T-Hansen bremsedele - på en Mazda 6 (opføl~
Fra : Ukendt

Dato : 31-05-07 22:10

Jeg har nu kørt 2000 km med de nye skiver og klodser fra T-hansen. Ud over
en let forøget tendens til hylen fra forhjulene ved svag nedbremsning, så er
der absolut ingen problemer.

- Klodserne sviner ikke mere end orig.
- Skiverne er ikke skæve
- Der er godt "bid" i bremserne. Ingen fading efter flere opbremsninger.

Så tilbage står kun at se hvor mange km de holder. Jeg er dog tilbøjelig til
at hellere ville skifte hele molevitten dobbelt så tit til samme pris (eller
mindre) som orig. dele, så selvom de så evt. kun holder 30-40.000 km synes
jeg stadig det er ganske fornuftig kvalitet.

Hvorfor det? Fordi rustne, rillede skiver ikke pynter i hjulkasserne. og
fordi jeg netop har oplevet hvor hårdt skiver kan ruste fast til navet på
72.000 km...

Næste opfølgning når skiverne bliver skæve, eller klodserne er slidt ned

Mvh
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-07 22:18

Michael Jørgensen wrote:
> Jeg har nu kørt 2000 km med de nye skiver og klodser fra T-hansen. Ud
> over en let forøget tendens til hylen fra forhjulene ved svag
> nedbremsning, så er der absolut ingen problemer.

Jeg ville ALDRIG købe andet end originale dele når det drejer sig om
bremser. Man ved simpelthen ikke med garanti hvad det er for noget lort man
køber. Har man råd til at køre i en Mazda 6, så har man vel også råd til
originale bremseklodser (evt. fra Tyskland/Sverige).

/Morten

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 01-06-07 06:13

"Morten" <---> wrote in message

> Jeg ville ALDRIG købe andet end originale dele når det drejer sig om
> bremser. Man ved simpelthen ikke med garanti hvad det er for noget
> lort man køber.

Nej, sådan har jeg det også lidt. Eller, det vil sige, jeg har intet
imod uoriginale bremser. Jeg arbejdede på et tidspunkt på Roulunds
braking, hvor vi lavede præcis de samme klodser med og uden
fabrikant-logo - men t-hansen bremser ville jeg ikke et øjeblik
overveje. Mest fordi min kammerat oplevede at hans 1 måned gamle
t-hansen bremseslange besluttede sig for at revne i armeringen så han
nær havde torpederet en skraldevogn (heldigvis var modkørende spor frit
et øjeblik). Det var efter at hans t-hansen bærearme flere gange i træk
var døde på en måend (og nej, jeg ved ikke hvorfor han blev ved med at
handle der. Nu er han holdt op).

Min personlige konklusion blev at t-hansen er fint nok til småting, men
satme om nogen kan tvinge mig til at købe noget der kan have betydning
for min sikkerhed dér :)

/Tommy

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 01-06-07 08:54

Morten wrote:

> [...]
> køber. Har man råd til at køre i en Mazda 6, så har man vel også råd til
> originale bremseklodser (evt. fra Tyskland/Sverige).

Utroligt, at der ikke skal originalt asfalt på vejene, man ved jo aldrig hvad det
er for noget lort man kører på ?

(hint: I originaldelefreaks har knald i bøtten)

--
Ejvind

Fra : Mikkel Lund

Dato : 01-06-07 10:18

Ejvind Kruse skrev:

> Utroligt, at der ikke skal originalt asfalt på vejene, man ved jo aldrig
> hvad det
> er for noget lort man kører på ?

Haha, den var god.

> (hint: I originaldelefreaks har knald i bøtten)

Sandt

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : Michael Thybo Jørgen~

Dato : 01-06-07 10:48

[snip]
> Utroligt, at der ikke skal originalt asfalt på vejene, man ved jo aldrig
> hvad det er for noget lort man kører på ?
>
> (hint: I originaldelefreaks har knald i bøtten)

Nem'li ja. Det må være al den originale øregas de sniffer på
mærkeværkstederne

Mvh
Michael

PS: Jeg får dælme da også serviceret Mazdaratien på mærkeværksted. Lige så
længe som der er garanti på dyret, derefter kun når andre ikke vil kunne
løse problemerne (ikke at jeg tror der kommer den slags, men man ved jo
aldrig

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-06-07 18:43

>PS: Jeg får dælme da også serviceret Mazdaratien på mærkeværksted. Lige så
>længe som der er garanti på dyret,

Det er ikke nødvendigt, at køre på mærkeværksted for det :)

