Ny radio i ny bil
Fra : F.Larsen

Dato : 01-06-07 20:32

Hej

Er det muligt at selv at montere en radio i en Vectra 2.2 Limited 2007
model. Den er forberedt for installation af radio (dvs alle ledninger er
monteret)
Har kig på noget i denne stil:
http://avantix.dk/catalog/product_info.php?cPath=24_22_78&products_id=374

Tænker her specifikt om multistikket i radioen passer til denne bilmodel
(plug and play ?) ?

--
Flemming

Fra : Anders Thorup

Dato : 01-06-07 21:37

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
>
> Tænker her specifikt om multistikket i radioen passer til denne bilmodel

Det er ikke så nemt at montere en radio i en ny Opel(sikkert samme sag med
andre mærker, men det kender jeg ikke så meget til).
Opel kører med et CAN-bus system, og derfor kan alle radioer ikke bare lige
monteres.
Jeg synes personligt at du bør ofre nogle ekstra penge, og købe en originale
CD30MP3, som passer ind i bilens design (det er synd at ødelægge udseendet
på så dyr en bil for at spare 2-3Kkr), samt viser informationer i det
centrale infodisplay + kan styres med knapperne i rattet.
Opel har for nylig sænket priserne på deres originale radioer.HUSK alle Opel
forhandlere har ikke nødvendigvis samme pris på sådan en radio, så ring
rundt til flere og bed om en pris!!

Mvh
Anders

Fra : F.Larsen

Dato : 01-06-07 22:28

"Anders Thorup" <andersinscotland@yahoo.co.uk> wrote in message

> [...]
> andre mærker, men det kender jeg ikke så meget til).
> Opel kører med et CAN-bus system, og derfor kan alle radioer ikke bare

Jeg har fundet et adaptorsæt/panel fra opel hvor de skriver noget om at der
følger et 36->26 bens stik med så man kan sætte et 1DIN radio i. Jeg søger
derfor oplsyning om hvilke standarder der findes på markedet og om de er
kompatible...

Problemet er ikke så meget prisen, men at jeg skal have plads to to stk
radioer (scanner) og der er lige plads til to stks radioer hvis det er 1DIN.
Problemet med standardradioen er så at den netop optager 2DIN pladser ...
jeg kan godt leve med at der ikke er stations info og betjening via rattet
m.m.

--
Flemming

Fra : Anders Thorup

Dato : 01-06-07 22:56

> [...]
> jeg kan godt leve med at der ikke er stations info og betjening via rattet

Så vidt jeg ved(er ikke helt sikker), så kan man montere en radio der
opfylder DIN-standarden(det gør vel stort set alle radioer i dag) med den
adaptor. Kan du ikke evt. "låne" en radio fra et sted der tager den retur
hvis det ikke virker??

Mvh.
Anders

Fra : F.Larsen

Dato : 01-06-07 23:05

> [...]
> adaptor. Kan du ikke evt. "låne" en radio fra et sted der tager den retur

Egentlig ikke ... :=) men det var jo rart at have redet trådene ud inden et
evt køb :=)

Har alle autoradioer idag et 26 ben multistik hvor alt går ind (højtalere,
strøm, evt fjernbetjening...) eller hvad siger ISO/DIN standarden ?

--
Flemming

Fra : Anders Thorup

Dato : 01-06-07 23:06

> [...]
>
> Har alle autoradioer idag et 26 ben multistik hvor alt går ind (højtalere,
> strøm, evt fjernbetjening...) eller hvad siger ISO/DIN standarden ?

Ifgl. linket til radioen i dit første indlæg er den ISO-ready, så jeg vil gå
ud fra at den passer på ISO-standard stik.

Mvh.
Anders

Fra : claus b. p.

Dato : 02-06-07 13:12

> "F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> wrote in message
>>>

> Ifgl. linket til radioen i dit første indlæg er den ISO-ready, så jeg vil
> gå ud fra at den passer på ISO-standard stik.

ISO standarden består af 2 til 3 stik , og hvis ikke Opelen har disse,
findes helt sikkert et adapterkabel i den lokale autotilbehørspusher.

/Claus

Fra : F.Larsen

Dato : 02-06-07 22:25

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> wrote in message

> ISO standarden består af 2 til 3 stik , og hvis ikke Opelen har disse,
> findes helt sikkert et adapterkabel i den lokale autotilbehørspusher.

Ok, tak for svaret , tager en snak med forhandleren ... om en 1DIN
radioadaptor ..

--
Flemming