Ombygning til gulpladebil
Fra : Jakob

Dato : 02-06-07 23:39

Hej

Jeg står og skal importere en BMW 328i stc. fra 1995
Er der nogen som kender firmaer mm. der ombygger f.eks. stc. til gulpladebil
(van)?
Kan man evt. lave ombygningen lovligt selv?

Mvh
Jakob

Fra : Søren

Dato : 03-06-07 20:44

Jakob skrev:
> [...]
> (van)?
> Kan man evt. lave ombygningen lovligt selv?

Ja. Du skal sådanset bare pille bagsæderne ud, og montere adskilelse
imellem kabine og lastrum, og iøvrigt sikre at bilen kan komme til at
overholde gældede regler mht. dimensioner på kabine og lastrum.

Fra : Jakob

Dato : 03-06-07 23:51

tak for svaret.
Hvilke regler er der mht. dimensionering af kabine og lastrum?

Fra : Søren

Dato : 04-06-07 07:18

Jakob skrev:
> tak for svaret.
> Hvilke regler er der mht. dimensionering af kabine og lastrum?

Jeg kan dem ikke i hovedet, men der nogle mindstemål der skal
overholdes. Reglementet burde kunne findes på nettet, ellers hos din
lokale synsmand.

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 04-06-07 14:05

> Jeg kan dem ikke i hovedet, men der nogle mindstemål der skal overholdes.
> Reglementet burde kunne findes på nettet, ellers hos din lokale synsmand.

Der var en gammel Saab 99 (eller 900) Turbo med til DHB i år, på gule
plader - så de krav kan umuligt være ret voldsomme.

Troels

Fra : Brian

Dato : 04-06-07 17:09

Troels Plougmann-Olsen wrote:

> Der var en gammel Saab 99 (eller 900) Turbo med til DHB i år, på gule
> plader - så de krav kan umuligt være ret voldsomme.

Kommer an på hvornår den er indregistreret til de gule plader. Kravene blev
ændret for nogen år siden, netop for at undgå den slags kreativitet.

/Brian

Fra : Lars Holst

Dato : 04-06-07 18:49

"Jakob" <skrydstrup@stofanet.dk> said in

> [...]
> Er der nogen som kender firmaer mm. der ombygger f.eks. stc. til
> gulpladebil (van)?
> Kan man evt. lave ombygningen lovligt selv?

Du bør nok læse "Detailforeskrifter for køretøjer 2007" og "Vejledning for
syn af køretøjer 2007"

Hentes her: http://www.fstyr.dk/sw22947.asp

--
Lars Holst