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-07 22:55

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message

> Det er ikke nødvendigt, at køre på mærkeværksted for det :)

Nej jeg ved det. Men det er ikke dyrere, sålænge de bare ikke skal levere
stumperne. Så kan man jo lige så godt

Mvh
Michael

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-06-07 00:13

On Fri, 1 Jun 2007 23:54:41 +0200, "Michael Jørgensen"
<spamkiller_snabela_webhiker.dk> wrote:

>Nej jeg ved det. Men det er ikke dyrere, sålænge de bare ikke skal levere
>stumperne. Så kan man jo lige så godt

Åh det er sandt :)

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 00:43

Ejvind Kruse wrote:
> Utroligt, at der ikke skal originalt asfalt på vejene, man ved jo
> aldrig hvad det er for noget lort man kører på ?
>
> (hint: I originaldelefreaks har knald i bøtten)

Ja tilbage til Østtyskland med dig. Så kan du sgu ligge og rode med din
Trabant og ½ meter ståltråd og en tøjklemme.
Klaphat.

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 02-06-07 12:19

Morten wrote:

> Ja tilbage til Østtyskland med dig. Så kan du sgu ligge og rode med din
> Trabant og ½ meter ståltråd og en tøjklemme.

Hvad har det med uoriginale reservedele at gøre ?
De typer der gør det findes også i Danmark, endda her i gruppen,
man behøver blot at kigge lidt billeder, så vil man se folk der bruger
vinkeljern til det mest utrolige.

--
Ejvind

Fra : Sidse

Dato : 03-06-07 20:38

"Ejvind Kruse" <hejwin@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvad det
> er for noget lort man kører på ?
>
> (hint: I originaldelefreaks har knald i bøtten)

He-he, talte med en fyr for nylig som kun ville have originale porche dæk
på, da fabriksgarantien ellers ville ryge.
Troede ikke at Porche lavede dæk?
Ved dog at flere af de store mærker har nogle dæk de skriver N0 til N3 på
som en garanti for at de opfylder Porches krav.
Men nej, det skulle altså være nogle der blev leveret af Porche

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : Michael Thybo Jørgen~

Dato : 01-06-07 10:42

"Morten" <---> wrote:

> [...]
> man køber. Har man råd til at køre i en Mazda 6, så har man vel også råd
> til originale bremseklodser (evt. fra Tyskland/Sverige).

Man ved ikke en dyt mere om kvaliteten bare fordi man køber det på
mærke-værkstedet.

Til gengæld ved jeg at Mazdas "originale" skiver er noget hø - skæve skiver
er en af svaghederne på en Mazda6. Alene det er grund nok til at prøve
noget andet.

Men man har vel brug for at tro man får noget der er meget bedre, når man nu
betaler dobbelt pris for det

Mvh
Michael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-06-07 10:04

On 31 Maj, 23:18, "Morten" <---> wrote:

> Jeg ville ALDRIG købe andet end originale dele når det drejer sig om
> bremser. Man ved simpelthen ikke med garanti hvad det er for noget lort man
> køber.

Har nu ingen problemer med at sætte Brembo på min Peugeot, de virker
100 %.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-06-07 23:11

Christian B. Andresen wrote:

> Har nu ingen problemer med at sætte Brembo på min Peugeot, de virker
> 100 %.

Det er da vist også noget af det bedre når det gælder bremser?

--
Per, Esbjerg

Fra : N/A

Dato : 01-06-07 10:39

Fra : Michael Thybo Jørgen~

Dato : 01-06-07 10:39

[snip]
> Så vis du ikke kan få en garanti for, at delene er kvalitet, så kan du
> have et problem, skivens og klodsernes sammensætning har stor betydning
> for bremseevne og evne til at modstå fadning. så det er måske føtst nær du
> har brug for at bremserne virker optimalt, at du eller de efterladte
> opdager det katastrofale køb.

Der er i DK lovkrav om at en leverandør af reservedele skal kunne
dokumentere reservedeles oprindelse (fabrikant) og kvalitet (tests etc).
Det var årsagen til at uoriginale dele for nogle år siden steg kraftigt i
pris, og en overgang var næsten lige så dyre som varer med "mærket" på.

Citat
fra "http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2004_2009/documents/com/com_com(2004
0582_/com_com(2004)0582_da.pdf":

"Produkters, herunder reservedeles, sikkerhed og kvalitet garanteres gennem
anden EU-lovgivning og national lovgivning, hvor der fastsættes de
nødvendige standarder for produktsikkerhed og adgang til teknisk
information."

