> TÜV godkendt kit monteret.
>
> Den var synet med plader.
>
> Hvordan kan det være lovlig at montere et sådan kit. Ja jeg ved godt at
> han skiftede hele undervognen med bremser, men aligevel.
>
> Hvad med afgiften. Sku der ikke betales noget der?
>
>
Hej
Frit fra leveren, inden jeg går ud og skuffer ukrudt : nej, kun hvis der
fandtes en tilsvarende Original fabriksfremstillet Supra, med 800 HK , så
skulle der betales afgift, da der så ville ske et identitetsskift
Mvh
Thomas
| |
Niels Bengaard (03-06-2007)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 03-06-07 12:37 |
|
> En af mine venner havde indtil for nylig en Toyota Supra med et 800 HKs
> TÜV godkendt kit monteret.
>
> Den var synet med plader.
>
> Hvordan kan det være lovlig at montere et sådan kit. Ja jeg ved godt at
> han skiftede hele undervognen med bremser, men aligevel.
>
> Hvad med afgiften. Sku der ikke betales noget der?
>
>
> Benny
Hvis fornøden dokumentation foreligger, så er den naturligvis ok. Så kan man
samtidig også se det på registreringsattesten, at den er godkendt med disse
ændringer. Har du selv set registreringsattesten og at den er godkendt med
de konstruktive ændringer? Mange tunede biler har jo plader selv om de
aldrig kan synes med den tunede motor, så fremstiller man bare bilen med en
anden motor.
Mvh Neisl
| |
Benny (03-06-2007)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 03-06-07 20:10 |
|
"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> skrev i en meddelelse
news:f3u958$pdh$1@newsbin.cybercity.dk...
>> En af mine venner havde indtil for nylig en Toyota Supra med et 800 HKs
>> TÜV godkendt kit monteret.
>>
>> Den var synet med plader.
>>
>> Hvordan kan det være lovlig at montere et sådan kit. Ja jeg ved godt at
>> han skiftede hele undervognen med bremser, men aligevel.
>>
>> Hvad med afgiften. Sku der ikke betales noget der?
>>
>>
>> Benny
>
> Hvis fornøden dokumentation foreligger, så er den naturligvis ok. Så kan
> man samtidig også se det på registreringsattesten, at den er godkendt med
> disse ændringer. Har du selv set registreringsattesten og at den er
> godkendt med de konstruktive ændringer? Mange tunede biler har jo plader
> selv om de aldrig kan synes med den tunede motor, så fremstiller man bare
> bilen med en anden motor.
Den er synet med de 800 HK. Det ville også tage en 2-3 uger med at skifte
motor, hjulophæng, ledningsnet, bremsesystem og udstødning. Ja alt under
bilen og hjelmen er skiftet. Selv bagi var tårnene forstærket.
Det eneste han havde med ekstra var nogle papirer fra TÜV. Den overholdte jo
også kravene.
Benny
| |
Niels Bengaard (03-06-2007)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 03-06-07 20:47 |
|
>>> En af mine venner havde indtil for nylig en Toyota Supra med et 800 HKs
>>> TÜV godkendt kit monteret.
>>>
>>> Den var synet med plader.
>>>
>>> Hvordan kan det være lovlig at montere et sådan kit. Ja jeg ved godt at
>>> han skiftede hele undervognen med bremser, men aligevel.
>>>
>>> Hvad med afgiften. Sku der ikke betales noget der?
>>>
>>>
>>> Benny
>>
>> Hvis fornøden dokumentation foreligger, så er den naturligvis ok. Så kan
>> man samtidig også se det på registreringsattesten, at den er godkendt med
>> disse ændringer. Har du selv set registreringsattesten og at den er
>> godkendt med de konstruktive ændringer? Mange tunede biler har jo plader
>> selv om de aldrig kan synes med den tunede motor, så fremstiller man bare
>> bilen med en anden motor.
>
> Den er synet med de 800 HK. Det ville også tage en 2-3 uger med at skifte
> motor, hjulophæng, ledningsnet, bremsesystem og udstødning. Ja alt under
> bilen og hjelmen er skiftet. Selv bagi var tårnene forstærket.
>
> Det eneste han havde med ekstra var nogle papirer fra TÜV. Den overholdte
> jo også kravene.
>
> Benny
Man skal have papir på bilens egnethed til effekten samt støjmåling. Det
skal naturligvis være troværdige papirer fra et anerkendt firma, eks. TÜV.
Skifter man andre dele som bremser skal de naturligvis også kunne
dokumenteres som være egnede. Dette er faktisk alt i alt meget sværere end
man tror, alternativt koster det kassen.
Mvh Niels
| |
Klaus G. (03-06-2007)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 03-06-07 21:59 |
|
> En af mine venner havde indtil for nylig en Toyota Supra med et 800 HKs
> TÜV godkendt kit monteret.
>
> Den var synet med plader.
Hvorhenne? :P
--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery
| |
|
|