Og lidt senere i samme dokument:
"For at forbrugerne skal være klar over, hvor de forskellige konkurrerende
reservedele kommer fra, og kunne vælge ud fra en viden om, hvorvidt
reservedelene er fremstillet af køretøjsfabrikanten eller af en anden
virksomhed, skal medlemsstaterne i henhold til stk. 2 i denne artikel sørge
for, at forbrugerne oplyses behørigt om reservedelenes oprindelse og kan
foretage et kvalificeret valg mellem konkurrerende komponenter."

Faktisk må de autoriserede værksteder også bruge "uoriginale" reservedele
alt det de vil (og nogle gør det i stor stil). Så kan man jo tro at det er
meget bedre kvalitet bare fordi det er værkstedet der monterer den samme
stump som du kan købe selv hos T-Hansen. Hvis man _vil_ tro det altså...

> Og så er der den med: rustne skiver pynter ikke!
> Det taler for sig selv, så skal vi ikke lade stå lidt.

Joe - vi lader den stå. Men hvad mener du egentlig med det?

Mvh
Michael
Kører på T-Hansen og Shell Helix

Fra : N/A

Dato : 01-06-07 18:25

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-07 18:25

[snip]
> Som jeg læser indlægget sættes udseende højest
> Jeg sætter sikkerhed og funktionalitet højere.

Så har du bestemt misforstået det. Sikkerheden kommer naturligvis først -
pointen er bare at nye skiver oftere, er et plus for både sikkerhed OG
udseende.

Mvh
Michael

Fra : Tom

Dato : 01-06-07 15:52

"Møller" <eamz@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Kosan har været plaget af kopier af gasregulatoret der var livsfarlige,
> Danfoss og alle danske kvalitets fabrikater plageses ind i mellem af
> piratkopier, det er ikke forskning og udvikling eller samvittighed der
> plager disse kopipirater, her er det kun kolde kontanter der tæller, om
> der så skulle ryge et par forbrugere med i købet, hvad så.

Ja det kan jeg da kun bekræfte omend det ikke bare en "ind i mellem" men
mere "et konstant problem". Jeg har stået med kopi af vores produkt i hånden
som 100% incl. logo var kopieret.....men kvaliteten var markant
ringere....prisen var under vores materialepris, så man tænker jo unægtelig
at det ligefrem foregår med kinesisk statsstøtte alt denne kopiering.

--
Tom

Fra : ShutEye

Dato : 01-06-07 14:22

> Jeg har nu kørt 2000 km med de nye skiver og klodser fra T-hansen. Ud over
<klip>

Hvad kom du egentlig af med for sådan et sæt?

Fra : Brian Sørup

Dato : 01-06-07 16:20

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse
Ud over
> <klip>
>
> Hvad kom du egentlig af med for sådan et sæt?

Prøv www.thansen.dk .......
Jeeeeez.......
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : ShutEye

Dato : 01-06-07 16:29

> Ud over

> Prøv www.thansen.dk .......
> Jeeeeez.......

Prøv at lave noget andet end at blive irriteret så nemt.

Fra : Brian Sørup

Dato : 01-06-07 17:33

T-hansen.

> Prøv at lave noget andet end at blive irriteret så nemt.

Jeg blev skam ikke irriteret, men forbavset......
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : ShutEye

Dato : 03-06-07 12:56

> Jeg blev skam ikke irriteret, men forbavset......

Det må ske tit for dig her på usenet så.

Fra : Brian Sørup

Dato : 04-06-07 11:05

> Det må ske tit for dig her på usenet så.

Tjaaah, der er en generel tendens til at forvente at alle andre gør
arbejdet for sig....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : ShutEye

Dato : 04-06-07 11:19

> Tjaaah, der er en generel tendens til at forvente at alle andre gør
> arbejdet for sig....

Forventer?
Manden kan sgu da bare lade være med at svare (det gjorde han ikke, tak for
det :) og så er den ikke længere!

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-07 18:27

"ShutEye" <no@no.no> wrote in message news:f3p6hv$e2v$1@news.datemas.de...
> <klip>
>
> Hvad kom du egentlig af med for sådan et sæt?

Ca. 1600 for daz ganze molevitten. Ifølge mærkerne på embalagen var der tale
om Italiensk producerede stumper.

Mvh
Michael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-06-07 08:22

On 5 Jun., 00:11, "Per Henneberg Kristensen" <phk_fje...@esenet.dk>
wrote:

> Det er da vist også noget af det bedre når det gælder bremser?

Det ved jeg godt, og det var lidt for sjov efter udsagnet med "ALDRIG
købe andet en originale dele"